Ugens Gang

Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Gaston skrev:
Antaeus skrev:Gaston, det er tilladt at sætte afsnit ind og på den måde gøre indlæggene lidt mere læsevenlige :wink:

Man skal lige samle mod før man går i gang....

Hehe.. ja men jeg var på nettet på biblioteket og havde begrænset med tid så....
Du kunne have undskyldt dig med at det var et litterært virkemiddel for at understrege den massive mængde du havde arbejdet dig igennem :D Tegneserieanmeldelse møder James Joyce.
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

blackno1 skrev:
Gaston skrev:
blackno1 skrev:Hvilken Lucifer historie var det du læste? Jeg har selv læst den første TPB og havde også store forventninger til den.

Det var også den første... Hvad synes du om den så?
Jeg havde nok ventet mig lidt mere ovenpå de klassiske historier fra Gaiman hvor han trækker sig tilbage og lukker helvede. Men jeg kan ikke sådan sige hvad det er jeg havde forventet mig mere end det der var.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med et par stykker mere og se hvordan den arter sig.
Må indrømme at jeg faktisk aldrig RIGTIG har læst Gaiman.. ved godt det er en fejl men skal nok gøre noget ved det! Til gengæld er jeg lige gået igang med promethia.. GUF!
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Gaston skrev:Må indrømme at jeg faktisk aldrig RIGTIG har læst Gaiman.. ved godt det er en fejl men skal nok gøre noget ved det! Til gengæld er jeg lige gået igang med promethia.. GUF!
attaboy :D Er du nået frem til tredie bog og billedet?

Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

blackno1 skrev:
Gaston skrev:Må indrømme at jeg faktisk aldrig RIGTIG har læst Gaiman.. ved godt det er en fejl men skal nok gøre noget ved det! Til gengæld er jeg lige gået igang med promethia.. GUF!
what yo´ mean? Tredje Tpb eller...? Er kommet til midten af den første Tpb hvor de andre Promethiaer følger med da Jack besøger den nye Promethia på biblioteket...
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg har også kun læst Lucifer no. 1, og da jeg fik den på tilbud, havde jeg ikke de store forventninger - hvilket måske var grunden til, at jeg fandt serien så tiltalende. Ved samme lejlighed faldt jeg over en af de gamle Hellblaizer og blev mindet om, præcis hvorfor den serie lettede dengang - Ellis-Dillon-GUF!
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Gaston skrev:
blackno1 skrev:
what yo´ mean? Tredje Tpb eller...? Er kommet til midten af den første Tpb hvor de andre Promethiaer følger med da Jack besøger den nye Promethia på biblioteket...
Der er et billede i tredie TPB - når du ser det er du ikke i tvivl om hvilket et jeg mener :D

Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

blackno1 skrev:
Gaston skrev:
blackno1 skrev: attaboy :D Er du nået frem til tredie bog og billedet?
Der er et billede i tredie TPB - når du ser det er du ikke i tvivl om hvilket et jeg mener :D
Glæder mig til den første så jeg kan støve de resterende Tpb´er op! (indsæt savlende smiley her).
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Meget lidt der er læst i denne uge, hvilket hænger sammen med nyt job samt at jeg har skullet indrette lidt på stuerne der hjemme.

Nå, men har fået læst lidt videre i:
CBSV XXII
Det Røvfuldte Golem 2006, skal vel også nævnes

CBSV er et af de album med lidt dårligere historier som fx Andersines dagbog og Bedstemor And historier. Julekalenderen vil jeg vente lidt med at bedømme, men kunne godt li' at den begynder at udvikle sig over i kriminalgenren....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Siden sidst bl.a.:

MUSEUM OF TERROR (VOL. 2) - TOMIE 2:

Billede

Fed gyser, som selv om det er en toer kan læses alene og fremstå som en helhed. Tomie er en smuk ung pigé med nogle ganske mærkværdige egenskaber. Mænd falder for hende i sådan en grad, at de får lyst til at hakke hende i stykker for at beholde hende for sig selv, men at hakke hende i stykker er nogenlunde lige så effektivt som at hugge hovedet af en hydra. Meget blodigt, meget effektivt, og flot regelret fortælling uden japanske svinkeærinder. Trods dens 376 sider endte jeg med at læse den i et stræk lige inden jeg skulle sove.

Fem nøgne teenagepiger ud af seks mulige.

WHO FIGTHER (WITH HEART OF DARKNESS):

Billede

Tre krigshistorier - flot og stemningsfuldt tegnet i en stil omkring Otomos (Akira). Der er dog tendens til en værre omgang pladderromantik og banale fyndord af den slags som japanerne kan mestre, men det lykkes ikke her. Den første historie (titelhistorien) handler om nogle UFO-møder japanske og amerikanske piloter havde under 2. verdenskrig, og det bliver altså en tand for new age-agtigt. Anden historie er efter sigende bygget på Conrads bog "Heart of Darkness", men er altså også en hel del "Apocalypse Now" - tror jeg. Jeg har aldrig læst bogen, men jeg havde svært ved at undgå at se Sheen på båden. Den bliver aldrig helt forløst. Se Coppola i stedet. Den sidste korte historie var bare kort. Køb for stemningsfulde krigstegninger af stor klasse, men forvent ikke for meget af manuskript.

To en halv oprørske oberster forskanset i junglen ud af seks mulige.

APOCALYPSE NERD #4

Peter Bagge er skideskæg - især i hovedhistorien. Jeg må indrømme, at sidehistorien med The Boston Tea Party og hvad har vi går hen ovre hovedet på mig. Jeg er ikke nok inde i amerikansk nationalhistorie til at vide, om der er tale om historiefortælling, historierevision eller parodi. Jeg gætter på det sidste, men så ved jeg bare ikke nok til at vide, hvornår vitserne falder.

