Det månedlige barometer

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Snoopy skrev:Til Carsten: Godt at få datoerne for Asterix-samlebindene for i år. Er der i øvrigt sat dato for næste Franka samlebind - og ved du hvad indholdet bliver?
Datoen er sat til 26. november. Og indholdet bliver album 14-15. Næste år følger det femte samlebind med album 16-17. Og derefter kommer nok to samlebind med 1-3 og 4-6.

Henk Kuijpers har også meddelt, at han er i fuld gang med album 25. Han er færdig med at skitse hele historien og går nu i gang med rentegningen . Vi skal dog nok ikke håbe på, at det udkommer før engang tidligst næste efterår.
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Snoopy »

Carsten Søndergaard skrev:
Snoopy skrev:Til Carsten: Godt at få datoerne for Asterix-samlebindene for i år. Er der i øvrigt sat dato for næste Franka samlebind - og ved du hvad indholdet bliver?
Datoen er sat til 26. november. Og indholdet bliver album 14-15. Næste år følger det femte samlebind med album 16-17. Og derefter kommer nok to samlebind med 1-3 og 4-6.

Henk Kuijpers har også meddelt, at han er i fuld gang med album 25. Han er færdig med at skitse hele historien og går nu i gang med rentegningen . Vi skal dog nok ikke håbe på, at det udkommer før engang tidligst næste efterår.
Takker for informationen. Jeg har noteret/gemt datoerne.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Frank Madsen »

Mit bedste tegneseriekøb i maj var en masse opsamlinger med Walt Kellys "Pogo", jeg fik for 500 kr.
97426507_2627210140849563_321686376091222016_o.jpg
En af dem, "Pogo Re-runs", samler de tre sekvenser fra 1951/52, 1955/56 og 1959/60, hvor Pogo modvilligt stiller op til valg efter voldsomt pres fra de andre dyr i Okefenokee-sumpen. I den første sekvens var det, at sloganet "I go Pogo" blev coinet - en parafrase på Eisenhower-kampagnens "I like Ike".
Som Bill Vaughan skriver i forordet: Som de fleste andre indbyggere i USA er beboerne i Okefenokee-sumpen totalt ligeglade med politik, lige indtil der er valg. Dog kan skandaler og usædelig opførsel hos højt placerede personer vække en vis interesse også mellem valgene. Men generelt er det i valgår, at folks politiske interesse bliver vakt - hos nogle endog så meget, at de går hen og stemmer.
lettering pogo.jpg
lettering pogo.jpg (56.66 KiB) Vist 2534 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hasse får et liv.JPG
Hasse får et liv.JPG (50.97 KiB) Vist 2526 gange
Det var en overraskelse. Hasse får et liv er supersjov, helt nede på jorden og jeg grinede HØJT flere gange.

Anbefales.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Juni måneds bedste tegneserie-oplevelse
Længlsens magt.jpg
Længlsens magt.jpg (87.46 KiB) Vist 2405 gange
Thorgal - Længslens magt. Traditionelt opfattet er Thorgal ikke en gyser. Men dette album vil jeg alligevel betegne som min første egentlige gyser-oplevelse i tegneserie-formatet. Selv om jeg som relativ ung menneske så flere gyserfilm, så fik dette album alligevel det til at gyse i mig da jeg læste den første gang - særligt ved en bestemt sekvens i albummet. Albummet holder stadig i dag - selv om gyset lider under gentagelses-læsning. Kan varmt anbefales.

I det hele taget rangerer Thorgal som en af mine absolut favorit tegneserier.

Juni måneds bedste tegneseriekøb
Historier_fra_det_vilde_vesten_2.jpg
Det er en relativ let afgørelse denne gang, da jeg kun har købt 1 album. Jeg ville lige sikre mig en hard-cover version af Historier fra det vilde vesten 2. Jeg ved ikke helt, hvor store mine forventninger er denne gang. Jeg kan læse på forlagets hjemmeside, at der vist nok er ca. 4-5 historier i dette album og med et gennemsnit på ca. 10-12 sider pr. historie, er jeg nok en smule mistroisk til den narrative oplevelse. Men Serpieri's streg er simpelthen for stor en nydelse - til at jeg vil undvære den. Men hvis ikke det narrative får bedre vilkår fremadrettet, køber jeg nok ikke flere album her. Gider ikke tegneserier hvis primære indhold er seksuelt. (Men det er ok at det kommer ind som en tilgift/vinkel til fortællingen).
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev:
Snoopy skrev:Til Carsten: Godt at få datoerne for Asterix-samlebindene for i år. Er der i øvrigt sat dato for næste Franka samlebind - og ved du hvad indholdet bliver?
Datoen er sat til 26. november. Og indholdet bliver album 14-15. Næste år følger det femte samlebind med album 16-17. Og derefter kommer nok to samlebind med 1-3 og 4-6.
Dere har det virkelig ikke travelt med å få ut album 9 og Chroom. :P
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af The Elder »

