What to do...
Giv dem nu chancen...
Er det bare mig, eller er kan I heller ikke se det billede farmand tegnede? måtte lige copy/paste url i et nyt vindue for at se billedet...
Og ja Joes tegninger er meget flotte...
Er det bare mig, eller er kan I heller ikke se det billede farmand tegnede? måtte lige copy/paste url i et nyt vindue for at se billedet...
Og ja Joes tegninger er meget flotte...
Bobbit skandalen... den spøger stadig... hej skat.. nja jeg sidder lige og skriver- med hvem, ikke nogen, bare om tegneserier.. nej skat det er rigtigt!! Anna, jeg kender ingen Anna.. hov, hold den væk fra mig- skat fjern den kniv!! ARRRGGGHHH!
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hans arbejde på Wolverines Origin er da ikke helt dum...
Men spørgsmålet er så bare hvordan han vil få Batman til at fungere...
Men spørgsmålet er så bare hvordan han vil få Batman til at fungere...
Bobbit skandalen... den spøger stadig... hej skat.. nja jeg sidder lige og skriver- med hvem, ikke nogen, bare om tegneserier.. nej skat det er rigtigt!! Anna, jeg kender ingen Anna.. hov, hold den væk fra mig- skat fjern den kniv!! ARRRGGGHHH!
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
Ikke så vidt jeg ved. Udover serieforlaget hvilke danske udgivere er der så?Christian Aarestrup skrev:Kommer Batmand overhovedet på dansk mere?
Sad og læste dansk JLA i aftes... samme historie som jeg også omtaler tidligere i den her tråd... Kan godt lide den måde Morrison beskriver Batman på i den serie....Christian Aarestrup skrev:Lad mig gætte på, at det såmænd nok skal fungere. Mere interessant er det, hvad Morrison kan stille op
For mig hænger det hele dog sammen... kan jeg ikke lide stregen, så kan historien være nok så god, passer stregen mig ikke, så virker det bare ikke for mig... Nu har jeg kun set forsiden bladet fra DCcomics hjemmeside samt kigget igen på wolverines origin og det er for mig ikke nok til at kunne drage en konklusion...
Så for at det skal kunne fungere for mig kræver det at samspillet mellem artist/writer fungerer...
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
Hmm, jo - der er jo nogen, man simpelthen ikke kan holde ud at se på. Selv har jeg f.eks. aldrig ku' snuppe Jerry Ordway, uanset om han så tegner eller rentegner eller bare på et tidspunkt har rørt ved tegningerne. Fuldstændig irrationelt.
Men en god forfatter skal der nu meget til at ødelægge, syn's jeg. Og mange tegnere er mere ligegyldige end direkte irriterende. Du har selvfølgelig ret i, at samarbejdet både kan løfte og hæmme begge parter, samt at det første selvfølgelig er det bedste. Men mindre ka' vel også gøre det til tider - Moore samarbejder da ofte med ret røvsyge tegnere.
Noget helt andet er, at jeg genrelt ikke bryder mig om den måde, superhelte bli'r tegnet på nu om dage. Marc Silvestri, Lee'erne, Kubert'erne, Tim Sale og hele Image-stilen, som McFarlane og Liefeld har lagt rammerne for. Tynde, kradsede streger, der ser ud, som om de er lavet med nåle. Skraverings- og detalje-overkill. Og en påtaget dyster- og barskhed, som udstiller genrens værste freak-drengerøv-bagside-af-medaljen.
I bund og grund er det hele vel Frank Millers "skyld", men jeg venter spændt på, at der snart sker et eller andet andet. Måske inspireret af de fremragende sydamerikanere Eduardo Rizzo og Marcelo Frusin - jeg synes i hvert fald at ha' spottet et par kopister allerede.
Men en god forfatter skal der nu meget til at ødelægge, syn's jeg. Og mange tegnere er mere ligegyldige end direkte irriterende. Du har selvfølgelig ret i, at samarbejdet både kan løfte og hæmme begge parter, samt at det første selvfølgelig er det bedste. Men mindre ka' vel også gøre det til tider - Moore samarbejder da ofte med ret røvsyge tegnere.
