Hvorfor i alverden så ikke tage bind 5 med?
Bind 4 slutter med 1. del af 2 dele, som fortsætter i samlebind 5.
Jeg har alle 5 samlebind.
Hvorfor i alverden så ikke tage bind 5 med?
Nej, men jeg dropper bind 4.
Men svaret på det kjenner du jo, Antaeus.
Ja, nu når jeg har læst den anden tråd gør jeg. Det er langt værre ikke at få slut historien end en fejl i samlebindet. Selvfølgelig kan man så læse albummet i stedet, men der er så også det at man mangler et samlebind i serien, selv om det ikke er noget jeg vægter så højt, har man historierne så gør formen ikke så meget for mig mere og jeg kan endda springe album over, hvis jeg ikke synes om den.Mesterius skrev: ↑16. mar 2022, 18:03Men svaret på det kjenner du jo, Antaeus.![]()
https://serieland.dk/forum/viewtopic.ph ... 31#p200331
Jeg er enig, bortsett fra når det gjelder album 11 og 12, som jeg tror er favorittene mine i hele Natacha-serien. Både disse to og album 10 (som sammen utgjør en slags trilogi) viser serien fullrealisert. Det helt nyeste Natacha-album har jeg foreløpig ikke giddet å kjøpe, jeg ble ikke så veldig engasjert av det forrige.Mogens skrev: ↑16. mar 2022, 22:00 Walthéry står meget højt på min favorit-liste, og jeg har altid været en trofast køber af Natacha, men hvis man sammenligner de første albums i serien med de senere, så må man bare erkende, at kvaliteten er dalende. Jeg vil gå så langt og påstå, at det kun er de første 10 historier - samt Klippehavet - som er RIGTIG gode, altså rent historiemæssigt, mens resten er for letkøbte. Til tider er der lidt for meget fald-på-halen komedie eller lidt for mange gentagelser, efter min smag.
Rubine er ok, men i mine øjne ikke i klasse med Natacha. Jeg er enig i at Natacha falder i kvalitet over tid, men holder dog forholdsvis høj kvalitet i et stykke tid. Som jeg husker det er i hvert fald nr. 18 samt 20 og albummene herefter en del svagere end de andre album.Mogens skrev: ↑16. mar 2022, 22:00 Walthéry står meget højt på min favorit-liste, og jeg har altid været en trofast køber af Natacha, men hvis man sammenligner de første albums i serien med de senere, så må man bare erkende, at kvaliteten er dalende. Jeg vil gå så langt og påstå, at det kun er de første 10 historier - samt Klippehavet - som er RIGTIG gode, altså rent historiemæssigt, mens resten er for letkøbte. Til tider er der lidt for meget fald-på-halen komedie eller lidt for mange gentagelser, efter min smag.
Jeg var derfor begejstret, da Rubine blev lanceret i sin tid. Serien havde noget af dét, som Natacha havde mistet, nemlig action og en tøs, der gik sine egne veje. Én heltinde med kant, som Natacha også havde i starten.![]()
Helt afgjort, og det har sikkert flere årsager. En af dem er, at hvor Natacha er seksualiseret som kvinde, er Yoko fuldstændig aseksuel, men stadig umiskendeligt kvinde. En del af komikken i Natacha går også på kønsforskelle, det er der ingenting af i Yoko (og der er næsten ingen humor i det hele taget), og der er i det hele taget mange, mange flere kvindelige end mandlige rollemodeller i Yoko-historierne ... i et antal, der må siges at være helt enestående for den type tegneserier. Yoko består helt ubesværet Bechdel-testen.
Det gælder kun i Cobolts webshop, og det er blot for at få ryddet de sidste få eksemplarer af vejen. Derefter vil alle samlebindene være udsolgt indtil videre. Og priserne hos fx Faraos Cigarer vil sikkert stige, når de "langsomme" kunder opdager, at de ikke fås i almindelig handel længereMesterius skrev: ↑16. mar 2022, 16:47 De resterende eksemplarene av Natacha Vol. 1, 4 og 5 er forøvrig på tilbud fra Cobolt akkurat nå. Vil dette tilbud mon også gjelde forhandlere som norske Adlibris, eller kun Cobolts egen webshop?
Nej, de er begge teksttunge, men Walthéry har mange flere avancerede, ekspressive lydord, og hans bobler har ofte irregulære former, der er præcist anpasset den franske teksts omfang, men dermed ikke nødvendigvis den danske, og det gør en meget stor forskel for tekstningsarbejdet, når der er mange bobler og meget tekst.
Jeg er enig i, at Yoko-historierne rummer mere fantastiske eventyr end Natacha, og hvor nogle af Natacha-historierne reelt består af en stribe episodiske småfortællinger, har Leloup mere greb om et samlet, spektakulært eventyr (omend han tydeligvis af og til har forregnet sig og kommer i bekneb til sidst, så tegningerne på de sidste sider skrumper og teksten tiltager, fordi han lige skal nå at forklare det hele, før han når til side 48).