There's a new sheriff in town

TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af TorbenKlein »

@ Frank

Det lyder spændende. Jeg sender en PM, når jeg fatter lidt mere af hvordan serieland egentlig er stykket sammen.

og må erkende, at lige i øjeblikket lokker sommeren ikke lige til wordpress fordybelse.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kære alle og især kære Torben

1000 tak for at du, Torben, tager stafetten og fortsætter Serieland. I dine hænder, med din viden og dybe interesse for tegneserier, skal M/S Serieland nok nå både vidt og godt omkring. En ny kaptajn og nye visioner er den bedste start.

For mit eget vedkommende, så har jeg været tavs et stykke tid. Dels har jeg været tøsefornærmet, for det bliver jeg engang imellem, og dels har jeg haft lidt privat knas inde over. Jeg vil ikke trætte jer med lange forklaringer, men humøret har været under beskydning, og det tærer.

Jeg vil bestemt holde mig i baggrunden, og de få gange, hvor jeg vil poppe frem, vil jeg tone ned hvad den barske retorik angår. Det er ikke rart, når man er udsat for vrede og den slags, samtidig med at baglandet brænder.

Min stil er min stil. Nogle kan godt lide den. Andre ikke, og sådan er det vel. Et godt råd til mig selv er, at 'den der lever stille, lever godt'. Så sommerløftet er, at jeg er tilbage (jeg har faktisk aldrig været væk - jeg har fulgt med dagligt), men i en betydelig mere light version. En trimmet version, kan man sige, for jeg har tabt mig en del kilo tilmed.

Så - tilbage til Torben. Og jeg kipper med flaget.

Jeg læste, at nye brugere fremover skal være sig selv, og ikke bare gemme sig bag en avatar og et fiktivt navn. Jeg er ikke enig, men anerkender til fulde, at det er sådan, du ønsker det.

For mit eget vedkommende er mit brugernavn blevet et alter ego, og det vil jeg meget gerne beholde. As in, jeg vil beholde det.
TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af TorbenKlein »

Og tak til Berti for at sende Serieland videre

Alter Egoer bliver der ikke rørt ved.
Som sagt. Lovgivning med tilbagevirkende kraft er jeg ikke glad for.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Mogens »

TorbenKlein skrev: 30. jun 2022, 18:43 Lovgivning med tilbagevirkende kraft er jeg ikke glad for.
Host host ... så må vi håbe, at MeToo-debatten ikke bliver for omsiggribende!!! :lol:
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af JAlbertsen »

Stort tillykke til Serieland som kører videre under ny ledelse!

Fedt at du har mod på at påtage dig opgaven Torben. Og dejligt at se at Berti fortsat er med som debattør på forummet :-)
TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af TorbenKlein »

Host host ... så må vi håbe, at MeToo-debatten ikke bliver for omsiggribende!!! :lol:
Der er der heldigvis ikke indikationer på, kan risikere at ske :wink:
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af TorbenB »

Dejligt at høre, at Torben Klein vil tage over - tusind tak for det!

Med det fornavn kan det jo kun blive godt! :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Antaeus »

Tak til Berti.
Og super at du har overtaget opgaven med at føre Serieland videre (personligt kalder jeg det stadig Seriejournalen).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af GoogaMooga »

Torben, du har en privat besked.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Antaeus »

TorbenKlein skrev: 28. jun 2022, 17:10 Får man lyst til at sende lidt nyheder, så er der her en email:

nyheder@serieland.dk

(sygt opfindsomt). :D

Ellers har jeg lige været en tur forbi "de vigtigste af jer" (som reklamerer med nyhedsbreve) og oprettet serieland på jeres mailinglister.
Så går en del jo "helt af sig selv".

Så har jeg opfundet en ny profil til mig, så man kan se, hvem jeg er.

Jeg har sympati for det synspunkt, der har været fremført, at pseudonymer er egentlig en uvane.

Det er derfor muligt, at jeg kunne finde på at kræve af fremtidige brugere, at de optræder under eget navn.

Men det er så en streg, der bliver trukket i sandet.
Man kan ikke lovgive med tilbagevirkende kraft, så alle bestående brugere, de skal bare fortsætte, som de finder bedst efter de regler, der gjaldt, da de oprettede sig.
Pseudonymer er bestemt ikke en uvane når man blandt andet har med samlere at gøre, som måske ikke altid er interesseret i at alle og enhver kan relatere en samling/indlæg til et navn og dermed også måske en adresse. Og andre har andre grunde til at være anonyme. Jeg vil til enhver tid kæmpe for retten til at være anonym.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af TorbenKlein »

Det argument kan jeg sådan set godt købe.

En modereret holdning kan så,være.
Eget navn er velset, men pseudonymer er tilladt.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Her kommer man dumpende ind gennem atmosfæren, på et af sine alt for sjældne "Hov, hvad er der mon sket på SerieJournalen"-momentære flash og mødes med både afsked og velkomst!

Nå, godt at sitet fortsætter - og så endda af et vel-estimeret gammelt medlem - the Elder!
Velkommen og tak for indsatsen, Torben.

Samtidig skal Berti også have en uforbeholden tak for sin slidsomme indsats, gennem en umanerlig masse år.
(Fik jeg nogensinde sagt tak til Frank for alle hans år - næh, det tror jeg sgu ikke; tak og undskyld min utaksigelige manglende taktfuldhed!)
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 379
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Jack J »

Kære nye (efterhånden gamle) sherif, gider du lige kigge på det her: Når jeg vil skrive i tråde, får jeg denne besked:

Your IP 80.208.64.26 has been blocked because it is blacklisted.

Jeg er simpelthen nødt til at bruge vpn for at kunne kommentere her på forummet. Meget mystisk. Har du mulighed for at fjerne blokeringen? Jeg sværger, at jeg ikke tidligere har lavet ballade her og derfor med vilje er blokeret af en tidligere sherif. :D
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kære alle

Jeg og Torben har været lidt i kontakt med hinanden, og jeg er, som alle I andre, naturligvis berørt. Kræft er en satan, som kan snige sig ind alle vegne.

Jeg har jo lidt brugerknowhow, og selvom jeg sagde farvel, så smækkede jeg ikke med døren. Jeg har også ofte kigget forbi, og det har jeg jo gjort, fordi jeg dels har savnet alle jer brugere, og naturligvis fordi jeg også holder af tegneserier. Samt, som de fleste af jer nok husker, så lider jeg ofte af skrivekløe, og både det ene, det andet og det tredje har gjort, at jeg nu skruer op for Bertis pen. Tag pænt imod mig, også selvom jeg nogle gange formulerer mig kantet eller vrøvlet.

Torben er stadig sheriff, og ejer domænet. Men som han skrev til mig, så er Serieland for alle os brugere. Så sådan er det, og det er rigtigt og dejligt.

Der er en række debatter, som jeg vil kaste mig over. Ikke for at være en damn pain, men fordi jeg har spørgsmål og er nysgerrig. Også fordi jeg jo gerne ser debatter og den slags. M/S Serieland er en stolt skude, lidt rust her og der, men stadig sødygtig.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Robin »

Velkommen tilbage som rustbanker, gamle jas! Og godt nytår, det kan vist li-ige nås før den tilstundende vinterferie! :D


mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar