Tegnemus skrev:Hvor er det urkomisk - tankevækkende og symptomatisk for disse såkaldte debatsider - at følge indlægene om Egmonts genudgivelse af Illustrerede Klassikere. Ingen ved tilsyneladende noget som helst om den danske udgivelse. Alligevel er man parat til at mene hvad som helst om det, man intet ved noget om! Andre ville vente med at mene noget, til man vidste, hvad man talte om. Men ikke her, for det ville være et brud på den herskende kultur på disse sider og den direkte årsag til at dette er mit første - og sikkert også sidste - indlæg. Det vil dog ikke afholde mig fra at følge den såkaldte debat. For den giver daglig næring til megen sund latter og dermed også til velværet!
Kære Anders,
Du skal være velkommen til at more dig, og fra Seriejournalens side har der ikke været noget ønske om at kritisere udgivelsen, før den forelå. På forummet her kører debatten frit, og Seriejournalen kan ikke bestemme, om folk imødeser udgivelsen med spænding eller skepsis, og jeg har ikke ytret noget mening om udgivelsen - men netop for få indlæg siden indskærpet, at man burde vente og se, til den forelå. Men du og Michael har da afgjort mulighed for at påvirke debatten, både ved at deltage og ved fornærmet at boycotte den.
De artikler om den danske udgave, Seriejournalen har skrevet, er baseret på Michaels indlæg og Søren Vinterbergs artikel i Politiken. Tilsat en note om din egen CD-ROM om Illustrerede Klassikere. De har ikke været negative. Derimod har vi fornylig bragt et resumé af tegneserier.no's meget negative anmeldelse af den norske udgave, og det er relevant, fordi den norske og den danske udgave trods alt kommer til at minde en hel del om hinanden.
Til Michael: Seriejournalen modtager meget gerne presseinfo om Egmont Serieforlagets udgivelser, men p.t. modtager vi ikke så meget. Jan Neiiendam foreslog "konstruktiv dialog" i et brev fornylig, og et af elementerne kunne jo være en genoptagelse fra Egmont Serieforlagets side af informationen vedr. forlagets udgivelser.