Forsikring

Besvar
Splas

Forsikring

Indlæg af Splas »

Nu hvor jeg har samlet på tegneserier i gennem mere end 10 år er jeg kommet til at tænke på om man bør forsikre sine tegneserie mod evt. brand? For mener da selv at min samling repræsentere en ganske betydelig sum. I hvert fald målt udfra hvad jeg bruger hver måned på nyindkøb :wink: Og det ville jo være kedeligt hvis de brændte i en brand og at forsikringen kun dækkede en del af det da det kunne blive betragtet som "særligt værdifuld indbo" af forsikringsselskabet. Men hvad har i andre gjort jer af tanker i den retning?
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Forsikring

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Hvis ens samling er andet og mere end en masse tegneserier - men særligt værdifulde ting - ja, så tag en snak med dit forsikringsselskab. Sandsynligvis skal det registreres som Særligt Værdifuldt Indbo - og ellers så sørg for at have dokumentation for de ting du har kvitteringer og hvis det ikke haves så fotodokumentation. Det gælder iøvrigt osse alt hvad du ellers har. Den dag hytten brænder af kan man jo heller ikke slev huske hvad det egentligt er man har....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar