Ja, vi glemte helt Sandra i bagdels-tråden. Sikken bams!Lasse Hillerøe Petersen skrev: Når det samtidig lykkes ham at fastholde en tråd og en sammenhængende udvikling af historien gennem så mange år - og samtidig komme med topaktuelle kommentarer til foreteelser i den virkelige verden, så kan man altså ikke forlange mere. Jo, sexede kvinder - og dem leverer han osse.
-Lasse
Den tossede tegners sidste arbejde
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Den tossede tegners sidste arbejde
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
Life is what happens to you while you're hoping for something else
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Re: Den tossede tegners sidste arbejde
Ivar Gjørup har sendt denne e-mail til mig, og på forespørgsel givet Seriejournalen lov til at bringe den her i tråden:
[quote="Ivar Gjørup"]Kære Thomas og Matthias,
Lidt sent ser jeg, at I har udtalt jer om min tegning i forbindelse med Komiks 2006, og at en debat er gået i gang på Seriejournalens debatside. Jeg ville have været glad for et praj om det lidt før.
Der er et par ting, jeg er utilfreds med: 1. Nogle har fundet på at tale om det som ‘Profettegning’. Det er dårlig journalistik, og det er en fadæse, der minder mig om jeres overvejelser, da I afviste mit bidrag. Den Tossede Tegner har ikke tegnet nogen Profet, hverken med stort eller lille P. Den videre læsning – “den afviste tegning forestiller osv.â€Â
[quote="Ivar Gjørup"]Kære Thomas og Matthias,
Lidt sent ser jeg, at I har udtalt jer om min tegning i forbindelse med Komiks 2006, og at en debat er gået i gang på Seriejournalens debatside. Jeg ville have været glad for et praj om det lidt før.
Der er et par ting, jeg er utilfreds med: 1. Nogle har fundet på at tale om det som ‘Profettegning’. Det er dårlig journalistik, og det er en fadæse, der minder mig om jeres overvejelser, da I afviste mit bidrag. Den Tossede Tegner har ikke tegnet nogen Profet, hverken med stort eller lille P. Den videre læsning – “den afviste tegning forestiller osv.â€Â
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Her er linket til artiklen: http://www.berlingske.dk/grid/kultur/artikel:aid=713922Thopman skrev:Berlingske Magasin, i dag side 7: Politisk censur mod dansk tegner.
-
Hvad jeg ikke fatter er, at den noget velgærede gamle: "det er jo god reklame"- traver stadig kan faa nogensomhelst til at falde i med begge ben. Man laver altsaa en publikation, hvor indholdets leverandører ikke faar en rød øre, mens de letkøbte redaktører ser sig samfundsbevidste og betydningsfulde nok til at frygte det muslimske broderskabs uudgrundelige vrede. Saaledes finder de sig kaldede til at paastaa at en tegning af Ivar Gjørup, som de har bortcensureret, er meget ringere end alle hans andre tegninger. Et desparat forsøg paa at forklare at de ikke tør bringe den.
I modsætning til de mange forhaabningsfulde i dette forum, spaar jeg ikke "Blæk" nogen god skæbne. Billigt tænkt - let glemt.
Kristoffer Mogensen
I modsætning til de mange forhaabningsfulde i dette forum, spaar jeg ikke "Blæk" nogen god skæbne. Billigt tænkt - let glemt.
Kristoffer Mogensen
Manden med Atom-hjernen
Kristoffer Mogensen skulle måske lige tage et koldt bad, og så læse debattens indlæg igennem igen. Hans uudgrundelige vrede forhindre ham jo helt tydligt i at se klart! Som bidragsyder til BLÆK ved jeg at jeg i hvert fald aldrig er faldet for "det er jo god reklame-argumentet", samt at tilrettelægningen af antologien har været alt andet end "Billigt tænkt". At anklage redaktørene for at have skumle bagtanker og for at udnytte os stakkels kunstnere er heller ikke helt fair. Hverken overfor dem, men heller ikke over for os. Tro mig, nogen af os er faktisk i stand til at tænke selv!
