Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Indlæg af GoogaMooga »

Er der nogen her, der har købt den nye bog, "Claus Deleuran og arbejderbevægelsen"? Jeg overvejer stærkt at købe den, især fordi det nok bliver det sidste, vi får med ham.

Billede

Billig er den ikke, men det er der jo så meget, der ikke er.

saxo.dk:
Denne bog viser en ukendt side af en af de helt store tegnere i Danmark, den geniale Claus Deleuran – mindst lige så genial som Storm P. Mest kendt er han for sine tegneserier, ikke mindst REJSEN TIL SATURN, som blev filmatiseret, og THORFINN samt den store, men desværre uafsluttede ILLUSTRERET DANMARKSHISTORIE FOR FOLKET.

Claus Deleuran tegnede desuden for en lang række af tidsskrifter og aviser, fra Unge Pædagoger til Ekstra Bladet. I perioden fra 1968-1972 havde han et betydeligt samarbejde med Socialdemokratiets to ungdomsorganisationer Frit Forum og DSU og var knyttet til Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, Det Kooperative Fællesforbund og Fællesforeningen af Danmarks Brugsforeninger.

Bogen fokuserer på Claus Deleurans virke for arbejderbevægelsens forskellige grene og indeholder over 100 politiske, satiriske og oplysende tegninger fra denne tid. De fleste for første gang siden de blev trykt samlet her.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 27. jan 2022, 08:35Er der nogen her, der har købt den nye bog, "Claus Deleuran og arbejderbevægelsen"? Jeg overvejer stærkt at købe den, især fordi det nok bliver det sidste, vi får med ham.
Ja, jeg købte den lige før jul, da den udkom. Den fokuserer på Claus tidlige indsats som layouter og tegner på Socialdemokratiets ungdomsblade og i det hele taget hans tilknytning til fagbevægelsen i 1970'erne og dækker dermed et interessant og hidtil ubelyst hjørne af hans virke. Jeg savnede nok, at teksten redegjorde lidt mere for, hvad Frit Forum var, og for personkredsen og alliancerne omkring ungdomsorganisationerne, bladene og moderpartiet. Man bliver mere eller mindre kastet ind i et miljø uden nærmere introduktion, men Claus Deleurans tegninger er jo altid en fornøjelse at kigge på. En uomgængelig udgivelse for alle Claus Deleuran-fans.

199,95 kr. for 120 sider i pænt stort format kan vel ikke siges at være specielt dyrt. Sideprisen er billigere end f.eks. Jerry Spring Komplet 3, der koster 398,00 kr. for 148 sider i sort/hvid.

Og så bliver det jo langtfra det sidste, vi får at se fra ham - tværtimod. :)
Carsten Søndergaard skrev: 22. okt 2021, 01:10 Derudover går der verificérbare rygter om, at der næste år udkommer en coffee-table book med alle tænkelige aspekter omkring Claus Deleuran. Man kan jo dårligt vente.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Indlæg af GoogaMooga »

Lyder godt med en kaffebordsbog af Deleuran. Arbejderbogen havde Saxo nu sat en del højere, men du har måske fundet et godt tilbud.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 27. jan 2022, 12:38 Sideprisen er billigere end f.eks. Jerry Spring Komplet 3, der koster 398,00 kr. for 148 sider i sort/hvid.
Nej, Jerry Spring Komplet bind 3 er på 232 sider, hvoraf nogle er i farver. Fire albums plus historisk ekstramateriale.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 27. jan 2022, 13:08
Frank Madsen skrev: 27. jan 2022, 12:38 Sideprisen er billigere end f.eks. Jerry Spring Komplet 3, der koster 398,00 kr. for 148 sider i sort/hvid.
Nej, Jerry Spring Komplet bind 3 er på 232 sider, hvoraf nogle er i farver. Fire albums plus historisk ekstramateriale.
Sorry. Jeg havde mine oplysninger fra Comicwiki.dk, hvor der står 148 sider. Men selv med 232 sider er Jerry Spring 5 øre dyrere pr. side end Claus Deleuran-bogen, som min pointe står uantastet. :lol:

Untitled-1.jpg
GoogaMooga skrev: 27. jan 2022, 13:03 Lyder godt med en kaffebordsbog af Deleuran. Arbejderbogen havde Saxo nu sat en del højere, men du har måske fundet et godt tilbud.
Ja, jeg valgt Guccas tilbud, der dukkede op som det første (og stort set billigste), når man googlede.

Untitled-2.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Claus Deleuran og arbejderbevægelsen

Indlæg af Antaeus »

Jeg købte den også da den udkom, 189,95 kr. (inkl. forsendelse).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar