Det store værk, kassette 4

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Det store værk, kassette 4

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Så dumpede CBSV kassette 4 sørme ind. Samt et venligt brev, der indledes: "Tak for din bestilling af Carl Barks Samlede Værker. Det glæder mig endelig at kunne sende dig den første kassette". Nå, til gengæld var der 2 eksemplarer af den vedlagte forsidereproduktion. Og et andet brev, hvor der udtrykkes glæde over at fjerde kassette nu kan fremsendes - og takkes for de mange gode tilbagemeldinger, abonnenterne er kommet med. Selv tak.

Men, men, men... Becher, where are you????!!!

Hvis du har en historie at fortælle - en historie, som nogen skal kunne læse om og om igen - skal du putte noget substans ind i den. Det kræver mere end bare et bundt lavkomiske effekter og slag i hovedet. Der skulle være motivation til de forskellige ting, figurerne gjorde, og hævn for deres fejltagelser... Fordi jeg arbejdede så hårdt på at gøre historien troværdig og give den en grund til at være blevet skrevet, ville folk læse den om og om igen. De smed ikke tegneseriehæftet væk. Så de historier er stadig levende i dag, mens mange andre er væk og glemt.

Således lyder det indledende Barkscitat i bind IV.

Det er åbenbart en aldrig endende historie, og vi bliver alle sammen blot hulkende sømænd... :cry:

Fra brevveksling mellem Barks og Mike Barrier:

Min skriveprocedurer har været...

Begynd at tegne, når manuskript er nedbrudt ned i ruder og sider (ganske vist ikke længere brækket, men...)

Find på, hvorledes ænderne kan involveres ænderne i handlingen

Måske skulle Becher have en Becher-korrekturlæser? Så Sussi Brandt kunne undersætte, Thomas Schrøder kunne redigere undersættelsen, Peter Becher kunne redigere redigeringen af undersættelsen, og en korrekturlæser kunne korrekturlæse redigeringen af redigeringen af undersættelsen? :wink:

Nå, men man skal jo ikke være for kritisk. Sandt at sige har jeg kun læst to sider indtil nu, hvorfra ovenstående eksempler stammer. Og bemærker, at Barks faktisk har noget med blikkenslagere - idet han skriver til Mike Barrier: Din nysgerrighed omkring, hvordan manuskripter bliver skrevet, sider tegnet, etc., får mig til at frygte, at du måske ender i en tegneseriehæftekarriere. Blikkenslagerarbejde giver flere penge, og arbejdstiden er kortere.

Farverne ser i øvrigt ganske rimelige ud igen i denne kassette.
[/b]
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

:shock:
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Ups, og jeg som så frem og frem og frem, dag efter dag, uge efter uge og måned efter måned og endnu en måned - til et værk, hvor sproget ikke igen var nedbrudt ned i nedbrudstykker og hvor ænderne ikke involveres ænderne i handlingen, for uden mening er der ingen mening med meningsløshed...:evil:

Måske var Barks bare "a plumbers friend" eller måske var Barrier bare en svupper?

Ser frem til "Carl Barks Complete Works" sort/hvid og håndtekstet af hr og fru Barks, yes - that'll be the day!
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Det store værk, kassette 4

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:Måske skulle Becher have en Becher-korrekturlæser? Så Sussi Brandt kunne undersætte, Thomas Schrøder kunne redigere undersættelsen, Peter Becher kunne redigere redigeringen af undersættelsen, og en korrekturlæser kunne korrekturlæse redigeringen af redigeringen af undersættelsen? :wink:
Det er stadigvæk Schrøder, der suverænt bestemmer, om han vil lytte til Peters korrekturforslag, når de bliver indtelefoneret til CBSV-redaktionen.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Er der andre end Hr. Søndergaard der har modtaget kassette 4?
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Hvorfor bliver jeg mere og mere tilfreds med min beslutning om ikke at abonnere på CBSV?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

åhhr, Googa gnid lige salt i såret, på os som har fejlkøbt Carl Barks Sjuskede Værker - det er stadig guld, selv med ridser i
Næste mål er det her
You can't cheat a sucker!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti er stadig meget godt tilfreds, og mener at der fokuseres alt for meget på få, nærmest ubetydelige fejl, farverne undtaget.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Det er en latterlig oversættelse - det er ENDNU mere latterligt at indkalde en ekspert som rent faktisk kan BÅDE dansk og amerikansk - og så skide højt og flot på hans anvisninger. Det er ikke bare snotdumt - der er osse utilgiveligt.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi ved jo reelt ikke hvad der er sket i processen, du gnavpotte...

Men come on - et par linier i en voluminøs 4. pakke. Så er det vel heller ikke værre?
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

D-Cay skrev:Det er en latterlig oversættelse - det er ENDNU mere latterligt at indkalde en ekspert som rent faktisk kan BÅDE dansk og amerikansk - og så skide højt og flot på hans anvisninger. Det er ikke bare snotdumt - der er osse utilgiveligt.
Untilgiveably, that's what you are...

Festudvalgsformand skrev:Men come on - et par linier i en voluminøs 4. pakke. Så er det vel heller ikke værre?
Nej, lad os alle bede!!!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Berti stravonsky skrev:Berti er stadig meget godt tilfreds, og mener at der fokuseres alt for meget på få, nærmest ubetydelige fejl, farverne undtaget.
1. At 2000 sider artikelstof er stort set ulæselige p.gr.a. sjusk og inkompetence i en udgivelse til 15.000 kr. er IKKE ubetydeligt. Og fejlene er jo netop IKKE få, men optræder i spandevis i hver eneste oversatte artikel.

2. Da Schrøder i sin tid skulle forsvare, hvorfor man skulle investere i CBSV, hvis man allerede havde købt Carl Barks Library, var et af hans hovedargumenter Geoffrey Blums artikler.

Jeg tror, jeg vil låne min klubkammerat Bibliopaten mit eks. af kassette 4 sammen med en liste over de værste bøffer. Kan Carsten og andre, der har modtaget kassetten, evt. udfærdige en oversigt over skaderne?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Berti stravonsky skrev:Vi ved jo reelt ikke hvad der er sket i processen, du gnavpotte...
Nej "vi" har ikke - jeg har. Tro mig. Det er ikke et kønt syn.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Berti stravonsky skrev:Vi ved jo reelt ikke hvad der er sket i processen, du gnavpotte...
Berti er en hædersmand og sine venners ven, al ære og sympati for det.

Peter har været meget loyal overfor CBSV-redaktionen, men der er sluppet tilstrækkeligt med informationer ud til at konkludere, at forløbet er som ovenfor beskrevet: Oversættelsen af Blums artikler foretages STADIG af den totalt inkompetente Sussi Brandt, hvorefter Becher foretager meningskorrektur og indtelefonerer forslag til rettelser til Schrøder, der derefter beslutter, om de skal følges.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

Hvordan læser I andre i øvrigt disse bøger?
Læser i dem kassette for kassette - altså 1, 11, 21, 2, 12, 22 osv - eller vælger I at læse dem i den "rigtige" rækkefølge 1, 2, 3 osv.?
Besvar