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Ivar har sendt dette til Seriejournalens forum:
Ivar Gjørup skrev:Om DEN TOSSEDE TEGNER, som ikke kom med i udstillingskataloget BLÆK 2006:
1. Redaktørerne Matthias Wivel og Thomas Thorhauge har handlet ud fra klare regler, som de på forhånd klart havde meddelt alle bidragydere.
2. Det er redaktørers klare ret at afvise bidrag. Det er bidragydernes klare ret at være uenig med redaktørerne.
3. Min opfattelse er, at afvisningen her skyldes frygt, bekymring, ængstelse (vælg selv) for fejltolkninger af mit bidrag. Dette kalder jeg politisk censur. Det er nedslående for mig, at billedkunstens frihed anfægtes. Den Tossede Tegner rummer en dobbelthed, som jeg takker min store forgænger Jørgen Mogensen for. Denne dobbelthed skal fastholdes. Billedet tilhører læseren, ikke redaktøren; slet ikke troens galninge.
4. Jeg holder meget af Matthias og Thomas. Det forhold kan ikke ændre sig, om de så slog min bedstemor ihjel. Hun døde dog for en sikkerheds skyld allerede i 1913.
5. Jeg har intet gjort for at skabe denne debat, aviser og TV-Avis henvendte sig af sig selv. Jeg har offentliggjort tegningen og afvisningen af den på min hjemmeside, med en opfordring til at bruge øjnene. På vegne af Dansk Tegnekunst.
Ivar Gjørup
--
Og et PS til Thomas og Matthias: Jeg vil gerne prøve at få tid til at interview til Rackham – men dette er hektiske uger både for jer og mig. Vend tilbage, når I får tid eller lyst. Disse fem punkter kunne jo også bringes på jeres hjemmeside. Tak igen for jeres indsats!
Og tak til Frank – vi har ikke råd til andre stridigheder end dem, vi kan overleve.
De bedste hilsner,
Ivar
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Op på forsiden med det. Lad denne del af The Blæk Wars blive bilagt på behørig vis.Frank Madsen skrev:Ivar har sendt dette til Seriejournalens forum:
Ivar Gjørup skrev:Om DEN TOSSEDE TEGNER, som ikke kom med i udstillingskataloget BLÆK 2006:
1. Redaktørerne Matthias Wivel og Thomas Thorhauge har handlet ud fra klare regler, som de på forhånd klart havde meddelt alle bidragydere.
2. Det er redaktørers klare ret at afvise bidrag. Det er bidragydernes klare ret at være uenig med redaktørerne.
3. Min opfattelse er, at afvisningen her skyldes frygt, bekymring, ængstelse (vælg selv) for fejltolkninger af mit bidrag. Dette kalder jeg politisk censur. Det er nedslående for mig, at billedkunstens frihed anfægtes. Den Tossede Tegner rummer en dobbelthed, som jeg takker min store forgænger Jørgen Mogensen for. Denne dobbelthed skal fastholdes. Billedet tilhører læseren, ikke redaktøren; slet ikke troens galninge.
4. Jeg holder meget af Matthias og Thomas. Det forhold kan ikke ændre sig, om de så slog min bedstemor ihjel. Hun døde dog for en sikkerheds skyld allerede i 1913.
5. Jeg har intet gjort for at skabe denne debat, aviser og TV-Avis henvendte sig af sig selv. Jeg har offentliggjort tegningen og afvisningen af den på min hjemmeside, med en opfordring til at bruge øjnene. På vegne af Dansk Tegnekunst.
Ivar Gjørup
--
Og et PS til Thomas og Matthias: Jeg vil gerne prøve at få tid til at interview til Rackham – men dette er hektiske uger både for jer og mig. Vend tilbage, når I får tid eller lyst. Disse fem punkter kunne jo også bringes på jeres hjemmeside. Tak igen for jeres indsats!
Og tak til Frank – vi har ikke råd til andre stridigheder end dem, vi kan overleve.
De bedste hilsner,
Ivar
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt: