Agent 327 fra E-voke

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Mesterius »

E-voke har begynt å poste bilder i oppføringen sin for det første, kommende samlebind av Martin Lodewijks Agent 327: Samlet 1 – 1966-1968, som kommer i august. Morsomt nok er det for øyeblikket en blanding av danske og nederlandske boksider, men så kan vi jo sammenligne den danske tekstfont med den hollandske håndteksting. Fonten ser bra ut og ligger meget tett på originalen; jeg lurer på om den kan være fremstilt direkte av Lodewijk eller de nederlandske utgivere?

Dansk side:
Billede

Nederlandsk side:
Billede

Disse sidene er forresten utdrag fra noen av de aller tidligste korthistoriene med Agent 327, som jeg har i norsk utgave fra Tegneseriebokklubben. Dere danske lesere kan glede dere til dem - de er faktisk noe av det morsomste jeg har lest av serien. Jeg har meget sans for Lodewijks røffere tegnestil her også.

Ellers blir det så klart ekstramateriale, noe denne (foreløpig nederlandske) siden minner om:

Billede
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af LarsChristiansen »

Tak for det fine opslag – fra os; E-voke – og jeg kan hurtigt opklare det med tekstningen; Det er skam Martin Lodewijks egen håndskrift, som er gjort digital. Og vi får snart lagt lidt flere af de færdige danske sider ind på vores hjemmeside. :)
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Maximum »

Jeg har allerede alle de Danske, men denne samling skal helt klart kobes!
Glaeder mig rigtig meget!!
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Nøhr »

Hurra! Det er en serie jeg rigtig gerne vil (til dels gen)læse - solgt!
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Mesterius »

LarsChristiansen skrev: 25. maj 2022, 19:54 Tak for det fine opslag – fra os; E-voke – og jeg kan hurtigt opklare det med tekstningen; Det er skam Martin Lodewijks egen håndskrift, som er gjort digital. Og vi får snart lagt lidt flere af de færdige danske sider ind på vores hjemmeside. :)
Aha, så å forstå! :) Er det da dere på E-voke som har satt sammen tekstfonten? Eller kom den fra det nederlandske forlag?
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af LarsChristiansen »

Den font er leveret fra Holland, sammen med albummet – men vi har måttet sørge for at tilføje Æ, Ø og Å... Et typisk problem – men vi fik det løst. :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Antaeus »

Fint at Agent 327 snart kommer ud som samlebind.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Mesterius »

LarsChristiansen skrev: 26. maj 2022, 11:16 Den font er leveret fra Holland, sammen med albummet – men vi har måttet sørge for at tilføje Æ, Ø og Å... Et typisk problem – men vi fik det løst. :)
Forstår. Og ja, det høres ut som et meget typisk problem. :) Men heldigvis løsbart. Og det er fint når rettighetshavere tilbyr slike spesiallagede fonter.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Mesterius »

Forresten, Lars, jeg la merke til noe som ser ut som typos i disse ruter. I den første ser det ut som slutten av sjefens replikk mangler, eller som et ord er kommet med på slutten som ikke hører til der: "Vi har en særlig betroet opgave til dig ret" (...? Ret hva?). I de to andre mangler det kommaer i "Korrekt agent 327" og "Godmorgen hr. Harkhost".

Billede

Billede
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af LarsChristiansen »

– Bare rolig, den side er den første og eneste vi satte dansk tekst på – da vi for et halvt års tid siden modtog filerne. Kun for eksemplets skyld (til hjemmesiden) og netop for at teste håndskrifts-fonten... Så der er end ikke læst korrektur – og er heller ikke den endelige side, som er vist (og det er de hollandske selvfølgelig heller ikke :D ).
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Mesterius »

LarsChristiansen skrev: 27. maj 2022, 01:00 – Bare rolig, den side er den første og eneste vi satte dansk tekst på – da vi for et halvt års tid siden modtog filerne. Kun for eksemplets skyld (til hjemmesiden) og netop for at teste håndskrifts-fonten... Så der er end ikke læst korrektur – og er heller ikke den endelige side, som er vist (og det er de hollandske selvfølgelig heller ikke :D ).
Aha! Ja, jeg mistenkte at det kunne være en midlertidig versjon av siden, men tenkte jeg skulle nevne det. Godt å høre at det bare er "for show". ;)
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af LarsChristiansen »

Mange tak for tanken, Mesterius – for det kunne selvfølgelig godt være. Men blandt vores hjemmesides oversigt ("Kommende album") er det meste kun foreløbigt og 'for show' – og tænkt som et overblik og til at glæde sig over hvad vi har i udsigt – og ændres så senere, når albummet udarbejdes 'rigtigt'.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Agent 327 fra E-voke

Indlæg af Nøhr »

"Vorherre til hest" - ikke "vor herre..."
Ordet er sammensat.
Besvar