3 en halv mastuberende teenagedrenge i buskadset ud af seks mulige.

DET SORTE GULD

Fin spændingssag - med nogle særdeles spøjse elementer. Det gentagne afbrudte samleje af en tilblivelsesproces forener tidlig Hergés dårlige manusdisciplin med den senere Hergés mislykkede forsøg på at rette op på miseren. I starten truer en krig, men vi aner ikke hvilken - og det er der ingen pointe i. Forfatteren havde vist bare ikke besluttet sig endnu. Lidt bedre slipper Hergé uden om at få indført Haddock i historiens slutning - men kun fordi han gør det til et komisk gag, at det ikke hænger sammen og aldrig bliver forklaret. Den slags går en gang og KUN en gang.

3 kamelryttere i en mørk ørken nat ud af seks mulige.

SAMURAI EXECUTIONER #9 - FACING LIFE AND DEATH

Jeg er nu kun en bog fra at have læst over 3000 sider om Koike og Kojimas Kubakira Asaemon, og det har været en fed oplevelse. Jeg må dog indrømme, at der efterhånden er gået inflation i historierne, der handler om den sidste ordveksling mellem bøddelen og hans offer sekundet inden, hovedet hugges af. Koike har lidt svært ved at finde på nyt med sværdsvingeren og Edo-Japans kriminelle underklasse. Så er det heldigt, at vi fik indført halshuggerens protege og adoptivdatter, der efterhånden har overtaget en hel del af scenen. Det er mærkværdigt og langt fra mine normer at læse en romantisk episode, hvor der indgår alvorlige hustrutæsk, men det lykkes da.

4 hoveder i en spand ud af seks mulige.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Batman: Monster Men.[img]

Af Matt Wagner, som er en af de få, gamle, der stadig kan med amerikanske superhelte. Eller i hvert fald kunne. For den her seneste ku' godt tyde på, at han nu også er på vej nedad. En direkte fortsættelse af Miller og Mazzuchellis År Èt. Mafiosi tilsat en gal videnskabsmand og genforskning. Og Bruce har fået en fast kæreste, som han skal holde sine natlige gerninger skjult for. Og det er der faktisk ikke kommet særlig meget nyt ud af.

Wagner tegner selvfølgelig fremragende, men ikke med tidligere tiders SPARK og fanden-i-voldsk elegance. Det er ikke dårligt, men desværre heller ikke i nærheden af så godt, som det var engang.

[/img]
Superman: For Tomorrow

God og indlysende idé af Azzarello. I en verden med krig og terror, hvorfor faen render Supermand så rundt og slås med monstre fra rummet. Nej, han skal sgu da til mellemøsten og blande sig og selvfølgelig lave fuck i det, fordi han er en blåøjet amerikaner, der ikke fatter bjælde af de konflikter, som han forsøger at løse. Det er så indlysende, at det faktisk er uforståeligt, at det først kommer nu.

Altså en go' idé - men ikke så satans godt realiseret. Først og fremmest fordi tegneren hedder Jim Lee, hvilket altid er ret kedsommeligt at se på, men hvad værre er også, fordi Azzarello ikke rigtig er hjemme i det her univers. Han kan ikke lægge sin normalt fremragende og noir-barske replikker i munden på den fjollede bonderøv i blåt og rødt, og det katolske moral-dilemma har ikke sin naturlige gang i hverken Metropolis eller på det afrikanske kontinent.

dewt er simpelthen ikke troværdigt inden for skabelonen, og man skulle måske ha' opfundet en ny superhelt meget LIG Supes, i stedet for at gå løs på the real deal. Med en blank reference-ramme ku' det her være blevet rigtig godt - i den her udgave er der for meget skøne, spildte kræfter over det.

To gange rigtigt ÆRGELIGT!
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

Det længe ventede "Den store komiklex"

Nice work, Visti og Bo
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Danger Girl ultimate collection: Drengerøvs action af den fede slags! Babes og nazier i lange baner.. Ikk det mest udfordrende læsnong, men var sgu ret godt underholdt. 4/6

Astro City tpb1: Fin og anderledes måde at fortolke superhelte på. 5/6
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Gaston skrev:Danger Girl ultimate collection: Drengerøvs action af den fede slags! Babes og nazier i lange baner.. Ikk det mest udfordrende læsnong, men var sgu ret godt underholdt. 4/6

Danger Girl er fed, især tegningerne.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Frank Madsen skrev:
Gaston skrev:Danger Girl ultimate collection: Drengerøvs action af den fede slags! Babes og nazier i lange baner.. Ikk det mest udfordrende læsnong, men var sgu ret godt underholdt. 4/6

Ja når det er Scott Campbell selv der er tegner så er det noget af det fedeste. Men læste en anden udgivelse forleden nat (Hawiian punch) hvor det var en fyr ved navn Phil Noto der var tegneren. Hans streg brød jeg mig ikke synderligt om! Men stadig sjov nok at læse...
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Gaston skrev:
Frank Madsen skrev:

Ja når det er Scott Campbell selv der er tegner så er det noget af det fedeste. Men læste en anden udgivelse forleden nat (Hawiian punch) hvor det var en fyr ved navn Phil Noto der var tegneren. Hans streg brød jeg mig ikke synderligt om! Men stadig sjov nok at læse...
Både min hustru og min søn har studeret serien med interesse, siden jeg scorede Peter Snejbjergs gratiseks. fra DC. En skam, den ikke er kommet på dansk, jeg tror den kunne finde et publikum.

www.dangergirl.com var nede, men Wikipedias side har også en masse gode oplysninger om serien: http://en.wikipedia.org/wiki/Danger_Girl
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar