Nyt lay-out...

Er pegasus.dk den næstbedste danske tegneserie-site ??

Afstemning sluttede 21. mar 2006, 21:40

Afgivne stemmer: 0

Elektronico
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Elektronico »

Det med nummereringen var der nu også på det gamle layout.
Brugeravatar
Niels Emmersen

Indlæg af Niels Emmersen »

Ohøj folkens,

- Siderne vælter, når man er logget ind:
Det begriber jeg ikke -- jeg har aldrig set noget lignende. Jeg kan se at søgeknappen sidder skævt i forhold til tekstboksen. Det skete, af en eller anden grund, også for mig på ældre versioner af Firefox. Jeg har svært ved at løse problemet direkte, men jeg vil gruble over det. Du kan prøve at opdatere til Firefox version 1.5, hvis det ikke allerede er den du bruger. Det er selvfølgelig en alvorlig fejl, og jeg skal som sagt nok prøve at gøre noget ved det.

- Forkert sortering:
Der er en god teknisk forklaring, selvfølgelig. Well, "god" er måske så meget sagt, men en forklaring er der da. Jeg mener nok at kunne løse problemet alligevel -- vi får se.

- Manglende priser på udsolgte varer:
Det er simpelthen en overordnet beslutning, og den var faktisk også til stede på mange varer på det gamle site. Der er en række ulemper forbundet med at reklamere med priser på varer man ikke har, og det giver også mere vedligeholdelsesarbejde. Så vi har valgt at koncentrere arbejdet omkring de varer vi har.

- Priserne er for høje:
Det skyldes en fundamental fejl i det kapitalistiske system. Vi arbejder på at lave det om ved at sælge subversiv litteratur til letpåvirkelige mennesker.
Brugeravatar
Niels Emmersen

Problemet med forkert sortering er løst -- eller rettere: symptomet er fjernet. Jeg beklager ventetiden, der var lige en bunke rosende mails fra kunder jeg måtte besvare.
Elektronico
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Elektronico »

nu I har fjernet priser på vare I ikke har hjemme, skal I så ikke ferne beskrivelser af vare, som der ikke står priser på? eller prissætte disse?

f.eks.:
http://pegasus.dk/index.php?s=vva&vn=030884

Beskrivelse: Lidt løs i ryggen, men ingen løse sider, eller andre kalamiteter!
Almindelig brugt stand – Desværre ikke på lager
Vilkårlig stand
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Niels Emmersen skrev:Jeg beklager ventetiden, der var lige en bunke rosende mails fra kunder jeg måtte besvare.
Den slags er en rigtig tidrøver. Det ved jeg af personlig erfaring. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Niels Emmersen skrev:- Siderne vælter, når man er logget ind:
Det begriber jeg ikke -- jeg har aldrig set noget lignende. Jeg kan se at søgeknappen sidder skævt i forhold til tekstboksen. Det skete, af en eller anden grund, også for mig på ældre versioner af Firefox. Jeg har svært ved at løse problemet direkte, men jeg vil gruble over det. Du kan prøve at opdatere til Firefox version 1.5, hvis det ikke allerede er den du bruger. Det er selvfølgelig en alvorlig fejl, og jeg skal som sagt nok prøve at gøre noget ved det.
Mit gæt er, at det har noget med margin og padding at gøre i de div class'es, du bruger i dit stylesheet. Det er pisseumuligt at få to forskellige browsere til at opfatte den samlede sum af bredde af en div plus margin og padding ens. Er min erfaring. Løsningen er at sørge for, at der er plads til indholdet selv i den tolkning, der giver mindst mulig plads inde i div'en. Giver det mening?

Jeg er ikke lige hjemme, så jeg ved ikkke lige i hvilken firefox, jeg kunne fremprovokere det, men jeg skal nok tjekke.
Brugeravatar
Niels Emmersen

Thomas S skrev:
Niels Emmersen skrev:Mit gæt er, at det har noget med margin og padding at gøre i de div class'es, du bruger i dit stylesheet. Det er pisseumuligt at få to forskellige browsere til at opfatte den samlede sum af bredde af en div plus margin og padding ens. Er min erfaring. Løsningen er at sørge for, at der er plads til indholdet selv i den tolkning, der giver mindst mulig plads inde i div'en. Giver det mening?
Det problem du taler om er for så vidt løst med nyere browsere, og DOCTYPE=strict. IE 5.5 forstår ikke doctypes, men det vælger jeg at blæse på. Man skal så bare lære at den ydre bredde af en div er width+border+padding, hvilket ikke er helt intuitivt.