Noget helt andet er, at jeg genrelt ikke bryder mig om den måde, superhelte bli'r tegnet på nu om dage. Marc Silvestri, Lee'erne, Kubert'erne, Tim Sale og hele Image-stilen, som McFarlane og Liefeld har lagt rammerne for. Tynde, kradsede streger, der ser ud, som om de er lavet med nåle. Skraverings- og detalje-overkill. Og en påtaget dyster- og barskhed, som udstiller genrens værste freak-drengerøv-bagside-af-medaljen.
I bund og grund er det hele vel Frank Millers "skyld", men jeg venter spændt på, at der snart sker et eller andet andet. Måske inspireret af de fremragende sydamerikanere Eduardo Rizzo og Marcelo Frusin - jeg synes i hvert fald at ha' spottet et par kopister allerede.
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jeg bryder mig heller ikke om de moderne superhelte tegnere, men jeg tror snarere det er Jim Lee, der stilistisk satte hele vognen igang med slikkede, overdimensionerede helte. Marvel Morten indvender, "Jamen, de gamle superhelte tegninger var også overdimensionerede" - ja, men det var på en mere behersket, idiosynkratisk måde. Der var stor forskel på en Kirby og en Colan, mens der ikke er så stor forskel på superhelte tegnerne i dag.Christian Aarestrup skrev:I bund og grund er det hele vel Frank Millers "skyld", men jeg venter spændt på, at der snart sker et eller andet andet. Måske inspireret af de fremragende sydamerikanere Eduardo Rizzo og Marcelo Frusin - jeg synes i hvert fald at ha' spottet et par kopister allerede.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Hvem er ham italieneren fra Darkness?Christian Aarestrup skrev:Ka' godt være, at det mest er Lee. Dumme koreaner. Men Silvestri er stadig den værste af dem. Og måske er det mere fair at skyde skylden på Image. Mega-crap. Spawn og ham italieneren fra Darkness sku' ha' noen bank.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
McFarlane og Image skal høre for meget og meget sikkert også med rette, men det skal jo heller ikke lyde som et korstog. Jeg synes faktisk, at de første afsnit af Spawn var forfriskende nok. Noget nyt og også et lokomotiv i det, man vist kalder "90'ernes revolution" inden for genren.
Og det er da bestemt heller ikke, fordi jeg ønsker mig tilbage til den byrnske kysk- og ædelmodighed, der alt for hurtigt ender i den rene moralske opbyggelighed og eskapisme. Og hvis jeg ikke kommer til at høre ordet "kosmisk" i resten af mit liv, tror jeg ikke, at jeg har mistet det mindste.
Problemet med Image er bare, at de blev så pokkers dominerende. Stilen overtog det hele og spredte sig ud over hele genren. "Sådan skal superhelte tegnes!" - en kedelig doktrin, der bli'r endnu værre, når forbillederne ikke kan tegne for shit. Liefeld kan jo for høvlede ikke tegne! Helt nøgtern og objektivt.
Selv om der da også er kommet mange fe'e sager ud af den nye bølge. Ingen pessimisme - vi lever i interessante tegneserietider. Bestemt. Der er Millar og Morrison og Vaughan og Carey, og Moore er stadig i gang, og Wagner er derude, og vi har fået Ultimates og Bullets og Powers og Preacher og Hellblaizer, og Hex er tilbage, og nu kommer Azzarello og Frusins western vist også snart.
Medaljen har bare også en bagside.
Og det er da bestemt heller ikke, fordi jeg ønsker mig tilbage til den byrnske kysk- og ædelmodighed, der alt for hurtigt ender i den rene moralske opbyggelighed og eskapisme. Og hvis jeg ikke kommer til at høre ordet "kosmisk" i resten af mit liv, tror jeg ikke, at jeg har mistet det mindste.
Problemet med Image er bare, at de blev så pokkers dominerende. Stilen overtog det hele og spredte sig ud over hele genren. "Sådan skal superhelte tegnes!" - en kedelig doktrin, der bli'r endnu værre, når forbillederne ikke kan tegne for shit. Liefeld kan jo for høvlede ikke tegne! Helt nøgtern og objektivt.
Selv om der da også er kommet mange fe'e sager ud af den nye bølge. Ingen pessimisme - vi lever i interessante tegneserietider. Bestemt. Der er Millar og Morrison og Vaughan og Carey, og Moore er stadig i gang, og Wagner er derude, og vi har fået Ultimates og Bullets og Powers og Preacher og Hellblaizer, og Hex er tilbage, og nu kommer Azzarello og Frusins western vist også snart.
Medaljen har bare også en bagside.
CAa