Samlerefterspurgte tegneserier, der har oplevet det største prisdyk?
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Samlerefterspurgte tegneserier, der har oplevet det største prisdyk?
Vi har tidligere haft en tråd, der efterlyste de danske tegneserieudgivelser i dette århundrede, der af en eller anden grund var hoppet op i eksorbitante priser:
viewtopic.php?f=37&t=22403
Men er der danske tegneserieudgivelser, der har taget den modsatte rutsjetur? Altså tidligere været dyre og eftertragtede, men som i dag kan fås for en slik?
Jeg lægger for: Det foresvæver mig, at "Den store Anders And" fra 1974 for en del år siden lå i flere tusinde kroner, men nu ses den udbudt og solgt til nogle få hundrede kroner. Har jeg ret?
viewtopic.php?f=37&t=22403
Men er der danske tegneserieudgivelser, der har taget den modsatte rutsjetur? Altså tidligere været dyre og eftertragtede, men som i dag kan fås for en slik?
Jeg lægger for: Det foresvæver mig, at "Den store Anders And" fra 1974 for en del år siden lå i flere tusinde kroner, men nu ses den udbudt og solgt til nogle få hundrede kroner. Har jeg ret?
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Re: Samlerefterspurgte tegneserier, der har oplevet det største prisdyk?
Ja, det tror jeg, at du har ret i.
Guldbøgerne var også eftertraktede og enkelte endda ret pebrede. Det virker ikke sådan længere heller.
Guldbøgerne var også eftertraktede og enkelte endda ret pebrede. Det virker ikke sådan længere heller.
Der er faktisk lige blevet solgt et fint eksemplar på Dansk Donaldist Forenings facebook side for 1200 kr.Frank Madsen skrev: ↑19. maj 2025, 14:24 Jeg lægger for: Det foresvæver mig, at "Den store Anders And" fra 1974 for en del år siden lå i flere tusinde kroner, men nu ses den udbudt og solgt til nogle få hundrede kroner. Har jeg ret?
- Laila J. Graf
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Sall
Jeg er heller ikke helt enig i at Den Store Anders And ikke stadig er pebret - lige den oplever jeg egentlig holder prisen ganske pænt stadigvæk.
Guldbøgerne er derimod ganske rigtigt faldet i pris.
Men skal vi snakke om et nedadgående prishop, så må det være førsteudgaven af Her er dit liv - den koster slet ikke de samme summer længere. Men det har også sin naturlighed, da der kom en ny udgivelse, så man igen kunne få historien samlet i een bog.
Spørgsmålet er så, om de evt. stiger i pris igen på et tidspunkt - alt efter hvor længe den tåbelige censur er på den...
Guldbøgerne er derimod ganske rigtigt faldet i pris.
Men skal vi snakke om et nedadgående prishop, så må det være førsteudgaven af Her er dit liv - den koster slet ikke de samme summer længere. Men det har også sin naturlighed, da der kom en ny udgivelse, så man igen kunne få historien samlet i een bog.
Spørgsmålet er så, om de evt. stiger i pris igen på et tidspunkt - alt efter hvor længe den tåbelige censur er på den...
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
En anden kandidat kunne være "Carl Barks samlede værker", der som ny kostede 15.000 kr. og som nu sælges for det halve.
Og "Fra Hergés arkiv" (1973), der nu fås for et par hundrede kroner på dba, men som jeg mener var oppe i højere priser for år tilbage.
Og "Fra Hergés arkiv" (1973), der nu fås for et par hundrede kroner på dba, men som jeg mener var oppe i højere priser for år tilbage.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Ja, korrekt.Frank Madsen skrev: ↑20. maj 2025, 10:12 En anden kandidat kunne være "Carl Barks samlede værker", der som ny kostede 15.000 kr. og som nu sælges for det halve.
Men restlageret blev solgt til Faraos forholdsvis kort tid efter at værket var færdiggjort og kunne i noget tid fås virkelig billigt. Og det er selv om Egmont havde lovet at kun abonnenter kunne købe dem og de ikke ville kunne købes på det almindelige markedet.
Næsten hver eneste kassette dvs. 3 bøger, kunne fås til mellem 300-400 kr. til juleudsalg. Normalt stod en kassette i 1500 kr. for abonnenterne.
- Laila J. Graf
- Brugerniveau 2
Jep, på den konto lykkedes det mig at få værket for i alt 3300kr!
I virkeligheden alt alt for billigt for sådan et værk!
Men min økonomi brokkede sig ikke
Men min økonomi brokkede sig ikke

- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg var abonnent og har betalt 15.000 kr. for værket og det havde været fint, hvis vi havde fået det lovede, det ultimative Carl Barks Værk. Et sådan ville jo være kronjuvelen i samlingen. Det fik vi desværre slet ikke.Laila J. Graf skrev: ↑24. maj 2025, 20:24 Jep, på den konto lykkedes det mig at få værket for i alt 3300kr!
Men min økonomi brokkede sig ikke![]()
At Egmont så sælger ultrabilligt til Faraos, som igen sælger til cirka 1/5 af prisen var ikke pænt gjort, når Egmont nu selv havde skrevet at det kun ville kunne fås i abonnement.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Solgte Faraos komplette sæt eller kun restoplaget af visse kassetter, som Egmont havde til overs? Det sidste er vel okay.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Kassetterne blev solgt enkeltvis. Man kunne i hvert fald få rigtig mange forskellige kassetter, men om det var alle husker jeg ikke.Frank Madsen skrev: ↑28. maj 2025, 22:43Solgte Faraos komplette sæt eller kun restoplaget af visse kassetter, som Egmont havde til overs? Det sidste er vel okay.
Noget kunne dog tyde på det ud fra Lailas post, men det kan hun måske svare på.
På et tidspunkt var den første kassette væsentlig dyrere end de andre (måske endda fuld pris), men om det var fra starten af udsalget ved jeg ikke. De andre kassetter kunne typisk fås til 300-400 kr. Der var muligvis også nogle til 500 kr.
Der hvor jeg første gang så det var på Rådhuspladsen ved juletid, men det var Faraos udsalg har jeg fået at vide af Thomas Schrøder engang. De blev også i lang tid solgt i Faraos Cigarer butikken.
- Laila J. Graf
- Brugerniveau 2
De havde, så vidt jeg husker, ikke kassette 1.
Jeg købte i hvert fald kun kassette 2-10 (for 2300kr!) og fik fingrene i kassette 1 via en anden samler til 1000kr.
Jeg købte i hvert fald kun kassette 2-10 (for 2300kr!) og fik fingrene i kassette 1 via en anden samler til 1000kr.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Ja, det skal nok passe at det kun var 1'eren de ikke havde.Laila J. Graf skrev: ↑29. maj 2025, 19:37 De havde, så vidt jeg husker, ikke kassette 1.
Men hvordan kom du kun af med 2300 kr. for kassette 2-10?
Kassetterne kostede 299 - 399 kr.
- Laila J. Graf
- Brugerniveau 2
Der var et super tilbud på et tidspunkt.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Sådan er markederne jo. Køb og salg. Tilbud her og der. Pisseirriterende hvis man napper en vare til fuld pris, for så at erfare, at den kan købes for det halve ugen efter. Omvendt er det da fedt, at man netop kan nappe varen for det halve. Det handler om timing og næse. Jeg siger ikke, at det er skønt, herligt eller ikke kan kritiseres, men at det vel bare er sådan.
Jeg kan følge Antaeus all the way, dog.
Jeg kan følge Antaeus all the way, dog.