Det svære er at vælge pixel-præcise størrelser på formelementer -- det er faktisk umuligt på tværs af browsere.

Min umiddelbare teori om det aktuelle problem er at Firefox 1.0.7 vælger en forkert box model, på trods af at jeg har DOCTYPE=strict. Det forklarer dog ikke hvorfor siden er pæn nok indtil man logger ind... Men jeg er ikke ekspert i quirks i arbitrære versioner af alle mulige browsere.
Brugeravatar
Niels Emmersen

Elektronico skrev:nu I har fjernet priser på vare I ikke har hjemme, skal I så ikke ferne beskrivelser af vare, som der ikke står priser på? eller prissætte disse?

f.eks.:
http://pegasus.dk/index.php?s=vva&vn=030884

Beskrivelse: Lidt løs i ryggen, men ingen løse sider, eller andre kalamiteter!
Almindelig brugt stand – Desværre ikke på lager
Vilkårlig stand
Dit fromme ønske er givet videre til indtastningsslaven.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Niels Emmersen skrev: Min umiddelbare teori om det aktuelle problem er at Firefox 1.0.7 vælger en forkert box model, på trods af at jeg har DOCTYPE=strict. Det forklarer dog ikke hvorfor siden er pæn nok indtil man logger ind... Men jeg er ikke ekspert i quirks i arbitrære versioner af alle mulige browsere.
Firefox 1.0.6 her. Så det er meget muligt, at du har ret i, at det er løst i nyere modeller. Så er det vel et temperamentsspørgsmål, om man gider gøre noget ved det.
Brugeravatar
Niels Emmersen

Thomas S skrev:Firefox 1.0.6 her. Så det er meget muligt, at du har ret i, at det er løst i nyere modeller. Så er det vel et temperamentsspørgsmål, om man gider gøre noget ved det.
Jeg har nu gjort noget ved det. Testet i Firefox 1.0.7 på Windows, og det ser fint ud. Gider du melde tilbage hvis det stadig ter sig?
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Niels Emmersen skrev:
Thomas S skrev:Firefox 1.0.6 her. Så det er meget muligt, at du har ret i, at det er løst i nyere modeller. Så er det vel et temperamentsspørgsmål, om man gider gøre noget ved det.
Jeg har nu gjort noget ved det. Testet i Firefox 1.0.7 på Windows, og det ser fint ud. Gider du melde tilbage hvis det stadig ter sig?
Topdollar!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Når man indlæser Pegasus' nye hjemmeside i Firefox 1.0.7. til Windows og i menuen vælger "erotik", så optræder albummet "Fanny 10: O's historie 1. bind" med beskeden "Billede mangler - Vi arbejder på sagen!"

Hvad menes der helt nøjagtigt med dette?

:lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Niels Emmersen

Frank Madsen skrev:Når man indlæser Pegasus' nye hjemmeside i Firefox 1.0.7. til Windows og i menuen vælger "erotik", så optræder albummet "Fanny 10: O's historie 1. bind" med beskeden "Billede mangler - Vi arbejder på sagen!"

Helt nøjagtigt menes der at den kommer engang ved lejlighed. Det er ikke meningen at du skal sidde og klikke reload hele aftenen. Scanning af vanlige danske albums har relativt høj prioritet, så vidt jeg er orienteret.

Jeg skal nok viderebringe din klage, så må vi jo se om det falder i god jord hos de højere magter.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Frank Madsen skrev:Når man indlæser Pegasus' nye hjemmeside i Firefox 1.0.7. til Windows og i menuen vælger "erotik", så optræder albummet "Fanny 10: O's historie 1. bind" med beskeden "Billede mangler - Vi arbejder på sagen!"

Underforstået: "Billede mangler - Vi kan finde O !"

:wink:
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er begejstret. Godt gået.