Det månedlige barometer

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Til gengæld har jeg med største fornøjelse læst mange mangaer, ikke mindst fx Dragon Ball og One Piece er nogle af de mest underholdende, sjove og medrivende tegneserier, jeg nogen sinde har læst. Dem kunne jeg rigtig godt tænke mig at læse igen fra ende til anden.
Men du har aldrig udgivet mangaer, har du?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Men du har aldrig udgivet mangaer, har du?
Ikke på Cobolt, men på Carlsen. Omkring 150 udgivelser, tror jeg nok.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Aha, så du har udgivet netop de to titler du nævner.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: Det er egentlig mere træls med alt det, man bare ikke KAN udgive, fordi markedet er for lille. Men det har jeg nu lært at leve med...
Vi er tre, der spiller 240 rækker i Lotto én gang om måneden. Vi har opnået fem rigtige, men der skal seks plus tillægstal til, så kan vi få Les Labourdet på dansk. Det er svært, men ikke så umuligt som syv.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserieindkøb i april: Robin - 80th Aniversary 100 page Super Spectacular
Bedste tegneserielæseoplevelse i april: Robin - 80th Aniversary 100 page Super Spectacular
IMG_0852.JPG
IMG_0852.JPG (32.45 KiB) Vist 2902 gange
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Aha, så du har udgivet netop de to titler du nævner.
Samt 6-7 andre plus det løse.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Maj måneds bedste tegneserieoplevelse;
Lysbrigaden.jpg
Lysbrigaden.jpg (48.69 KiB) Vist 2682 gange
Lysbrigaden tog mig med storm, da jeg læste den første gang. Og den holder stadig ved genlæsningen. Virkelig en spændende blanding af krigs-fortælling og gyser, blandet så meget med religiøse myter og grundtone, at det bliver en lidt anden slags fortælling end jeg ellers er støt på. Virkelig anbefalelsesværdig.

Månedens bedste køb: (Som altid baseret på forventninger - der går lang tid, før jeg får læst noget af det jeg har købt).

Min hovedforsendelse er kommet - og selv om jeg godt kan mærke, at kvaliteten ligger lige lidt under den "sædvanlige" hoved-ordrer, så er det stadig en fornøjelse. Grundet Diamonds lukning, valgte jeg at bestille den før tid - da en del af det jeg ønskede mig var muligt at få tilsendt.

Bedste engelsksprogede udgivelse; These Savage Shores
These Savage Shores.jpg
Den er blevet fremhævet for dens tegninger - og jeg har googlet tilstrækkeligt til at se, at det både handler om; stregen og kompositionen

Bedste dansksproget udgivelse; Pyh - den er svær. Jeg mangler nogle af de mere oplagte (Shadowzones netop udkomne udgivelser - så havde det været en hård kamp mellem SHI og Undertaker). Men i mangel af dem, tror jeg det bliver; Amulet
Byen bag skyerne.jpg
Byen bag skyerne.jpg (32.75 KiB) Vist 2682 gange
Jeg er simpelthen så glad for, at denne serie nu er genoptaget af Alvilda, og formentlig bliver afsluttet, så det er den jeg har valgt at fremhæve.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserieindkøb i maj: Jeg har SLET IKKE købt tegneserier i maj, bundrekord!
Bedste tegneserielæseoplevelse i maj: The Last Defenders - miniserie på 6 numre fra Marvel (2008)
IMG_0874.JPG
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af ultindenstore »

Mine favoriter er de nyeste Tintin albums + piratalbumet( den fuldendte version af "alfabetkunsten") tegnet af Yves Rodier, som er igang med andre Tintinhistorier, som kun er tilgængelige på Pinterest og i Tumblir.
Dette skyldes jo, at der ikke må udgives/offentliggøres flere Tintinalbums i deres helhed.
Det kunne være rart at se eksempler på tegneserieversionen af "Tintin og de blå appelsiner".
Også andre nye pirat Tintin historier. Jeg har jo altid savnet nye Tintinhistorier, da der ikke må udgives flere og da jeg ikke kan finde de fleste af de falske Tintinhistorier og efter at have læst de eksisterende albums med Tintin tusindvis af gange, så besluttede jeg mig tilsidst at lave min egen Tintinhistorie, som jeg så deler indenfor dette lukkede forum.
En af mine favoritter er også tegneserien med agenten Clifton + Splint og Co. Batmand og Supermand + Spidermand er også fine.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af ultindenstore »

