Tintin og hajsøen i strip-form
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det ku' være møg-cool or virkelig krone carlsens fornemme genudgivelse. Plzzzz, Carsten - ka' du få det til at ske? Evt. med lidt artikler og spas?Frank Madsen skrev:Christian Aarestrup skrev:Det kunne være sjovt med et dansk album, der samlede disse udkast.
Jeg lover at købe to.
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
Life is what happens to you while you're hoping for something else
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Tilsyneladende har "Tintin og den 5. bugatti" været til salg for nylig hos en hollandsk eBay-sælger:Carsten Søndergaard skrev:[Gad vist om Søren Schultz' "Tintin og den 5. bugatti" også er med på den, det er ikke lige til at overskue.
http://cgi.ebay.nl/Kuifje-Tintin-Herge- ... dZViewItem
Der er også andre Tintin-parodier og andre Tintin-objekter til salg. Meget mere på sælgerens egen hjemmeside, der faldbyder en masse obskure ting fra forskellige serier:
http://www.profbarabas.nl/
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg har ikke noget overblik over det. Jeg læste tilfældigt om Greg og hans bidrag, men har ikke sat mig mere omfattende ind i det.Frank Madsen skrev:Carsten, hvor mange "ufuldendte" Tintin-historier findes der egentlig fra Hergés hånd? Der er den ikke-færdiggjorte begyndelse på "Månen Tur-retur", hvor Tournesol er i amerikansk fjernsyn, "Tintin på Nordpolen"-historien, "Tintin og Bigotudoerne" (hvoraf Studio Hergé rentegnede én side, mens Hergé var i Schweiz), Gregs to historier, efter-Picaro-historien "En dag i lufthavnen", "L'Apph-art" og...? Det kunne være sjovt med et dansk album, der samlede disse udkast.
Der er tale om Benoit Peeters' syv ekstrabind til den egentlige "Hergés samlede værker" på fransk, udgivet af bogklubforlaget Rombaldi i 1980'erne, og som i sig selv omfatter 13 bind. Efterfølgende kom syv bind med Peeters' kronologiske gennemgang af Hergés arbejde og udvikling - men de blev kun solgt pr. postordre og i et begrænset oplag, så de er sikkert svære at finde. Jeg har aldrig selv set dem.Frank Madsen skrev:Et andet sted nævnes et 7-bindsværk fra 1987-89, "L'oeuvre intégrale d'Hergé - L'univers d'Hergé", redigeret af Benoit Peeters og udgivet af éditions Rombaldi. Bind 6 indeholder skitser og udkast fra "Les Pilules":
Indholdet svarer formentlig i et vist omfang til de kæmpestore "Hergé, chronologie d'une oeuvre" af Philippe Goddin, som er under udgivelse af Moulinsart, og som der formentlig kommer en forkortet international udgave af i 3 bind (formentlig også på dansk). Men om samtlige tilløb til manuskripter til ikke-realiserede historier er med, ved jeg desværre ikke noget om.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Hvordan det? Forslaget gik på at udgive en samlet bog med de udkast, skitser og færdigtegnede sider, der foreligger fra Hergés hånd. Der er ingen her, der har foreslået eller forlangt, at de skal tegnes færdig.GoogaMooga skrev:Lad dog de ufuldendte projekter være, og koncentrér jer om de 23 bind. Det er lidt ligesom at forlange, at The Beach Boys skal færdiggøre Smile, når nu den aldrig blev færdiggjort (med to døde Beach Boys er det en umulighed).
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Frustrerende? Nej, tværtimod vil det da være dybt interessant at få lov til at dykke ned i Hergés arbejdsproces og se, hvilke projekter, der led skibbrud af forskellige årsager. Akkurat som det er fornøjeligt at se alle Barks' skitser, notater, ideer og udkast i CBSV.GoogaMooga skrev:Nej, okay, men vil det ikke være frustrerende at læse hvad der kunne have været? Når jeg lytter til de offentliggjorte og færdiggjorte Smile sange, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad der kunne have været. Det samme med Tintin skitserne.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Med al respekt for Brian og hans nye band, er der intet, der overgår de seks Beach Boys' vokal harmonier, de udgør det tyvende århundredes største musikalske mirakel. Hergés livsværk er så dyrebart, at jeg tror, det vil blive udvandet af sådan en opsamling, som Frank foreslår. Jeg har problemer nok med Alfabet-kunsten (men beholder den nu nok alligevel).Thopman skrev:Smile blev da færdiggjort af Brian Wilson selv i 2004!!
Selv uden de resterende Beach Boys må man da sige at det er den "ægte vare", da det dengang var Brian og Dyke Van Parks der lavede al musikken og dem der (imod alle ods) færdiggjorde værket næsten 30 år senere.
...forøvrigt lidt af et mesterværk!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
Næ, nej....jeg er vild med disse obskure ufuldendte Tintin historier, og holder af, at de bliver færdiggjort...også selv om det bare er glade amatører, der gør det. Jeg synes nu meget godt om den færdigtegnede version af Alfabetkunsten.... Jo mere des bedre....jeg holder af kvantitet...GoogaMooga skrev:Lad dog de ufuldendte projekter være, og koncentrér jer om de 23 bind. Det er lidt ligesom at forlange, at The Beach Boys skal færdiggøre Smile, når nu den aldrig blev færdiggjort (med to døde Beach Boys er det en umulighed).