X-3 diskussion MED SPOILERE!

Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Så er seriejournalens anmeldelse oppe, så nu diskuterer vi med spoilere! Det har jeg bestemt. Nedenunder er en tekst med hvid, der er svær at se, så folk, der har set filmen ikke umidelbart kommer til at læse noget, de ikke ville have læst - tricket er, at det bliver meget tydeligere, hvis det lige bliver markeret med musen en gang.

Hej Kent,

så har jeg læst din anmeldelse. Også du nævner "huller i plottet", som andre anmeldere - nogle gange kaldet "løse ender". Men jeg har faktisk ikke rigtigt fået dem eksemplificeret. Hvilke løse ender og plothuller er der, der er?

Hvad angår det hjørne, de maler sig op i, med "mutant ude af kontrol" og "mutantkur"-plottene, var JPs anmelder inde på noget af det samme. Han mente, at pointen i filmen blev noget betændt, noget med at det var i orden at kurere dem, bare de var de onde. Sådan så jeg det slet ikke. Tværtimod var "kureringen" af Magneto et valg, kun lige en tand under niveau at slå Jean ihjel. Hele filmens tema var valget mellem at gøre det rigtige og det forkerte - det blev der lagt op til i slutningen af 2'eren og fortsat med på plakaterne. Et af de nødvendige valg er at stoppe, dem der må stoppes. Jeg synes, de klarer den helt fint.

Bobby og Kitty anslår jeg til at være ca. 14 og 17, og det er da ikke første gang et kærestepar i den konstellation finder sammen, så det stødte mig ikke. Særligt ikke fordi romancen mellem de to først og fremmest foregår i Rogues hoved. Ud over hendes jalousi, er der intet i filmen, der umuliggør, at han faktisk tager sig af hende som en lillesøster. Så jeg er ikke enig med Gry. At Kitty er så ung er et skidegodt valg - en spinkel 14-årig pige er den ultimative David i en superheltekrig, og helt rigtigt set af forfatterne, lader man hendes duel være mod Goliat. Det er den bedst fungerende, af de forskellieg dueller, der er.
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Thomas S skrev:Så er seriejournalens anmeldelse oppe, så nu diskuterer vi med spoilere!
Oki :D

Jeg synes det er lidt mærkeligt at man ikke forsøger at kurere Jean - man har jo fået bragt Leech ind i historien som kuren mod mutanter, og man har fjernet Phoenix som en kosmisk kraft som den oprindeligt var. I filmen er det bare en mørk del af hendes personlighed, så derfor kunne man have ladet ham dæmpe hendes kræfter eller brugt en af anti-mutant pistolerne mod hende i stedet for at slå hende ihjel.

Et andet mærkeligt hul er at Magneto flytter Golden Gate broen - når vi nu ved at han kan holde sig selv oppe i luften fra hans flugt i toeren. Så det er lidt effekt for effektens skyld. Og på mærkværdig vis så bliver det næsten nat i løbet af den korte periode han er om at flytte den.

Jeg synes også at hans måde at se Mystiques kur er underlig. Jeg tror at Magneto ville begræde tabet af en homo superior og derfor vise medfølelse i situationen, ikke bare droppe hende.

Jeg tror at opfattelsen af Kitty hænger meget sammen med hvor meget man kender hende fra serien i forvejen. På det tidspunkt hvor Gry spurgte til hendes alder var ved den scene hvor Bobby sidder og holder hånd med dem begge. Det virker ikke helt storebror-agtigt.

Men scenen senere hvor de står på skøjter synes jeg er meget sød og uskyldig. Og jeg er helt vild med hendes kamp mod Juggernaut.

Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Og igen:

At Magneto flytter broen er effekt for effektens skyld. det er vi for så vidt enige om. Det talte vi selv om i vores slæng. Men på hvilket plan var det effekt for effektens skyld? Jeg holder på, at det var et show-off fra Magnetos side. Javist, de var ikke nødvendigt, men i samtalen der går forud, så ligger der sådan en lumsk tone af "bare rolig, juggi, vi skal nok ankomme standsmæssigt". Det synes jeg for så vidt hænger godt nok sammen.

