Ser ud til, at Franquin's datter Isabelle ikke bare har sagt nej til en fortsættelse af "Gaston", hun lægger også sag an mod forlaget i et forsøg på at bremse projektet: https://www.leparisien.fr/culture-loisi ... joYBZIYoYo
Jeg er med Isabelle her. Gaston skal man ikke røre ved.
Isabelle Franquin vs. Dupuis
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Isabelle Franquin vs. Dupuis
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Mirko Woelck
- Brugerniveau 2
Re: Isabelle Franquin vs. Dupuis
I et øjeblik troede jeg, at det var den "anden" Isabelle af Franquin, som ikke er (z)oomet ud på markedet her til lands, endnu.
Jeg tror, der er gået ca. 1½ år siden den blev annonceret på FB.. sort of?
Måske den er på vej til æh-voke, Cobolt Blå, Klub FC eller Bradbury's Fahrenheit. Rettigheder til... holder ikke altid evigt i disse dage. Det kan da ikke normalt tage så lang tid at få fat i materialet, oversætte samt trykke den ?
Franquin havde jo også en lille del som forfatter med den serie at gøre om og med Isabelle, Calendula og Hermes.
Jeg tror, der er gået ca. 1½ år siden den blev annonceret på FB.. sort of?
Måske den er på vej til æh-voke, Cobolt Blå, Klub FC eller Bradbury's Fahrenheit. Rettigheder til... holder ikke altid evigt i disse dage. Det kan da ikke normalt tage så lang tid at få fat i materialet, oversætte samt trykke den ?
Franquin havde jo også en lille del som forfatter med den serie at gøre om og med Isabelle, Calendula og Hermes.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Mon ikke vi får "Isabelle" i nær fremtid? Jeg har ikke hørt, den skulle være aflyst.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:

Nok snarere Zoo-me, hvis det bliver

Det "morsomme" er i øvrigt, at Dupuis indkøbte papiret til de 1.000.000 eksemplarer, de havde tænkt sig at trykke af det nye Vakse Viggo-album, midt under papirkrisen, hvor papirpriserne var på deres allerhøjeste. For at sikre sig, at det ikke blev endnu dyrere. Nu har de det fortsat på lager, mens det stadig er uvist, om albummet nogensinde kan trykkes, og mens papirpriserne i mellemtiden er faldet ret markent. Ja, ja, man kan ikke forudse alt

Men vel heller ikke, at den skulle være tillyst?GoogaMooga skrev: ↑1. jun 2023, 00:20 Mon ikke vi får "Isabelle" i nær fremtid? Jeg har ikke hørt, den skulle være aflyst.
Det er vist omkring et par måneder siden, at jeg spurgte Zoom på Facebook, om status på udgivelsen, og dengang var tilbagemeldingen noget i stil med, at de har tid nok og lader rettighedshaver bestemme farten på projektet. Det bliver med andre ord, når det passer alle parter.GoogaMooga skrev: ↑1. jun 2023, 00:20 Mon ikke vi får "Isabelle" i nær fremtid? Jeg har ikke hørt, den skulle være aflyst.