Man kunne lige så godt have valgt Daffy eller så mange andre D-navne, og her passer denne smiley fint til dette udsagn fordi nogle nærmest står skråsikre, det er jo komplet uvist. Jeg kan også godt lide den smiley der ruller med øjnene, den med solbriller og et par andreMesterius skrev: ↑11. okt 2022, 00:04Det er ikke noen spesiell grunn til å tro at "historien" i 1931-boken kommer fra Disneys tegnefilmstudio. Spesielt ikke når teksten klarer å gi feil navn til flere av figurene som allerede er etablerte i tegnefilmene.
Hvis du leser Kaufman-artikkelen jeg linker til (sitert ovenfor), vil du få mange av detaljene om når og hvordan forberedelsene startet, mot slutten av 1933. Og det mest interessante er når forberedelsene til "Orphans' Benefit" begynte, med rollen man utarbeidet til Donald der. "The Wise Little Hen" gikk i utvikling kort tid senere ifølge overlevende dokumenter.
Du er veldig glad i den der grønne smiley når du sier deg uenig med folks synspunkt, har jeg lagt merke til. Noen spesiell grunn til at du liker å bruke den?Antaeus skrev: ↑10. okt 2022, 23:15 Er navnet "Donald" så oplagt?
Jeg kan finde mange andre navne der starter med D og der er mange lister med hundrevis af drengenavne der starter med D, herunder er bare nogle af budene og at han også lige netop skulle hedde Donald, igen, ud af så mange navne er måske ikke tilfældigt, det er ikke usandsynligt at man har skelet til at man tidligere har givet en and det navn, når han nu hedder det samme. Han kunne jo også have været navngivet Daffy for at bare at nævne et andet navn...![]()

Der er så mange D-navne at vælge imellem, så at han lige netop kom til at hedde Donald, igen, passer meget godt med at man KAN have genlånt navnet til ham. Derfor behøver man da ikke at genlåne de andre, det kunne jo være at man havde fundet på bedre navne, især hvis det er nye figurer.