Det er en velkendt udvikling for populære figurer, at de slår igennem ved at bryde med reglerne om god opførsel og slå i bolledejen. Når de så har fået publikums opmærksomhed, begynder de at brede paletten ud og tale til publikums følelser. Tredje fase er, når der er rullet tilstrækkeligt med penge ind på bankbogen, så begynder de at gå i pænt tøj, lægge piben på hylden, gå i poloskjorte, få smilehuller, grille bøffer i haven og blive goodwill-ambassadør for FN. Eksempler er Mickey Mouse, Garfield, Emil fra Lønneberg, ræven fra Bamse, Vakse Viggo, Asterix m.m.fl.Berti stravonsky skrev:Der er ingen tvivl om at Anders tidligere havde langt friere tøjler, og at det politisk korrekte ikke havde slået igennem. Dengang var Anders meget grovere og også meget sjovere.
Jeg henholdt mig til Carstens posting af siden fra Lefranc bd. 17, hvor Axel Borg prøvesprænger en atombombe komplet med laboratorium og videnskabsfolk. Det virkede ret grænseoverskridende (og lidt dumt).Peter Becher skrev:Det HØRER naturligvis til i en anden tråd., men jeg må anholde, at Axel Borg OGSÅ i de senere album blev en vatarm.
Med den store popularitet DRG opnåede i sin 3. sæson, glæder jeg mig allerede til en mere følsom golem til næste jul. Det skal nok blive interessant at se, hvordan han klarer at blive mainstream, men udviklingen er også god, fordi der så er kortere tid til, vi får lov at opleve DRG som goodwill-ambassadør for FN. Dét bliver i hvert fald et tilløbsstykkeFrank Madsen skrev:Det er en velkendt udvikling for populære figurer, at de slår igennem ved at bryde med reglerne om god opførsel og slå i bolledejen. Når de så har fået publikums opmærksomhed, begynder de at brede paletten ud og tale til publikums følelser. Tredje fase er, når der er rullet tilstrækkeligt med penge ind på bankbogen, så begynder de at gå i pænt tøj, lægge piben på hylden, gå i poloskjorte, få smilehuller, grille bøffer i haven og blive goodwill-ambassadør for FN. Eksempler er Mickey Mouse, Garfield, Emil fra Lønneberg, ræven fra Bamse, Vakse Viggo, Asterix m.m.fl.
Hæderfulde undtagelser er Rasmus Klump (der ALTID har været god og rar), Olrik og Axel Borg. De er aldrig gået på kompromis.