Hvornår de skulle have kureret Jean er jeg ikke klar over. De har vel ikke chancen i slutspillet. Der bliver skudt i millionvis af pile mod hende, men hun stopper dem i luften, og da Logan til sidst nærmer sig hende, brænder hun hans tøj og kød af. Han kunne ikke have medbragt andet end sit skelet.

Det sejeste ved Kitty i det endelige opgør er, der hvor X'erne ankommer og Logan råber "hold the line" eller noget i den stil. Jeg tænkte bare, hvad har hun tænkt sig? Stoppe dem ved at lade dem løbe igennem sig? Det er ikke bare hendes lille fysik, men også hendes superkræfter, der gør hende til David i sammenhængen. Man skal være kvik for at vinde på den måde.

:D
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Thomas S skrev:Og igen:
Og igen igen

Flytningen af broen er nok lidt et spørgsmål om personlig smag. Den minder jo meget om hans hilsen til Xavier i Ultimate X-Men da han får sin hukommelse igen. Men i filmen er der ikke sådan rigtigt en god forklaring - filmens Magneto arbejder mere i det stille end han gør i tegneserien. Men måske er det bare skiftet mellem dag og nat som irriterer mig og får mig til at synes at hele scenen er dårlig :D

Jeg synes det fjerner noget af det smukke ved den oprindelige historie at man lader Logan slå Jean ihjel. Det er netop det store at hun selv vælger at dø, hellere end at lade den mørke side af Phoenix få overtaget som sætter hendes menneskelighed i relief. I filmen bliver hun ond og må dø for det, det strider jo lidt mod kernen i mange X-Men historier hvor Xavier og hans folk altid til det sidste tror på og kæmper for at folk kan rehabiliteres.

Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Jeg kan tænke mig et par måder man kan få Leech hen til Jean

- lade være med at skrive Nightcrawler ud af historien og lade ham Bamf'e ind bag ved hende.
- ændre Jamie Maddox til at være på de godes side fra starten af og så lade ham lave samme nummer bare til at forvirre Jean mens de andre sniger Leech ind i nærheden af hende
- flytte kampen mellem hende og Wolverine lidt tættere på bygningen mens Kitty og Juggernaut kæmper. Lad Kitty løbe om hjørner med ham, men lad ham løbe gennem muren i forsøget på at få fat på hende så han brager ud og rammer Jean, da vi ved at han er ustoppelig burde det kræve en del af hende at undgå ham, og mens det sker får Kitty en lys ide og hopper efter ham sammen med Leech.

Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Alle dine tricks kræver at Phoenix kan overvindes med ganske almindelig mutantkræfter. Det ville være en alvorlig nedgradering af, hvad der sker. Det var - ligesom med King Kong - kærligheden, der slog hende.

I øvrigt tror jeg ikke, at hun kan overrumples af hverken teleportører eller multimænd. She is too powerful.
Kim Jensen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Kim Jensen »

blackno1 (med kommentarer af Kim Jensen) skrev:Jeg kan tænke mig et par måder man kan få Leech hen til Jean
- lade være med at skrive Nightcrawler ud af historien og lade ham Bamf'e ind bag ved hende.

Ville ikke virke da Nightcrawler ville miste hans kræfter i nærheden af Leech og derfor ville han ikke kunne teleportere.

- ændre Jamie Maddox til at være på de godes side fra starten af og så lade ham lave samme nummer bare til at forvirre Jean mens de andre sniger Leech ind i nærheden af hende

Når man ser på hvor nemt hun opløste soldater og mutanter til det rene ingenting tror jeg ikke hans multiplicering ville gøre den store forskel.

- flytte kampen mellem hende og Wolverine lidt tættere på bygningen mens Kitty og Juggernaut kæmper. Lad Kitty løbe om hjørner med ham, men lad ham løbe gennem muren i forsøget på at få fat på hende så han brager ud og rammer Jean, da vi ved at han er ustoppelig burde det kræve en del af hende at undgå ham, og mens det sker får Kitty en lys ide og hopper efter ham sammen med Leech.

Vil nu ikke lige tro at han er ustoppelig nok til ikke at kunne blive opløst i atomer men jeg kan tage fejl. Nu er han jo trods alt en mutant i filmen og ikke beskyttet af magiske kræfter som i tegneserien.

Mht. Jeans død så syntes jeg da ikke der kan være så meget tvivl om at hun rent faktisk ønsker at Wolverine dræber hende til sidst, så på en eller anden måde er det vel hendes valg.

Har Patrick Stewart sagt nej til at deltage i flere X-Men film siden han nu skal til at rende rundt i en "ny" krop?
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Var inde og se den igen her til aften. Jeg synes faktisk den vinder ved gensynet, selv om der stadigt er et par ting jeg sad og mumlede over også anden gang.

Heldigvis huskede jeg da at blive siddende til filmen og alle rulletekster var færdige denne gang - major cool :D

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

blackno1 skrev:Var inde og se den igen her til aften. Jeg synes faktisk den vinder ved gensynet, selv om der stadigt er et par ting jeg sad og mumlede over også anden gang.

Heldigvis huskede jeg da at blive siddende til filmen og alle rulletekster var færdige denne gang - major cool :D
Vi kan vist godt skrive med sort - det er vist kun folk som har set den som kommer herind eller læser så langt at de når hertil. Der står endvidere SPOILER med stort - så er folk lige som advaret.

Så har jeg også lige set den. Det er bestemt en underholdende film, men den kan højest snige sig op på en 4'er i karakter. Plottet er simpelthen ikke godt nok til mere og jeg vil endvidere give blacno1 ret i at personskildringen var bedre i de to andre film. Den der Fønix-styrke og Jean kunne man have brugt meget bedre og mere underholdende - man får ikke nok ud af hende. Og en egentlig krig mellem mutanter og mennesker vil have været en langt mere interessant film eller man kunne i det mindste have trukket langt bedre op til krig som så var krydret med eventuelle små-krige etc. Det skal siges at jeg absolut intet kender til X-men andet end fra de 3 film.

Det med Magneto og broen, var det ikke fordi han skulle have de andre mutanter transporteret med - det var da mit indtryk.

Opfattes "Storm" som en med virkelig slagkraft i tegneserien? - det er bestemt ikke min opfattelse efter filmene.

Det var fedt det med kategorierne af superheltene - elsker at man får sat styrke på dem og få at vide at her har man en virkelig slagkraftig mutant (Jean) - Wauw kategori 5 - Magneto var vist kun K3 - karaktermodstanderne er jo nok stærkt imod dette.

Vi huskede endvidere at se scenen efter rulleteksterne - den er kort, men interessant.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Antaeus skrev:Opfattes "Storm" som en med virkelig slagkraft i tegneserien? - det er bestemt ikke min opfattelse efter filmene.
Hun er klart fremstillet som en der hviler meget i sig selv, mens Halle Berry konsekvent ser bekymret ud over det meste af hvad hun møder. Hendes måde at være "leder" i kamp virker helt forkert, i den del af serien hvor hun har sine kræfter vil hun typisk være i luften og påvirke kampen via sine vejr-kræfter på afstand - hun ville aldrig rende rundt i hælene på Wolverine og se forskræmt ud.

Jeg synes at en af de rigtigt gode historier i serien er den hvor hun kæmper med Cyclops i fare-rummet om retten til at være leder af X-Men - til trods for at hun på det tidspunkt ikke har nogen overnaturlige kræfter. Det lykkes hende at overliste Scott og vende hans fordel mod ham så han må give sig og afgive leder-titlen :D

Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Antaeus skrev: Opfattes "Storm" som en med virkelig slagkraft i tegneserien? - det er bestemt ikke min opfattelse efter filmene.
Du får også svært ved at finde en fanboy, der er tilfreds med filmens Storm. :(
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg synes endvidere også at Cyclop er en B-kæmper og ikke noget særligt - han har det mest i selvtillid og væremåde.

En rigtig hård banan er Wolverine selv om han også er på B-niveau og er chanceløs over for de rigtige kæmper som Jean, Xavier og Magneto. men Wolverine er i det mindste sej.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Indlæg af Thomas S »

Antaeus skrev:Jeg synes endvidere også at Cyclop er en B-kæmper og ikke noget særligt - han har det mest i selvtillid og væremåde.
Og det er for så vidt som det skal være. Hans største evne er i virkeligheden at være en ledertype. I tegneserien såvel som filmen har han i mine øjne et ikke særligt vindende væsen, kombineret af de værste Mickey Mouse (den uantastelige)- og Batman (den flæbende)-egenskaber. Og en laserstråle kunne man såmænd skyde af med et gevær. Men han har en rolle at spille (nåja, i X3 er den måske ikke så lang... :-) )
En rigtig hård banan er Wolverine selv om han også er på B-niveau og er chanceløs over for de rigtige kæmper som Jean, Xavier og Magneto. men Wolverine er i det mindste sej.
De fleste er i virkeligheden chanceløse over for netop de 3, der er i en klasse (og de der åndsvage kategorier fra filmen er ... nåja, åndsvage) for sig. Wolverines rolle er netop at være den seje - den enegænger selv et hold kan få brug for - og så er han altså ikke B. Han er så godt som umulig at tage livet af. Kun Magneto (tegneseriens) har været virkelig tæt på at få ham ned med nakken.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Thomas S skrev:
Antaeus skrev:Jeg synes endvidere også at Cyclop er en B-kæmper og ikke noget særligt - han har det mest i selvtillid og væremåde.
Og det er for så vidt som det skal være. Hans største evne er i virkeligheden at være en ledertype. I tegneserien såvel som filmen har han i mine øjne et ikke særligt vindende væsen, kombineret af de værste Mickey Mouse (den uantastelige)- og Batman (den flæbende)-egenskaber. Og en laserstråle kunne man såmænd skyde af med et gevær. Men han har en rolle at spille (nåja, i X3 er den måske ikke så lang... :-) )
De fleste er i virkeligheden chanceløse over for netop de 3, der er i en klasse (og de der åndsvage kategorier fra filmen er ... nåja, åndsvage) for sig. Wolverines rolle er netop at være den seje - den enegænger selv et hold kan få brug for - og så er han altså ikke B. Han er så godt som umulig at tage livet af. Kun Magneto (tegneseriens) har været virkelig tæt på at få ham ned med nakken.
Wolverine får ofte tæv af alle mulige - typisk den stærke håndlanger for den smarte med virkelig magt - vi så det i 1'eren og 2'eren og igen i 3'eren. Og ja mod Magneto var han fuldstændig chanceløs. Så jo, Wolverine er i B-klassen og ikke i nærheden af A-klassen, men stadig en rigtig sej banan og ikke nem at få helt ned med nakken. Han kommer næsten altid igen....er mit indtryk efter de 3 film.

Jean er i en klasse for sig - kun Xavier kunne kæmpe med hende og den kamp vandt han jo så ikke - hun var en kategori over.

Elsker det med kategorierne de lige fik indsneget, hehe Thomas... Vi er mange som godt kan li' dem - (om lidt skriver du så noget i stil med at vi er mange som ikke kan li' dem) :wink: Faktum er at de er der.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Antaeus skrev:Elsker det med kategorierne de lige fik indsneget, hehe Thomas... Vi er mange som godt kan li' dem - (om lidt skriver du så noget i stil med at vi er mange som ikke kan li' dem) :wink: Faktum er at de er der.
Fuldstændig lissåm levels i "Powers" - we've got a level four on the loose in sector nine!

Det' super. Jeg skal se den i morgen - i Empire...
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Besvar