Transformers
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
transformers
Det har godtnok ikke noget at gøre med manga, men nu vi snakker åndssvag, så tager Transformers altså prisen! De slås dagen lang om universets skæbne, og når så supertransformeren Optimus Prime selv ikke gioder sklås mere, laver han sig om til en, er I klar.....det er simplethen så fantastisk spændende.......en LASTBIL!
Som Optimus plejer at sige: "Når jeg har reddet universet, kører jeg altid et læs bleer til Chigaco!"
Som Optimus plejer at sige: "Når jeg har reddet universet, kører jeg altid et læs bleer til Chigaco!"
Nå, jeg tegner videre.
Re: transformers
Fuck dig, mand! Transformers-blade var sgu da noget af det første serieværk jeg selv var ude at købe. På bedste/værste Henrik Rehr-maner fremturer du i fornærmelser igen. Overvej lige engang, hvor ømme mine ligtorne er.henrik rehr skrev:Det har godtnok ikke noget at gøre med manga, men nu vi snakker åndssvag, så tager Transformers altså prisen! De slås dagen lang om universets skæbne, og når så supertransformeren Optimus Prime selv ikke gioder sklås mere, laver han sig om til en, er I klar.....det er simplethen så fantastisk spændende.......en LASTBIL!
-
- Brugerniveau 5
Blue moon
Her gi'r arrogance Rehr sure Stærmose MÅNEN (og tro mig, THIS one goes to 11!)
Nå, jeg tegner videre.
Re: Blue moon
Jeg har en, skal ikke bruge flre. (Min far er dog ved at udvikle sin nummer to. Det ser meget sjovt ud, men snart bliver de vel til en stor - og så er den til et 13-tal)henrik rehr skrev:Her gi'r arrogance Rehr sure Stærmose MÅNEN (og tro mig, THIS one goes to 11!)
- Ole Damgaard
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Aarhus N
Lastbilerne redder universet (igen!)
Transformers var sådan noget alle de andre legede med, da jeg var en lille knægt. Jeg gad ikke. Men såvidt jeg husker, var de meget populære dengang. Jeg mener der (også) til Transformers var de her bøger med samlemærker, som man så skulle klistre ind på de rigtige steder. (ligesom den med fodboldspillerne)En genial måde at tjene penge på, da man var nødt til at købe sådan en pose med de åndssvage klistermærker, hver gang man kom forbi dem, for lige at se, om der skulle være det mærke man manglede. Lidt ligesom Pokèmon, og der er vist osse sådan noget samle-stads til Yu-gi-oh, er der ikke? Så tilfældigt tegnefilmen på DR1, og der var ihvertfald noget med noget duel-kort. Virker som om bagmændene bag Yu-Gi-Oh fattes penge....henrik rehr skrev:Det har godtnok ikke noget at gøre med manga, men nu vi snakker åndssvag, så tager Transformers altså prisen! De slås dagen lang om universets skæbne, og når så supertransformeren Optimus Prime selv ikke gioder sklås mere, laver han sig om til en, er I klar.....det er simplethen så fantastisk spændende.......en LASTBIL!
Iøvrigt, hr. Rehr, ang. Optimus-primusen så kunne det da være meget sejt når superhelte-kammesjukkerne spørger: "Nå, hvad laver du så i det civile liv?" og man så kunne svare: "Jeg er en treakslet eksporttrækker med luftaffjedring"

PS: Læste lidt "Kejserens nye kælder" i Free Comics for nyligt, den er da fed...Bliv ved med den!
-
- Brugerniveau 5
yugioh
Folkene bag Yugioh mangler IKKE penge, tro mig! Og du har ret i at kernen i universet er et kortspil. Man kan spille dem i en duel hvor monstrene på kortene desturerer hinanden og man taber "life points" (jeg ved det, for begge mine sønner er totalt tovlige med Yugi). Kortspillet er faktisk den mere underholdende afdeling af Yugioh, synes jeg, for både mangaen og animeen er slemt humor-forladte og når verdens skæbne hele tiden SKAL afgøres over et kortspil, så bli'r det altså en kende fjollet. Nå, ungerne elsker det, noget rockgang må der altså være i det et eller andet sted. Det samme gælder Transformers, som mine knægte også er vilde med.
P.S. Tak for de pæne ord om min serie i FreeComics
P.S. Tak for de pæne ord om min serie i FreeComics

Nå, jeg tegner videre.
Re: Transformers
Jeg vil give dig ret i, at serien i TV for tiden er noget hø... dialogen er overfladisk og tegningerne er kedelige. Men hvis der skal ses ordentlig Transformers relateret underholdning på skærmen, så kan jeg kun anbefale Beast Wars. Aldrig set på dansk (de danske stationer synes serien var for voldelig!) og 100% CGI (dengang det stadigvæk var "nyt"), er der straks meget mere karakter i figurerne og generelt mere kød på historierne.
Og den helt gamle serie -- den der kørte på Super og Sky Channel i sin tid -- skal man også passe på med at svine til! Den er der vist lidt for mange her på boardet der er vokset op med...
Og den helt gamle serie -- den der kørte på Super og Sky Channel i sin tid -- skal man også passe på med at svine til! Den er der vist lidt for mange her på boardet der er vokset op med...

Long live the King!
Og Hernik tager jo i øvrigt F U L D S T Æ N D I G fejl, når han forsøger at negligere de gode egenskaber ved at være en lastbil. Hvordan tror han måske, at sådanne kæmperobotter overhovedet kan skjule sig på jorden. Hva'?MKX skrev: Og den helt gamle serie -- den der kørte på Super og Sky Channel i sin tid -- skal man også passe på med at svine til! Den er der vist lidt for mange her på boardet der er vokset op med...
Nå, men kører der en ny seire for tiden? Det var jeg ikke klar over. Jeg tænkte straks på den der vist kørte omkring 1990+/-. (og tegneserien først og fremmest seføli). Alt hvad der er nyt er helt klart noget bæ - per definition. Sådan er det, især når jeg ikke ved noget om det.
-
- Brugerniveau 5
Mine knægte var/ er oppe på Transformers Armada og nu Transformers Energon, som vistnok begge to er nye.Thomas S skrev:Nå, men kører der en ny seire for tiden? Det var jeg ikke klar over. Jeg tænkte straks på den der vist kørte omkring 1990+/-. (og tegneserien først og fremmest seføli). Alt hvad der er nyt er helt klart noget bæ - per definition. Sådan er det, især når jeg ikke ved noget om det.
I øvrigt, hvorfor er små drenge (her refererer jeg altså ikke til Hr. Stærmose) altid vilde med figurer der tager sig selv UTROLIGT alvorligt (Optimus Prime, Yugi, Buzz Lightyear, Frodo)? Ikke at jeg har noget imod det, finder det nærmst sødt, men hvis ikke man er forsigtig ender det jo fa'me med at de begynder at læse Thorgal!
Nå, jeg tegner videre.
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
Robots in disguise ...
Hvis man har hang til de gamle Transformers, så kan man købe filmen (de første afsnit) på DVD. Jeg købte min i Fakta for et halvt år(?) siden til en lille 40-krone. Den kan varmt anbefales, hvis man vil være lidt nostalgisk
Transformers Energon er da også lidt sjov, synes jeg.
P.S. Tillykke med de 500, Henrik

Transformers Energon er da også lidt sjov, synes jeg.
P.S. Tillykke med de 500, Henrik

Hvis man er total nørdboy (okay, unødvendig titulering når man alligevel befinder sig her måske, men alligevel), så er de gamle/originale Transformers noget af det mest populære lige for tiden. Det nu hedengangne forlag Dreamwave fik sig licensen til at publicere nye historier med de gamle robotter, og toppede da også hitlisterne med deres #1 tilbage i 2002 (eller hvornår det nu var).
Også de gamle figurer kan købes igen... og de pynter!...
Også de gamle figurer kan købes igen... og de pynter!...

Long live the King!
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
More than meets the eye ...
Jeps, ogt vi er squ' stolte af detMKX skrev:Hvis man er total nørdboy

Jeg er stadig ked af, at jeg i et øjebliks momentan sindsforvirring solgte mine gamle i tidernes morgenMKX skrev:Også de gamle figurer kan købes igen... og de pynter!...

Transformers + reissue
Ak ja, mange fantastiske samlinger har måtte lade livet i tidens løb på denne måde...
Men som sagt, så kan man rette gevaldigt op på det med de genudgivelser, der findes rundt omkring -- prøve at søg på "Transformers + reissue" på eBay.
Og nu skal jeg nok lade være med at gå mere OT...
Også den gamle tegnefilmsserie er kommet i flere forskellige DVD-udgaver; den DVD til 40,- er faktisk ganske underholdende, ja. Læg mærke til, at de 2 danske skuelspillere, der har lagt stemmer til alle figurerne ikke engang har forsøgt at lave deres stemmer om til den dame der sidder på et hustag på et tidspunkt...

Og nu skal jeg nok lade være med at gå mere OT...

Også den gamle tegnefilmsserie er kommet i flere forskellige DVD-udgaver; den DVD til 40,- er faktisk ganske underholdende, ja. Læg mærke til, at de 2 danske skuelspillere, der har lagt stemmer til alle figurerne ikke engang har forsøgt at lave deres stemmer om til den dame der sidder på et hustag på et tidspunkt...

Long live the King!
-
- Brugerniveau 5
Re: Robots in disguise ...
HEJ! Jeg er kun 40, din uforskammede lømmel!Thomas Schrøder skrev: Tillykke med de 500, Henrik

Nå, jeg tegner videre.
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
Rehr in disguise ...
??? Var det ikke Grauballemanden, der var din gamle tegnelærer?henrik rehr skrev: HEJ! Jeg er kun 40, din uforskammede lømmel!

Ja, så forstår jeg altså ikke en klap?