Gider ikke tegneserier hvis primære indhold er seksuelt.
Der er stort set ingen kvinder med i album 2.
Men stregen er stadig prægtig og gode fortællinger.
Holder man af Westerns, så må albummet godt stå i samlingen.
"Always Look On The Bright Side of Life
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

The Elder skrev:
Gider ikke tegneserier hvis primære indhold er seksuelt.
Der er stort set ingen kvinder med i album 2.
Men stregen er stadig prægtig og gode fortællinger.
Holder man af Westerns, så må albummet godt stå i samlingen.
Tak for oplysningen The Elder. Det får mine forventninger til at stige. Især når det seksuelle ikke dominerer. Det er jo ellers blevet Serpiereis renomme. Gode Westerns er i høj kurs - uanset længde :D
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserieindkøb i juni: Batman: The Adventures Continue #1
Bedste tegneserielæseoplevelse i maj:Gamle gubber 5
IMG_0886.JPG
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Skogsdotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 105
Tilmeldt: 8. dec 2019, 23:02

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Skogsdotter »

Bedste køb i juni: Ørsted - han satte strøm til verden
Bedste læseoplevelse: "Obelix & Co". Da jeg var lille, morede jeg mig mest over det sjove tøj, gallerne får, da de kommer til penge, og det romerske bautasten-merchandise. Nu morede jeg mig over den bidende satire over bobbel-økonomier og Cæsars "Vi ta'r bare nogle nye lån i udlandet!". Nå ja, og "GIV MIG STYRKE! DET CITAT KAN JO IKKE SIGES FØR EFTER KRISTI FØDSEL!!!" :lol:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Frank Madsen »

Skogsdotter skrev:Bedste køb i juni: Ørsted - han satte strøm til verden
Og så var du en af de heldige, der nåede at få den i 1. oplag, inden blev udsolgt. :lol: Vi har bestillinger i restordre, som vi ekspederer, så snart 2. oplag dukker op fra trykkeriet.

Mine to bedste (eneste) køb i juni var disse to hæfter, som jeg fandt på tilbud til en halvtredser, da jeg dryssede rundt i Faraos Cigarer, mens Sussi og Ingo signerede "Ørsted" i sidste uge:
Gringos%20locos%20PROGRESS[1].jpg
Gringos%20locos%20PROGRESS[1].jpg (215.31 KiB) Vist 2346 gange
GRINGOS LOCOS: Schwartz og Yanns fiktive historie om Jijé, Morris og Franquins tur til USA i slutningen af 1940erne. Meget sjovt og charmerende.
9788792320667[1].jpg
9788792320667[1].jpg (29.83 KiB) Vist 2346 gange
BASSERNER MORT WALKER: Michael G. Nielsens biografi om Mort Walker, der oser af fortælleglæde og uudtømmelig viden om og kærlighed til den gamle mester. Teksten kunne med fordel være sat i to spalter og billederne optimeret bedre til det polske tryk, men det er virkelig en god og nørdet bog, hvis man er fan af Mort Walker.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede

Juni er få dage gammel, men jeg har allerede en ret klar favorit. Dels er der noget retrolæseglæde, dels og især især især er der et omfattende, endnu engang, ekstramateriale. Et ekstramateriale der gør mig mere vidende og klogere, og dermed får jeg endnu mere ud af gallerne. DIXI.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Berti Stravonsky skrev:Billede

Juni er få dage gammel, men jeg har allerede en ret klar favorit. Dels er der noget retrolæseglæde, dels og især især især er der et omfattende, endnu engang, ekstramateriale. Et ekstramateriale der gør mig mere vidende og klogere, og dermed får jeg endnu mere ud af gallerne. DIXI.
JULI..... er få dage gammel! DIXI! :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

What? Er vi allerede i juli måned? For dælan da...
Skogsdotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 105
Tilmeldt: 8. dec 2019, 23:02

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Skogsdotter »

Robin skrev:
Berti Stravonsky skrev:Billede

Juni er få dage gammel, men jeg har allerede en ret klar favorit. Dels er der noget retrolæseglæde, dels og især især især er der et omfattende, endnu engang, ekstramateriale. Et ekstramateriale der gør mig mere vidende og klogere, og dermed får jeg endnu mere ud af gallerne. DIXI.
JULI..... er få dage gammel! DIXI! :D

mvh.
Quintilis, eftersom Asterix foregår før Cæsars kalenderreform. :mrgreen:
Besvar