Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk
Hva' nu det? Min overbo fortæller mig her til morgen, at hun bestiller DVD'er fra Amazon UK, og der ryger IKKE importmoms på. Er der nogen af jer, der har oplevet dette?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
-
- Brugerniveau 2
Re: Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk
Lyder besynderligt, men kan det evt. være fordi Amazon i forvejen lægger dansk moms til prisen, så varen er 'forfortoldet' når den ankommer til Danmark, og derfor ikke bliver pålagt moms én gang til?
Venlig hilsen
Erling G-P
Venlig hilsen
Erling G-P
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Det lyder som en meget logisk forklaring. Der er noget med, at Book Depository også har sådan en aftale. Det åbner jo pludselig op for flere muligheder.Erling G-P skrev: ↑30. maj 2023, 13:21 Lyder besynderligt, men kan det evt. være fordi Amazon i forvejen lægger dansk moms til prisen, så varen er 'forfortoldet' når den ankommer til Danmark, og derfor ikke bliver pålagt moms én gang til?
Venlig hilsen
Erling G-P

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
-
- Brugerniveau 2
Jeg kan i hvert fald mindes at Amazon.uk har pålagt dansk moms ved checkout - mener at der eksisterer en regel om at hvis en udenlandsk virksomhed sælger for over 250.000 kr om året i Danmark, er de forpligtet til at afregne dansk moms.
Bookdepository fungerede anderledes - de havde en distributionshub på 'fastlandet'; i Holland mener jeg, så varerne dermed blev afsendt inden for EU og på den måde ikke blev pålagt told & moms. Desværre er Bookdepository lukket nu (af Amazon, der ejer/ejede dem)
De var min absolut primære leverandør til næsten alle de bøger jeg køber.
Forslag til andre leverandører af engelsksprogede bøger end Amazon modtages derfor med kyshånd - de skal f.... ikke belønnes for at lukke min favoritboghandel med at overtage salget
Venlig hilsen
Erling G-P
Bookdepository fungerede anderledes - de havde en distributionshub på 'fastlandet'; i Holland mener jeg, så varerne dermed blev afsendt inden for EU og på den måde ikke blev pålagt told & moms. Desværre er Bookdepository lukket nu (af Amazon, der ejer/ejede dem)

Forslag til andre leverandører af engelsksprogede bøger end Amazon modtages derfor med kyshånd - de skal f.... ikke belønnes for at lukke min favoritboghandel med at overtage salget

Venlig hilsen
Erling G-P