Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af GoogaMooga »

Én gang: Ralph Reese's klassiker om de underjordiske slim mennesker, "Slime World", publiceret i Gru. Har vel været en 10-12 år.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Gimli »

Nej. Så en del gyserfilm i min ungdom (inden jeg læste tegneserier for alvor). Men Længslens magt (Thorgal) var tæt på at gøre det - rislen ned af ryggen opstod.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Frank Madsen »

Det værste eksempel er nok dengang, jeg købte et nummer af Anders And og opdagede, at det var steget til over 2 kroner.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af The Elder »

Den dag da "Sherif Serien" var steget fra 85 øre til 1 kr var heller ikke god.
Væltede hele lommmepenge budgettet
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Frank Madsen »

The Elder skrev:Den dag da "Sherif Serien" var steget fra 85 øre til 1 kr var heller ikke god.
Væltede hele lommmepenge budgettet
:lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 671
Tilmeldt: 23. feb 2006, 18:11
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af BjaAAArne »

Som knægt blev jeg skræmt af læse DRACULA fra Interpresse!
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Første gang vi herhjemme læste Storm 0 fra e-voke...

Osvald var ikke glad. Heldigvis kom han igen et par dage senere, og så læste vi forfra og nåede helskindet i mål.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Antaeus »

Ikke af hvad jeg husker.
På facebook og også her, mener jeg, har mange nævnt Rascar Capac (De Syv Krystalkugler).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Snoopy »

Som barn læste jeg tegneserien "Alien - Den 8. Passager" baseret på filmen af samme navn, før jeg havde set filmen. Tegneserien skræmte mig ret meget, men ikke fra at se filmen nogle år efter.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Asger Pedersen »

Som 8årig læste jeg Willy på eventyr-sekvensen med kæmpeedderkoppen, den mest realistiske tegneserieedderkop, jeg har set. Har noget araknofobi, men om det er derfor, ved jeg ikke. Da jeg for fem år siden restaurerede de sider til vores hc kom det op i mig igen, jeg var faktisk lidt utilpas nogle dage.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 112
Tilmeldt: 2. dec 2004, 16:19

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Sanderhage »

Jeg var fuldstændigt ubekendt med gysere som 7-8 årig og da historien om Vaskervilles hund kom i Anders And (1960/61?) skræmte den og stemningen mig så meget, at jeg ikke kunne sove. Det irriterede min far så meget at han begyndte at mumle noget om, at måske burde husholdningen holde op med at indkøbe Anders And-blade.
DEN mulighed var om muligt endnu mere skræmmende end selv den ødeste mørkeste hede, dystre ruiner og den værste spøgelseshund, så der kom ikke mere klynk fra min side i den forbindelse.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-09-25 kl. 20.33.52.png
Skærmbillede 2020-09-25 kl. 20.33.52.png (186.46 KiB) Vist 2262 gange
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af ultindenstore »

Den mest skræmmende tegneserie var for mig nok den med Ghost Rider. Både fascinerende og skræmmende på samme tid. Den med Vareulvemanden var ikke nær så skræmmende, men ganske spændende. Både Vareulvemanden og Ghost Rider udkom som ugeblade i sort og hvid. De andre ugeblade med gru og gys + vampirela og Dracula skræmmede mig ikke det mindste, men de var da også ret ok. En som blev rigtig skræmt, var min mor, som fandt dem alle sammen særdeles hæslige og skræmmende, at hun smed alle mine ugeblade med Ghost Rider, Vareulven, Draculla, Vampirela og andre lige i skraldespanden. Hun brød sig alligevel ikke om tegneserier. Men Joh............... den eneste tegneserie, hun faktisk godt kunne lide, var Tintin. Så jeg måtte gerne fare ud og købe Tintin albums i softcover, som den gang kun kostede 10 kroner i kiosken. Med mors godkendelse fik jeg også lov til at købe Splint og Co. Senere begyndte jeg også med Anders And blade. Jeg fik også købt den store Mickey Mouse, Den store Fedtmule, Den store Anders And og Den store Onkel Joakim. De var ganske gode.
Til sidst solgte jeg heeeeeeeeleeeeeee molleviten igen og der var kun TINTIN tilbage på hylden.

Også den dag selv idag. :wink: :lol:

Jeg må have været 10-11 år den gang. :roll:
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ja, men ikke siden barndommen; her i prioriteret rækkefølge:

3. Gysertimen nr. 3. Det må være Kriegstein, der har tegnet den med ægtemanden, der myrder sin chokoladestorforbrugende hustru og kommer hendes parterede legemesdele i en hjemmelavet kæmpechokoladeæske med varedeklarationer a la "fingerbidder" osv. Ikke en videre god historie, men lige præcis tegningen af ægtemandens vanvid i de sidste par billeder ramte mig af en eller anden grund.

2. Nysgenudgivne Pierre Winigers "Skyggerne fra det ukendte". Ham syntes jeg generelt tegnede uhyggeligt, men igen er det især en enkelt tegning/episode, der rammer - der hvor det ringer på, og hovedpersonerne åbner døren til et hængende, blødende lig. Og så i det hele taget de bowlerhat-, lysende runde briller-, halstørklæde- og frakke-klædte kultister.

1. Mødet ved Sevenoaks af Riviere og Floc'h fra 1977, hvor de begge var ret grønne og ikke nær så stilsikre som senere. De lidt ubehjælpsomme tegninger og den besynderlige historie om en række bestialske drab i Londons teatermiljø lige efter krigen bliver nærmest et Lynch'sk meta-mareridt og gjorde mig som vel 12-årig så bange, at jeg stod op om natten og smed den tegneserie, jeg havde købt uden forventninger eller forhåndskendskab, ud i skraldespanden helt ude foran huset, fordi jeg ikke ku' sove, så længe den var indenfor. Jeg er muligvis stadig farvet af drengeblikket på den, men mener nu også som voksen, at det er den uhyggeligste tegneserie, jeg kender.

Boblere: Uzimaki af Junji Ito er også ret uhyggelig, især de første 3-4 kapitler/blade.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Christian Aarestrup skrev:et Lynch'sk meta-mareridt og gjorde mig som vel 12-årig så bange, at jeg stod op om natten og smed den tegneserie, jeg havde købt uden forventninger eller forhåndskendskab, ud i skraldespanden helt ude foran huset, fordi jeg ikke ku' sove, så længe den var indenfor. Jeg er muligvis stadig farvet af drengeblikket på den, men mener nu også som voksen, at det er den uhyggeligste tegneserie, jeg kender.
Det kan du takke Rune T. Kidde for. Det var ham, der insisterede på, at albummet skulle udgives.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Er du nogensinde blevet skræmt af at læse en tegneserie?

Indlæg af Christian Aarestrup »

Carsten Søndergaard skrev:
Christian Aarestrup skrev:Det kan du takke Rune T. Kidde for. Det var ham, der insisterede på, at albummet skulle udgives.
Jeg sender ham en postum tak for den mindeværdige oplevelse - og har også senere genindkøbt tegneserien. Jeg har også bemærket, at Floc'h ret hurtigt udviklede sig til en af de mest interessant ren-linje-tegnere; der var også lidt atomstil i ham - kold og dekadent og 80'er-kynisk. Hvis nogen skulle ha' illustreret American Psycho ...
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Besvar