Tintin og hajsøen i strip-form

Vil vi nogensinde se Tintin og hajsøen i Bob de Moors strip-udgave

Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Der hvor det går galt: 4. rude, hvor kaptajnens jakke lissom ikke kommer helt med i billedet. Dér afsløres "amatøren". Samrt i den noget massive brug af regn.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Frank Madsen skrev:
Christian Aarestrup skrev:Det kunne være sjovt med et dansk album, der samlede disse udkast.
Det ku' være møg-cool or virkelig krone carlsens fornemme genudgivelse. Plzzzz, Carsten - ka' du få det til at ske? Evt. med lidt artikler og spas?

Jeg lover at købe to.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Carsten Søndergaard skrev:[Gad vist om Søren Schultz' "Tintin og den 5. bugatti" også er med på den, det er ikke lige til at overskue.
Tilsyneladende har "Tintin og den 5. bugatti" været til salg for nylig hos en hollandsk eBay-sælger:
http://cgi.ebay.nl/Kuifje-Tintin-Herge- ... dZViewItem

Der er også andre Tintin-parodier og andre Tintin-objekter til salg. Meget mere på sælgerens egen hjemmeside, der faldbyder en masse obskure ting fra forskellige serier:
http://www.profbarabas.nl/
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:Carsten, hvor mange "ufuldendte" Tintin-historier findes der egentlig fra Hergés hånd? Der er den ikke-færdiggjorte begyndelse på "Månen Tur-retur", hvor Tournesol er i amerikansk fjernsyn, "Tintin på Nordpolen"-historien, "Tintin og Bigotudoerne" (hvoraf Studio Hergé rentegnede én side, mens Hergé var i Schweiz), Gregs to historier, efter-Picaro-historien "En dag i lufthavnen", "L'Apph-art" og...? Det kunne være sjovt med et dansk album, der samlede disse udkast.
Jeg har ikke noget overblik over det. Jeg læste tilfældigt om Greg og hans bidrag, men har ikke sat mig mere omfattende ind i det.
Frank Madsen skrev:Et andet sted nævnes et 7-bindsværk fra 1987-89, "L'oeuvre intégrale d'Hergé - L'univers d'Hergé", redigeret af Benoit Peeters og udgivet af éditions Rombaldi. Bind 6 indeholder skitser og udkast fra "Les Pilules":
Der er tale om Benoit Peeters' syv ekstrabind til den egentlige "Hergés samlede værker" på fransk, udgivet af bogklubforlaget Rombaldi i 1980'erne, og som i sig selv omfatter 13 bind. Efterfølgende kom syv bind med Peeters' kronologiske gennemgang af Hergés arbejde og udvikling - men de blev kun solgt pr. postordre og i et begrænset oplag, så de er sikkert svære at finde. Jeg har aldrig selv set dem.

Indholdet svarer formentlig i et vist omfang til de kæmpestore "Hergé, chronologie d'une oeuvre" af Philippe Goddin, som er under udgivelse af Moulinsart, og som der formentlig kommer en forkortet international udgave af i 3 bind (formentlig også på dansk). Men om samtlige tilløb til manuskripter til ikke-realiserede historier er med, ved jeg desværre ikke noget om.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Lad dog de ufuldendte projekter være, og koncentrér jer om de 23 bind. Det er lidt ligesom at forlange, at The Beach Boys skal færdiggøre Smile, når nu den aldrig blev færdiggjort (med to døde Beach Boys er det en umulighed).
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Lad dog de ufuldendte projekter være, og koncentrér jer om de 23 bind. Det er lidt ligesom at forlange, at The Beach Boys skal færdiggøre Smile, når nu den aldrig blev færdiggjort (med to døde Beach Boys er det en umulighed).
Hvordan det? Forslaget gik på at udgive en samlet bog med de udkast, skitser og færdigtegnede sider, der foreligger fra Hergés hånd. Der er ingen her, der har foreslået eller forlangt, at de skal tegnes færdig.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Nej, okay, men vil det ikke være frustrerende at læse hvad der kunne have været? Når jeg lytter til de offentliggjorte og færdiggjorte Smile sange, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad der kunne have været. Det samme med Tintin skitserne.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Nej, okay, men vil det ikke være frustrerende at læse hvad der kunne have været? Når jeg lytter til de offentliggjorte og færdiggjorte Smile sange, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad der kunne have været. Det samme med Tintin skitserne.
Frustrerende? Nej, tværtimod vil det da være dybt interessant at få lov til at dykke ned i Hergés arbejdsproces og se, hvilke projekter, der led skibbrud af forskellige årsager. Akkurat som det er fornøjeligt at se alle Barks' skitser, notater, ideer og udkast i CBSV.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Thopman skrev:Smile blev da færdiggjort af Brian Wilson selv i 2004!!
Selv uden de resterende Beach Boys må man da sige at det er den "ægte vare", da det dengang var Brian og Dyke Van Parks der lavede al musikken og dem der (imod alle ods) færdiggjorde værket næsten 30 år senere.
...forøvrigt lidt af et mesterværk!
Med al respekt for Brian og hans nye band, er der intet, der overgår de seks Beach Boys' vokal harmonier, de udgør det tyvende århundredes største musikalske mirakel. Hergés livsværk er så dyrebart, at jeg tror, det vil blive udvandet af sådan en opsamling, som Frank foreslår. Jeg har problemer nok med Alfabet-kunsten (men beholder den nu nok alligevel).
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Neeej! Det er da ikke røv. Du behøver jo ikke at købe møget - vi andre vil bare gerne ha' alt fra Herges hånd. Og hans skister til ufuldstændige er da så fantasi-provokerende, som noget kan være.
CAa

Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Smile er for fed...
Hergés ufuldendte køber jeg osse - bare at se de 2 side med sketches, gir mig blod på tanden!

Og idag kommer Rackham, venner! :D
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Jan Erik Hedberg skrev:Og idag kommer Rackham, venner! :D
Øhh... kommer?
CAa

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Nåeh, Rackham den Rødes skat :oops:

Hvad er det en uge siden, Enhjørningen udkom eller deromkring?
CAa

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Carsten Søndergaard skrev:
Tilsyneladende har "Tintin og den 5. bugatti" været til salg for nylig hos en hollandsk eBay-sælger:
Lidt svært at se, men tilsyneladende et noget bedre bud end de andre.
CAa

Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Indlæg af Jakob »

GoogaMooga skrev:Lad dog de ufuldendte projekter være, og koncentrér jer om de 23 bind. Det er lidt ligesom at forlange, at The Beach Boys skal færdiggøre Smile, når nu den aldrig blev færdiggjort (med to døde Beach Boys er det en umulighed).
Næ, nej....jeg er vild med disse obskure ufuldendte Tintin historier, og holder af, at de bliver færdiggjort...også selv om det bare er glade amatører, der gør det. Jeg synes nu meget godt om den færdigtegnede version af Alfabetkunsten.... Jo mere des bedre....jeg holder af kvantitet...
Besvar