Ugens Gang
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
Læste The Quitter af Harvey Pekar og Dean Haspiel. Den er okay. Pekar er som sædvanligt udmærket, men Haspiel er efter min mening et decideret fejlvalg som tegner på et memoir der foregår i en bestemt tidsperiode. Han har nul fornemmelse for baggrunde eller at sætte sine figurer i relation til dem. Ikke at hans ferme tegninger og slikkede rentegning ikke kan være appelerende for nogle, men i dette tilfælde finder jeg bare ikke at de formidler Pekars historie særligt godt.
Nå, jeg tegner videre.
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
-
- Brugerniveau 5
Læste The Rabbi's Cat af Joann Sfar (Pantheons samling af de tre Le Chat du Rabbi albums fra Dargaud.) Hooold kæft, den er fe'! Morsom, tankevækkende, og sprudlende fuld af liv. Tror sgu, den er genial!
Hvornår får vi noget Sfar på dansk? Donjon? Rabbi Chat? Carsten? Steffen? Paw? Kom NU!
Hvornår får vi noget Sfar på dansk? Donjon? Rabbi Chat? Carsten? Steffen? Paw? Kom NU!
Nå, jeg tegner videre.
-
- Brugerniveau 2
- Kontakt:
Rabbinerens kat er lige netop fe' - og læste jeg ikke på et af de to fora, at Egmont udgiver den? (På initiativ, naturellement, fra Norge.)
Der er masser af franske albumserier fra 70/80erne, der stadig kører - men som vi ikke længere får på dansk. Langt størstedelen er jeg trekvart ligeglad med. Det, der ærgrer mig, er vores eklatante mangel på de nye sprællevende serier: Sfar, Trondheim, Larcenet, Dupuy & Berberian, Blutch.
Det er oplagt Carlsen-land, men det er jo kun os 47 gamle røvhuller, der gad læse det.
Men vi går glip af nogle juveler...
Ups, den gamle plade igen...
Der er masser af franske albumserier fra 70/80erne, der stadig kører - men som vi ikke længere får på dansk. Langt størstedelen er jeg trekvart ligeglad med. Det, der ærgrer mig, er vores eklatante mangel på de nye sprællevende serier: Sfar, Trondheim, Larcenet, Dupuy & Berberian, Blutch.
Det er oplagt Carlsen-land, men det er jo kun os 47 gamle røvhuller, der gad læse det.
Men vi går glip af nogle juveler...
Ups, den gamle plade igen...
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
-
- Brugerniveau 5
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Har min Hellboy Sketchbook stående på lokummet så jeg kan varme op til Golemtegningerne...har man den ikke er den god at have hvis man ikke har så meget af ham. Ham man som jeg det meste - så er den sgutte pengene værd. Aldrig har der været så få skitser i en sketchbook....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
Har aneldt lidt okay-kræs, men ellers må jeg si'e, at skotternes WE3 er for VILD! Hvorfor der ikke allerede er en filmatisering ude, fatter jeg ikke.
Kjeldsmarks Sloth var ikke noget videre; Sortmund flot, men også temmelig fortænkt; Blæk som forventet blandede bolcher med lidt lidt eftersmag; Blueberry flot, men vi venter bare på de ræddi fe'e ting.
Coming up - Jernpotte, Black Hole. Kage og Broderier.
Kjeldsmarks Sloth var ikke noget videre; Sortmund flot, men også temmelig fortænkt; Blæk som forventet blandede bolcher med lidt lidt eftersmag; Blueberry flot, men vi venter bare på de ræddi fe'e ting.
Coming up - Jernpotte, Black Hole. Kage og Broderier.
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Nej, Black Hole er en amerikansk gyser-serie i 12 afsnit, som har kørt over et årti og nu er blevet samlet både på engelsk og på dansk. Charles Burns er en såkaldt alternativ tegner, bestemt et bekendtskab værd.Jan Erik Hedberg skrev:Undskyld, min ignorance, men "Black Hole", er det Sci-fi tingen Disney filmatiserede med Peter Ellenshaw's spec. fx.?Christian Aarestrup skrev:Black Hole har indtil videre været en rigtig go' oplevelse. Fedt at se Burns bruge sine evner til noget stort og sammenhængende
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
Not strictly horror - mere end slags coming-of-age-selvbiografi blandt amerikanske teenagere i en gennemsnitlig provinsby, men overliret med Burns groteskhed, seksualdrifts-symbolik og ildevarslende goth'n'gore.
Herligt, at man stadig ka' udtrykke sig på godt, gammelt dansk

CAa
Lyder ihvertfald som en top nice serieChristian Aarestrup skrev:Not strictly horror - mere end slags coming-of-age-selvbiografi blandt amerikanske teenagere i en gennemsnitlig provinsby, men overliret med Burns groteskhed, seksualdrifts-symbolik og ildevarslende goth'n'gore.

- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek