Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af Erling Søby »

@Antaeus, hvad er det Mezieres har irriteret dig med?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 18. maj 2023, 23:54 Hvis der er nogle af de helt store især udenlandske klassiske tegneserieskabere (helst tegnere) så kan de trække i mig.
Sådan er det ikke i år, der er jo ret tyndt med store udenlandske tegneserieskabere og jeg er især til klassikerne, hvor der ikke er mange tegnere tilbage, så hvorfor kommer jeg?
Det er jo det. Mange mennesker efterspørger de store klassiske tegnere, men virkeligheden er jo desværre, at de fleste i den kategori ikke findes i verden længere. Eller er så gamle, at de ikke kan eller orker at rejse. Et ret pænt udvalg af dem har været her i de sidste 10-15 år, flere af dem har været fyldt 70 og været tæt på 80 år gamle (for ikke at tale om Carl Barks i 90'erne i 1990'erne). Udvalget af de gamle, klassiske tegneserieskabere skrumper simpelthen helt naturligt ind år for år.
Antaeus skrev: 18. maj 2023, 23:54Grund til at jeg kommer udover de helt store stjerner:
Det er for at opleve stemningen.
Det at alt handler om tegneserier.
At man møder en masse man kender.
Møde forlagene.
Dykke ned i nye udgivelser som man kan kan se med egne øjne og forhåbentlig også bladre i og opleve kvaliteten og ikke bare se online.
Måske finde ældre antikvariske værker som jeg mangler eller bare får lyst til at læse.
Opdage nye tegneserier eller ting omkring tegneserier.
Og så håber jeg også at jeg får nogle lækre originaltegninger at se, som efterhånden har interesseret mig i et stykke tid.
Det er i sandhed gode grunde til at tage på tegneseriefestival. Copenhagen Comics kunne bruge det her som en fremragende anprisning af hvorfor man skal besøge festivalen. Det er helt sikkert også alt sammen grunde til, at jeg kommer.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af Gimli »

Jeg har desværre ikke deltaget i en tegneseriefestival siden, jeg ved ikke hvornår. En ting er at rejse fra Norge, noget andet er at rejse fra Grønland. Jeg vil tro at en flybillet (retur) vil stå mig i et sted mellem kr. 8.000 - 10.000. Så hvis jeg skal til en festival. Skal det være i forbindelse med en ferie og det er næsten pr. def. i juli.

Men jeg vil elske at komme til en, primært for stemningen og møde andre nørder, som har samme interesse som mig. Jeg ville også nyde panel-diskussionerne. Jeg ved ikke om jeg vil sidde i kø for en signering. Det er ikke på øverste hylde, med mindre det er en helt særlig tegner. Håber at det bliver en mulighed, hvis jeg vender tilbage til Danmark.

Nogle gange har jeg overvejet om et "forum", hvor særlig inkarnerede fans kan fortælle om, hvad det er de særlig godt kan lide ved et udvalgt album eller serie, var en mulighed. Det kunne måske være en øjenåbner for andre tegneserie-enthusiaster, men også pårørende eller nysgerrige, til at at få en introduktion til mediet.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af superboy »

Ser ut som at jeg skal klare å lomme til Copenhagen Comics i år også. Gleder meg til å se alt som finnes i hallen. Jeg er han med hvitt skjegg bakerst på bildet.
Vedhæftede filer
cc evoke 1.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

superboy skrev: 24. maj 2023, 11:18 Ser ut som at jeg skal klare å lomme til Copenhagen Comics i år også. Gleder meg til å se alt som finnes i hallen. Jeg er han med hvitt skjegg bakerst på bildet.
Superboy med hvidt skæg :shock: Hyggeligt :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg synes ærlig talt, det er et flot program, alle de frivillige bag Copenhagen Comics har fået stablet på benene.
https://copenhagencomics.dk/program/

Jeg forstår savnet hos et vist segment af det potentielle publikum af "store, internationale klassiske navne". Men ærlig talt, der vil være et vildt udbud af tegneserier og masser af glade tegneseriefans i Øksnehallen og noget for børn, unge, voksne og ældre, sådan som det skal være. Jeg glæder mig i hvert fald.

Rygtet går, at Cobolt har fået fremstillet et NEONSKILT til at lyse op midt på messen. Om det ligefrem bliver et tilløbsstykke, aner jeg ikke, jeg har ikke selv set det :?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 25. maj 2023, 00:40Rygtet går, at Cobolt har fået fremstillet et NEONSKILT til at lyse op midt på messen. Om det ligefrem bliver et tilløbsstykke, aner jeg ikke, jeg har ikke selv set det :?
Og Eudor har - som et bidrag til kampen for en mere bæredygtig bogbranche - valgt at genbruge vores roll-ups fra sidste messe. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvorfor kommer DU på en tegneseriefestival?

Indlæg af superboy »

Frank Madsen skrev: 25. maj 2023, 11:14 Og Eudor har - som et bidrag til kampen for en mere bæredygtig bogbranche - valgt at genbruge vores roll-ups fra sidste messe. :lol:
Selv synes jeg begrepet "bæredyktig" er vanskelig å definere. Men siden bøker kan bli veldig tungt å bære, så tar jeg med en ryggsekk slik at jeg også blir bæredyktig. :)
Besvar