Status fra Cobolt?

casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Re: Status fra Cobolt?

Indlæg af casperyde »

det er på side 102 Billede
Vedhæftede filer
20250324_122524.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

casperyde skrev: 24. mar 2025, 12:28 det er på side 102 Billede
Tak!

Her er den korrekte boble, hvis nogen vil printe den, klippe den ud og klistre den ind ;-)

Samtidig et eksempel på, hvordan en lillebitte omredigering var nødvendig for at få teksten til at stå nogenlunde pænt i den særdeles smalle og krøllede boble.
Vedhæftede filer
Blueberry 8_122.jpg
Blueberry 8_122.jpg (644.59 KiB) Vist 17959 gange
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev: 24. mar 2025, 23:11 ... Her er den korrekte boble, hvis nogen vil printe den, klippe den ud og klistre den ind ...
Tak, det havde jeg faktisk tænkt på at spørge efter.

Jeg har også tænkt på, om jeg skal sælge 1. oplag af bind 1-7 og købe nyere oplag (2. oplag eller nyere) af HELE serien. Men hvis alle tænker på den løsning, så kommer der jo ikke noget 2. oplag af bind 8. :)
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

benadikt skrev: 24. mar 2025, 23:57Tak, det havde jeg faktisk tænkt på at spørge efter.
Måske vil det være mest elegant at udskifte hele ruden, så her er den.
Vedhæftede filer
Blueberry 8_side102_rude5_Korrekt tekst.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

I dag udkom Morten Dürr og Lars Hornemans tredje fælles graphic novel, hvilket blev fejret ved en velbesøgt reception på museet STORM (tidligere kendt som Storm P. Museet), som man kan se indtryk fra her, inklusive den udfoldede leporello, som særudgaven indeholder
https://www.facebook.com/stories/102230 ... &ref=notif

Der blev taget godt fra af leporelloudgaven, som er eksklusiv og kun er trykt i 400 eksemplarer. Vil man sikre sig denne særudgave, skal man nok ikke vente for længe.

Her fortæller Morten Dürr og Lars Horneman lidt om bogen, og Lars forklarer hvorfor farverne er så "syge"
https://www.facebook.com/reel/1306931693714037

Her på Cobolts hjemmeside, hvor man også kan downloade gratis undervisningsmateriale
https://cobolt.dk/shop/liv-leporello-947p.html
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (103.49 KiB) Vist 17522 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 28. dec 2024, 23:42
Gimli skrev: 28. dec 2024, 06:44 Nausica - fra Vindenes dal. JUBII :D :D :D :D :D Det kalder jeg en nyhed. Udkommer alle 7 bind - eller er de 2 bind en opsamling af hele værket?
Der bliver fire bind på dansk.

De 6 første japanske bind bliver samlet to og to som dansk bind 1, 2 og 3, mens japansk bind 7 (som er næsten dobbelt så langt som de tre dobbeltbind), bliver dansk bind 4.

De første to kommer i 2025 og de sidste to i 2026.

Og det bliver med folde-ud-billeder i farver med kort osv. Samt indlagt plakat i bind 1 :-)
Jeg har den engelske som udkom i to bind i en kassette. Samlet cirka 1060 sider. Lige som på japansk så er side 1 den bagerste side. Den er i sort/hvid.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev: 29. mar 2025, 00:10Måske vil det være mest elegant at udskifte hele ruden, så her er den.
Ja, hvis man kan få farverne til at matche.
Jeg valgte at kun skifte teksten. Men det var svært nok at få den gullige baggrund til at passe; den blev en lille smule for mørk.
Vedhæftede filer
Blueberry 8-102.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

benadikt skrev: 4. apr 2025, 16:57Jeg valgte at kun skifte teksten. Men det var svært nok at få den gullige baggrund til at passe; den blev en lille smule for mørk.
Ja, det er selvfølgelig en udfordring. At man ikke lige har det tonede Munken-papir som printerpapir. Men flot pillearbejde!
Milo
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Milo »

Hvad er planen egentlig mht Luftens Ørne samlebind?

Mange ventede givetvis utålmodigt på bind 2, og lurer sikkert på hvornår bind 3 er planlagt til at udkomme.
Jeg tænker lidt videre, og forestiller mig at vi i første omgang får materiale af Uderzo og Jijé, og hva er planen så hos Cobolt.
Fortsætter man udgivelsen af samlebind med Charlier og andre tegnere, eller...?
Og ja, det afhænger selvfølgelig af om der er kunder nok.
Vedhæftede filer
487955943_1968014413736438_6908578374404670863_n.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Milo skrev: 9. apr 2025, 11:54 Hvad er planen egentlig mht Luftens Ørne samlebind?

Mange ventede givetvis utålmodigt på bind 2, og lurer sikkert på hvornår bind 3 er planlagt til at udkomme.
Jeg tænker lidt videre, og forestiller mig at vi i første omgang får materiale af Uderzo og Jijé, og hva er planen så hos Cobolt.
Fortsætter man udgivelsen af samlebind med Charlier og andre tegnere, eller...?
Og ja, det afhænger selvfølgelig af om der er kunder nok.
Planen er kort og godt at fortsætte, så længe det er gangbart. Foreløbig kommer samlebind 3 til efteråret med resten af albummene af Uderzo (og hans bror og Giraud som assistenter). Samlebind 4 til næste år, hvor Uderzo hurtigt takker af, før Jijé overtager penslerne.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev: 9. apr 2025, 22:06Planen er kort og godt at fortsætte, så længe det er gangbart...
God strategi :). Gælder det også Blueberry?
Helt fra starten har jeg syntes meget godt om Charlier & Wilsons unge Blueberry, der lige netop fylder én bog.
Og Charlier & Girauds unge Blueberry har også interesse, på grund af de to herrer. Men her er formatet måske et proglem.
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af casperyde »

har lige set at den store asterix endun en gang er blevet udsat denne gang til sommer
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Niels Jørgen »

Hvad er det der foregår med "Den store Asterix"?
Er det fordi I er ved at droppe resten af serien, Carsten?
Det virker godt nok underligt at den er blevet udskudt den ene gang efter den anden?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Niels Jørgen skrev: 10. apr 2025, 16:07 Hvad er det der foregår med "Den store Asterix"?
Er det fordi I er ved at droppe resten af serien, Carsten?
Det virker godt nok underligt at den er blevet udskudt den ene gang efter den anden?
Nej, nej, det hele skal nok komme, bare rolig. Men vil fremover ikke blive annonceret, før de er næsten klar :-)

Det er naturligvis vigtige udgivelser, men også meget store og tidskrævende udgivelser, så et enkelt samlebind nemt kan blokere tidsmæssigt for indtil flere andre udgivelser, som på andre måder også er vigtige, og som der kan være bagvedliggende prsager til at fremme (aktualitet, årstider, strategiske og politiske overvejelser, kontraktlige forpligtelser, messer, risiko for karambolage med atter andre udgivelser osv.). Men klart, at det er gået for langsomt i det seneste års tid med de store samlebind, det beklager jeg selvfølgelig over for jer, der ivrigt venter på lige netop dem og ikke Cobolts mange andre udgivelser. Vi gør, hvad vi kan.
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Niels Jørgen »

Tak for forklaringen, Carsten :)
Besvar