All-time bedste og mest fantastiske tegneserie, NOGENSINDE!
De(n) bedste
At vælge én enkelt historie er en tand for barsk, så her er i stedet fem af de bedste:
Anders And som brandmand (den sørgeligste Anders And-historie)
Tintin og de syv krystalkugler (no comments...)
Jimmy Corrigan - The Smartest Kid on Earth (genialt og smukt)
Watchmen (den holder sgu'!)
Batman: Year One (den mest imiterede Batman-historie)
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Re: De(n) bedste
Lidt over samme læst. Album/historier, jeg igen og igen kan læse og finde glæde ved:tra skrev:At vælge én enkelt historie er en tand for barsk, så her er i stedet fem af de bedste:
Anders And: "Luck of the North" (Barks i tegnemæssig og fortællemæssig topform (den der sekvens med AA, der ligger søvnløs af bekymring for røvbananen Højben, er FANTASTISK))
Tintin: Dødt løb mellem "Det Hemmelige Våben" og "Koks i Lasten"
"Frank" af Jim Woodring (navnet alene: Frank....hihihi....HEEEELT tosset)
"From Hell" (bedre end "Watchmen"....JO!)
"Hate" af Peter Bagge (navnet alene: Peter....hihihi)
"Bernard Prince" af Hermann og Greg
....og der er selvfølgelig flere
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
AA: De firkantede æg..
Tintin: ..i Tibet
Marvel: Marvels
DC: Watchmen
DC ongoing: Swamp Thing (A.Moore's historier KLASSISK!)
DC Vertigo: Sandman
Andet US forlag: Supreme af A. Moore (Jo! jeg er glad for manden!)
Album serie: Prins Valiant
Batman: Year one
Superman: Whatever happend to the man of tomorrow (Igen A. Moore)
Tegneserie over film: Star Wars/ Stjernekrigen ('77)
Bedste stribe: For tiden er det Monty. All-time bedste stribe: Peanuts? Doonbury?..Damn! det er svært!
Bedste børnealbum: Gammelpot og den forkælede prinsesse
Finder nok på mere...
Tintin: ..i Tibet
Marvel: Marvels
DC: Watchmen
DC ongoing: Swamp Thing (A.Moore's historier KLASSISK!)
DC Vertigo: Sandman
Andet US forlag: Supreme af A. Moore (Jo! jeg er glad for manden!)
Album serie: Prins Valiant
Batman: Year one
Superman: Whatever happend to the man of tomorrow (Igen A. Moore)
Tegneserie over film: Star Wars/ Stjernekrigen ('77)
Bedste stribe: For tiden er det Monty. All-time bedste stribe: Peanuts? Doonbury?..Damn! det er svært!
Bedste børnealbum: Gammelpot og den forkælede prinsesse
Finder nok på mere...
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Du skal helst komme op med enkelte album/blade hvis det ellers kan lade sig gøreMettemint skrev:Jeg vil lige nævne nogle klassikere:
Eisner
Tardi
Manara
Bilal
Bourgeon
Pratt
Crepax
Hermann (ikke kun Bernard Prince)
Giraud / Moebius
Mezieres
Og ikke at forglemme:
Caza

Jeg synes de er suveræne over hele linien så listen ville nærmest blive uendelig. Og ingen nævnt ingen glemt. Iøvrigt synes jeg de bliver nævnt alt for sjældent, det er ærgeligt da de alle har en virkelig kunstnerisk udtryksform og ikke bare pop.Antaeus skrev:Du skal helst komme op med enkelte album/blade hvis det ellers kan lade sig gøreMettemint skrev:Jeg vil lige nævne nogle klassikere:
Eisner
Tardi
Manara
Bilal
Bourgeon
Pratt
Crepax
Giraud / Moebius
Mezieres
Og ikke at forglemme:
Caza- det er godt nok svært - jeg har dog givet mit bud tidligere i tråden selv om jeg endnu mangler de enkelte album for Carl Barks og Modesty Blaise
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Så der er slet ikke nogle album inden for de nævnte, der bare skiller sig en smule ud - nogle du har læst lidt mere eller er lidt bedre? Lokker lidtAnonymous skrev:Jeg synes de er suveræne over hele linien så listen ville nærmest blive uendelig. Og ingen nævnt ingen glemt. Iøvrigt synes jeg de bliver nævnt alt for sjældent, det er ærgeligt da de alle har en virkelig kunstnerisk udtryksform og ikke bare pop.Antaeus skrev:Du skal helst komme op med enkelte album/blade hvis det ellers kan lade sig gøreMettemint skrev:Jeg vil lige nævne nogle klassikere:
Eisner
Tardi
Manara
Bilal
Bourgeon
Pratt
Crepax
Giraud / Moebius
Mezieres
Og ikke at forglemme:
Caza- det er godt nok svært - jeg har dog givet mit bud tidligere i tråden selv om jeg endnu mangler de enkelte album for Carl Barks og Modesty Blaise

Njaaar det er der måske nokAntaeus skrev:Så der er slet ikke nogle album inden for de nævnte, der bare skiller sig en smule ud - nogle du har læst lidt mere eller er lidt bedre? Lokker lidtAnonymous skrev:Jeg synes de er suveræne over hele linien så listen ville nærmest blive uendelig. Og ingen nævnt ingen glemt. Iøvrigt synes jeg de bliver nævnt alt for sjældent, det er ærgeligt da de alle har en virkelig kunstnerisk udtryksform og ikke bare pop.Antaeus skrev: Du skal helst komme op med enkelte album/blade hvis det ellers kan lade sig gøre- det er godt nok svært - jeg har dog givet mit bud tidligere i tråden selv om jeg endnu mangler de enkelte album for Carl Barks og Modesty Blaise

Jeg ved ikke hvorfor den har skrevet mig som anonym før ?Mettemint skrev:Njaaar det er der måske nokAntaeus skrev:Så der er slet ikke nogle album inden for de nævnte, der bare skiller sig en smule ud - nogle du har læst lidt mere eller er lidt bedre? Lokker lidtAnonymous skrev: Jeg synes de er suveræne over hele linien så listen ville nærmest blive uendelig. Og ingen nævnt ingen glemt. Iøvrigt synes jeg de bliver nævnt alt for sjældent, det er ærgeligt da de alle har en virkelig kunstnerisk udtryksform og ikke bare pop.