Den sjoveste og mest lårklaskende morsomme tegneserie!!

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Berti din mavesure kommode...du kender åbenbart ikke konteksten. Han elsker sin kone over alt - men hun får et hysterisk tilfælde og som han siger: En lussing givet i kærlighed og nødstilfælde er berettiget - eller noget i den stil i hvert fald....

Vi taler jo ikke om Gråbøl/Pilmark/BlinkendeLygter-vold.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti er ikke mavesur. Det ved du. Men vold er for alvor farlig når man 'kun' griner af det. Trækker på skulderen. Hvis ikke samfundet siger fra overfor vold, og klart og utvetydigt signalerer nej til vold, så får vi mere vold. Vold og voldsomme scener i kunst har no'en gange sine berettigelser, men oftest ikke, og jeg kan godt være utryg ved at film, musik, reklamer mm. implementerer vold som virkemiddel.

Du nævner selv Blinkende lygter, og det var faktisk grusomt at være vidne til den enorme latterbølge i biffens mørke, da Sofie Graabøl fik en på sinkadusen...

Og meld nu klart ud om du kommer den 9. eller ej, D-Cay. Kommer du ikke skal vi jo bare finde en kompetent afløser.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

D-Cay skrev: Vi taler jo ikke om Gråbøl/Pilmark/BlinkendeLygter-vold.
"Personen" Sofie Gråbøl spiller , burde vide at "Pilmark-karakteren" har brug for succes-oplevelser -
"Nå, æggepustning er for kyllinger - lad os se hvem der kan bøvse højest..."

Når vi, Hr. og fru Danmark, grinede krampagtigt af situationen, er det fordi vi rent faktisk ikke kan kapere at "problemløsning" af den art, er dagligdag i de kredse!
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Berti stravonsky skrev:Og meld nu klart ud om du kommer den 9. eller ej, D-Cay. Kommer du ikke skal vi jo bare finde en kompetent afløser.
Jammen godt så - jeg kommer ikke.
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Berti stravonsky skrev:Du nævner selv Blinkende lygter, og det var faktisk grusomt at være vidne til den enorme latterbølge i biffens mørke, da Sofie Graabøl fik en på sinkadusen...
Vi griner, fordi det er skidesjovt. Og hvad er det også for noget pjat med "samfundet"? Det er ikke samfundet, der skrev og instruerede Blinkende lygter. Det gjorde Anders Thomas Jensen. Og han har ikke nogen speciel forpligtelse til at levere moralsk opbyggelighed for tumper, der ikke kan adskille fiktion og virkelighed.

Specielt ikke, når man tænker på, hvor røvsyg dansk film var (og stadig er), når den harcellerer i den retning.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hvad er det sjove i at en mand slår en kvinde? At en voksen slår et barn? At nogen slår overhovedet?
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Det er i hvert fald ikke særlig sjovt at forklare, hvorfor noget er sjovt, men here goes anyway - latter er en stress-relief. En måde at komme ud med de "følelser" eller instinktive reaktioner, der for "laverestående" arter er ren frygt-eller-agression. Man kan derfor betragte enhver form for humor som undgåelse af en konflikt.

Vi griner, når folk slår sig. Når de hidser sig op. Når de er grove eller tåbelige eller uudholdelige. Enten det eller også bli'r vi bange/vrede/fornærmede/noget lignende. Hvad der præcist gør forskellen er svært at sige, og det er vel heller ikke det samme fra den ene til den anden.

Berti bli'r forarget over noget, som resten af salen slår sig på lårene over. Det har jeg skam også prøvet, men sådan er det jo bare med megen humor. Dolph, Kasper Christensen, Monty Python, Doonesbury - det har gjort masser af mennesker vrede og forargede. Og omvendt har den form for humor, der ikke kan støde nogen, til gengæld kedet millioner.

Lev med det.
CAa

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Berti stravonsky skrev:Hvad er det sjove i at en mand slår en kvinde? At en voksen slår et barn? At nogen slår overhovedet?
Det her ER sjovt - så hør dog efter menneske - og ikke latterliggørelse af vold mod de svage i samfundet. Citatet der er cuttet i scanneren lyder: En ordentlig cowboylussing har fra tid til anden aldrig skadet nogen, hvis den er berettiget og især hvis den er et tegn på kærlighed.

Billede
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Lykkeligvis har ingen patent på sandheden, og vi har alle vores holdninger. Jeg skal ikke lave korstog mod vold i kunst, og kan endda selv fremhæve en særdeles voldelig film som jeg fandt særdeles morsom, nemlig Pulp Fiction.

Jeg finder dog ikke ovenstående lussing morsom. Og så kan der vist ikke koges mere på det ben..
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Det gør jeg heller ikke, men jeg mener, at æggepuster-sekvensen er noget af det morsomste, jeg har set i dansk film i mit voksne liv. Men jo - Pulp er også hammersjov.
CAa

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

D-Cay skrev:
Berti stravonsky skrev:Og meld nu klart ud om du kommer den 9. eller ej, D-Cay. Kommer du ikke skal vi jo bare finde en kompetent afløser.
Jammen godt så - jeg kommer ikke.
Damn. Nå, du har jo nogle dage til at ombestemme dig :D .

Umiddelbart foreslår jeg du stadig er nummero uno til at kommentere kampen. Måske ii fællesskab med Thopman? Eller Peter?
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Christian Aarestrup skrev:Det gør jeg heller ikke,
Det vil næppe være en god ide at sætte mig til at kommentere en fodboldkamp for folk uden humoristisk sans...

I fremkalder min trang til at bruge sprogets grimmeste gloser: Plenum, differentiale, Korsbånd, kludesko. Tag DEN!
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Orv, dén sved, hva Berti!

D-Cay vælger sine ord med omhu, omendskønt Korsbånd måske liiiige er at stramme den!
:wink:
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jan Erik Hedberg skrev:Orv, dén sved, hva Berti!

D-Cay vælger sine ord med omhu, omendskønt Korsbånd måske liiiige er at stramme den!
Næ - der er nu ikke noget noget der sved.

D-Cay ved udmærket at jeg har humor. Og nu ved han også at jeg ikke finder en lussing morsom. Næste gang jeg ser ham, vil jeg svinge Bertis barkede næve lige i hans buskede fjæs, og så må vi se om han griner..
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jan Erik Hedberg skrev:Orv, dén sved, hva Berti!

Jan, jeg kan forsikre dig om en ting, og det er at D-Cay ikke vælger sine ord med omhu. Tværtimod. Hvis du kommer til at opleve D-Cay live kan du være sikker på at ordene kommer hurtigere end lort fra en spædekalv, og det er ikke altid sikkert at D-Cay selv kan følge med.

Da vi skulle bestille med på A Porto i København tog vi andre os god tid til at studere menukortet, men D-Cay plaprede løs og endte med at bestille en chokoladekage til hovedret.
Besvar