TINTIN FOR EVER!!!
Optimized-Ildebrand.jpg
Skogsdotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 105
Tilmeldt: 8. dec 2019, 23:02

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Skogsdotter »

Maj måneds bedste anskaffelse: Den Store Asterix, bind 1. Det var lækkert endelig at læse "Asterix og hans gæve gallere" i en mindre psykedelisk farvelægning. ;) Og jeg kunne fastslå, at jeg faktisk aldrig rigtigt havde læst det album, simpelthen fordi jeg syntes, at farvelægningen var så gyselig - så det var næsten som at læse et Asterix-album for første gang.

Maj måneds bedste læseoplevelse: Går alligevel til "Asterix i Alperne!", fordi jeg kunne konstatere, at det ikke bare var barndommens (stærkere?) oplevelse af ting, der gør den historie til noget særligt. Udover det plotmæssigt spændende med, at kvæstoren skal reddes, inden giften gør det af med ham (et ret dystert handlingsforløb, som jeg ikke helt fattede dengang i barndommen, bortset fra "han får ondt i maven"), så knuselsker jeg stadig fremstillingen af helvetierne som et folk på grænsen til OCD mht. præcision og renlighed - og at romerne nuanceres! Romerne er lige pludselig ikke kun forædte, korrupte guvernører eller ret anonyme boksebolde, der er hæderlige romere, der vil til bunds i råddenskaben og korruptionen. Og så er ostefondueorgiet hos guvernøren i Geneva altså skideskægt. :mrgreen:

Og så kan jeg konstatere, efter at have læst min fars stabel af gamle Asterixer, at jeg nok bliver nødt til at investere i resten af Den Store Asterix efterhånden som de udkommer, fordi de gamle albums har nået et stadie, hvor siderne er møre og falder ud for et godt ord. :?
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af TorbenB »

Skogsdotter skrev:Maj måneds bedste anskaffelse: Den Store Asterix, bind 1. Det var lækkert endelig at læse "Asterix og hans gæve gallere" i en mindre psykedelisk farvelægning.
Jeg har også lige købt og nydt den flotte udgivelse.
Dog skæmmes den af en grim slåfejl: I introduktionsteksten på side 39 står der:
"Hele Gallien er ikke mere helt udi trende parter..." - "helt" burde vel være "delt".
Ved nogen, om denne fejl er rettet i bind 2?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

TorbenB skrev:Jeg har også lige købt og nydt den flotte udgivelse.
Dog skæmmes den af en grim slåfejl: I introduktionsteksten på side 39 står der:
"Hele Gallien er ikke mere helt udi trende parter..." - "helt" burde vel være "delt".
Ved nogen, om denne fejl er rettet i bind 2?
Fejlen er desværre ikke rettet i hverken bind 2 eller 3, men det bliver den sporenstregs fremover! Mange tak for at gøre opmærksom på det :-)

Der er i øvrigt også en slafjel i kolofonen i de to første, ikke det tredje. Men der er nok ikke så mange, der læser kolofonerne ;-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Og Den store Asterix 3 udkommer i øvrigt på torsdag 11. juni. Bind 4 udkommer den 27. august (samtidig med album 38) og bind 5 den 3. december.
Vedhæftede filer
Den-store-Asterix-3-forside.jpg
Den-store-Asterix-3-forside.jpg (119.68 KiB) Vist 2439 gange
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Snoopy »

Til Carsten: Godt at få datoerne for Asterix-samlebindene for i år. Er der i øvrigt sat dato for næste Franka samlebind - og ved du hvad indholdet bliver?
Besvar