The Top 100 Artists of American Comic Books
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Atlas listen bygger også på mange års kritisk konsensus. Du vil opleve, at især den øverste halvdel vil gå igen i mange sådanne lister. Jeg synes lister er nyttige, de kan hjælpe en til at spare tid og penge.Antaeus skrev:Listen viser hvilken tegnere vi GENERELT kan blive enige om er de bedste og de to tråde viser noget om hvad vi individuelt synes - især den hvor vi giver vores egen top 10 liste.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
På den anden side - mange unikke oplevelser går tabt ved at søge efter det der er konsensus om. Jeg vil stadigt hellere læse Lovecraft end Peter HøeghGoogaMooga skrev:Atlas listen bygger også på mange års kritisk konsensus. Du vil opleve, at især den øverste halvdel vil gå igen i mange sådanne lister. Jeg synes lister er nyttige, de kan hjælpe en til at spare tid og penge.Antaeus skrev:Listen viser hvilken tegnere vi GENERELT kan blive enige om er de bedste og de to tråde viser noget om hvad vi individuelt synes - især den hvor vi giver vores egen top 10 liste.

- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg tvivler ikke på at det er creme de la creme - jeg elsker i øvrigt selv toplister.....GoogaMooga skrev:Atlas listen bygger også på mange års kritisk konsensus. Du vil opleve, at især den øverste halvdel vil gå igen i mange sådanne lister. Jeg synes lister er nyttige, de kan hjælpe en til at spare tid og penge.Antaeus skrev:Listen viser hvilken tegnere vi GENERELT kan blive enige om er de bedste og de to tråde viser noget om hvad vi individuelt synes - især den hvor vi giver vores egen top 10 liste.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det forklarer måske, hvorfor den stort set udelukkende medtager navne, der havde deres storhedstid i 1940'erne, 50'erne og 60'erne. Hvornår er den udarbejdet?GoogaMooga skrev:Atlas listen bygger også på mange års kritisk konsensus.
Eller også er den bare udtryk for det samme, som man ser i Europa: At de serier og serieskabere, der blev etableret i 40'erne, 50'erne og 60'erne, endnu i dag sidder tungt i bevidstheden, når nogen laver den slags lister. Og de holder helst ikke op med at lave det, de har lavet i hele deres karriere, før de stiller træskoene.
Heldigvis er der opblødning på vej, nutidens serieskabere holder ikke så krampagtigt fast i figurer, formater og forlag, som det var tilfældet engang. Derfor bliver diversiteten større, der bliver flere forskellige typer tegneserielæsere, og trangen til at lave den slags lister aftager formentlig, efterhånden som de giver mindre og mindre mening.
I øvrigt er Brian Bolland ikke amerikaner. Og heller ikke Garcia Lopez.
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jeg vil tro, det er en ret ny liste. Der er en grund til, at det hedder Golden Age og Silver Age. Håndværket og kunsten var af en højere standard i den amerikanske comic book dengang. Et hurtigt kig i Previews nu om dage vil bekræfte dette. De nye comic book tegnere er meget anonyme i deres stil. Til gengæld er der så kommet en del spændende alternative tegnere, som har givet branchen mere diversitet. Men de er ikke store tegnere i klassisk forstand. Det er med tegneserier som med andre kunstarter når der skal etableres et pantheon - det er de gamle, der vejer tungest. Indenfor alle kunstarter er det "diminishing returns", som årene og årtierne skrider frem.
Jeg ved godt at Bolland, Bolton, Gibbons, Garcia Lopez, og Byrne ikke er amerikanere, men de har fortrinsvis arbejdet i amerikanske comic books, så jeg synes godt, vi kan inkludere dem.
Jeg ved godt at Bolland, Bolton, Gibbons, Garcia Lopez, og Byrne ikke er amerikanere, men de har fortrinsvis arbejdet i amerikanske comic books, så jeg synes godt, vi kan inkludere dem.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Så husk Alan DavisAntaeus skrev:Det bliver de da ikke amerikanere afGoogaMooga skrev: Jeg ved godt at Bolland, Bolton, Gibbons, Garcia Lopez, og Byrne ikke er amerikanere, men de har fortrinsvis arbejdet i amerikanske comic books, så jeg synes godt, vi kan inkludere dem.- du kan godt starte på din europæiske liste...

Ang. Byrne, nogen der ved hvilket statsborgerskab han har? Englænder, canadier eller amerikaner. Som canadier ville han vel stadig gå som amerikaner?
Re: The Top 100 Artists of American Comic Books
A' Hva'GoogaMooga skrev: 34. Mike Mignola (IKKE FORTJENT)
99. Alan Davis (IKKE FORTJENT)