Den uhyggeligste tegneserie nogensinde!!!

Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Den uhyggeligste tegneserie nogensinde!!!

Indlæg af Thopman »

Så er det tid til underafdelingerne af de bedste af de bedste nomineringer!

..Og vi lægger hårdt ud med den absolut uhyggeligste tegneserie nogensinde.

Det kan så være at man synes at svingende motorsave og zombier er uhyggelige, men det kunne også være at man syntes at verden efter en atomkrig er temmelig spooky.
Det kunne også være noget lignende Rehrs "Tuesday" som jo (desværre) har hold i virkeligheden.
Passende kunne vi også få tegnere der tegner pænt klamt og spooky (Det ord igen!).
Lad os få lidt på bordet til at starte med.

Her er nogen af mine umiddelbare bud:

Berni Wrightson (tegner)
Freakshow
Swamp Thing: A halo of flies

..Der kommer flere.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: ny york

Indlæg af Henrik Rehr »

Mødet ved Sevenoaks af Floch og Riviere er den fe'este og mest effektive "gyser" jeg har læst i tegneserieform. Anbefales!
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Jeg synes "Jennifer" af Wrightson er en svær uhygsom fortælling.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Indlæg af Cav »

Den japanske serie "Uzumaki" (som jeg desværre ikke kan huske hvem der har tegnet) er den eneste serie der nogensinde har fået det til at løbe koldt ned af ryggen på mig. :!:
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Også Woodrings "Frank" kan af og til få mig til at gyse. Det er sgu' som at befinde sig i et febermareridt, man ikke kan vågne op fra....men på den gode måde....men også meget uhyggeligt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Peter Becher skrev:Også Woodrings "Frank" kan af og til få mig til at gyse. Det er sgu' som at befinde sig i et febermareridt, man ikke kan vågne op fra....men på den gode måde....men også meget uhyggeligt.
Da jeg var lille..

da var det Rasmus Klump i Troldeskoven, og nu hvor jeg selv har børn, erfarer jeg, at den har et eller andet der er skummelt og virker særdeles skræmmende på de små.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Berti stravonsky skrev:
Peter Becher skrev:Også Woodrings "Frank" kan af og til få mig til at gyse. Det er sgu' som at befinde sig i et febermareridt, man ikke kan vågne op fra....men på den gode måde....men også meget uhyggeligt.
Da jeg var lille..

da var det Rasmus Klump i Troldeskoven, og nu hvor jeg selv har børn, erfarer jeg, at den har et eller andet der er skummelt og virker særdeles skræmmende på de små.
I den rækkefølge, jeg blev skræmt:

Tintin: "De 7 Krystalkugler"
"Felix og Varulvene"
Diverse historier i "GRU"
Adele 2: "Dæmonen fra Eiffeltårnet"
Jasons "Vent lidt"

I en helt anden boldgade: I slutningen af 1960erne blev der på DR om eftermiddagen før udsendelsesstart vist et ur og spillet en sang om en frø, der "pustede og pustede og pustede" sig op. Dén sang var jeg godt nok bange for, og turde kun betragte fjernsynet (det hed det dengang) gennem sprækken i døren. For sangen endte altid med, at frøen eksploderede, og dét var dæleme uhyggeligt!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Berti stravonsky skrev:
Da jeg var lille..

Jeg mindes en historie i et gammels Anders And som jeg læste da jeg har været en 5-6 år gammel hvor der optræder en søslange.... jeg kunne ikke sove og havde mareridt i lange tider efter.

Sådan var det ikke da jeg læste Dracula senerehen, så jeg har konkluderet at Anders And har en skadelig indflydelse :D .... eller også var det på grund af en fejlagtig antagelse om at Dracula var helten :D
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Jeg synes Blueberry nr 23 er ekstrem uhyggelig!!
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Ole Damgaard »

henrik rehr skrev:Mødet ved Sevenoaks af Floch og Riviere er den fe'este og mest effektive "gyser" jeg har læst i tegneserieform. Anbefales!
Jeg er helt enig med dig. Hvis David Lynch skulle lave en tegneserie, så ville han lave Mødet ved Sevenoaks. Den er fed.
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Peter Becher skrev:Jeg synes "Jennifer" af Wrightson er en svær uhygsom fortælling.
Er det den samme "Jenifer" som fornylig er blevet filmatiseret af Dario Argento til Masters of horror serien? Den skulle handle om en vansiret pige med mystiske kræfter.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Thopman skrev:
Peter Becher skrev:Jeg synes "Jennifer" af Wrightson er en svær uhygsom fortælling.
Er det den samme "Jenifer" som fornylig er blevet filmatiseret af Dario Argento til Masters of horror serien? Den skulle handle om en vansiret pige med mystiske kræfter.
Det lyder som den. Men hvor mange mystiske kræfter, hun har, ved jeg sgutte. Hun er bare tudegrim, og så slår hun en kat og no'en mennekser ihjel. Indtil manden, der fandt hende i skoven, hvor hhun var ved at blive slaw'n ihjel af en mand, selv tager hende med ud i skoven for at gi' hende med øksen.
Jeg var i hverrt fald tisse angst for den historie, da jeg var ung.

Også den der "Blodigt Sus" af Jim Stenstrum og Neal Adams fra "Hjemsøgt" -antologien var sådan en, der kunne gøre mig rigtig ræd, da jeg var bette.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

Berti stravonsky skrev:
Da jeg var lille..

Har Berti været lille ??

Da, jeg var lille, så var Sorte slyngel fra Anders And bladene en figur der kunne få mig til at smide bladet væk. Jeg var hunde ræd for ham.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Det' jeg fuldstænding enig i. Og jeg var vist oss' lidt bange for inka-genfærdet i Tintins drøm, da jeg var lille (en 5-8-12-15 år).

Mest skræmt har jeg nu været af henholdsvis "London-mysteriet" og så den der med de der pendulsvingende gutter med bowlerhat og lange frakker og uigennemsigtig brilleglas. Hva' er'et nu, den hedder - den står på alle biblioteker.

Som voksen er jeg desværre ikke bleven bange, men jeg syn's Cav og Rehrs bud lyder go'e!
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har ikke været skræmt af tegneserier siden jeg læste GRU som knægt. Der var en tegner ved navn Ralph Reece, som tegnede nogle slemt slimede personer, og der røg den nattesøvn. Jeg plejer normalt at sige, at tegneserier er fuldt på højde med film, men lige præcis med det uhyggelige, mener jeg, at filmen er tegneserien overlegen, på grund af virkemidler som lys og skygge og underlægningsmusik.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar