Den klassiske Belvision Tintin TV-serie

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Den klassiske Belvision Tintin TV-serie

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Ligger nogen inde med disse? De synes uopdrivelige og er i hvert fald ikke kommet på DVD nogensteder.
Jeg ku godt tænke mig et genkig på disse forkætrede tegnefilmsversioner af Les Aventures de Tintin et Milou!
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Forresten udgiver Pan Vision en box med Soltemplet, Hajsøen og Det hemmelige våben til april. Hyggeligt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det lyder interessant. Jeg håber det bli'r med dansk tale af Kitter, Rose og Bob.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Berti stravonsky skrev:Det lyder interessant. Jeg håber det bli'r med dansk tale af Kitter, Rose og Bob.
Næppe. Da de ikke lagde stemmer til dem på film. OG KOM SÅ UD AF DØREN DIN KLOVN!
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Lars K
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: København V

Re: Den klassiske Belvision Tintin TV-serie

Indlæg af Lars K »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Ligger nogen inde med disse? De synes uopdrivelige og er i hvert fald ikke kommet på DVD nogensteder.
Jeg ku godt tænke mig et genkig på disse forkætrede tegnefilmsversioner af Les Aventures de Tintin et Milou!
Jeg savner dem godt nok også !!!

Kan nogen så huske hvilke historier der blev lavet som tegnefilm dengang :?: Jeg mener at kunne huske Racham den Rødes skat og måske også Soltemplet...
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Lars K skrev:
Svend Amstrup Jeppesen skrev:Ligger nogen inde med disse? De synes uopdrivelige og er i hvert fald ikke kommet på DVD nogensteder.
Jeg savner dem godt nok også !!!

Kan nogen så huske hvilke historier der blev lavet som tegnefilm dengang :?: Jeg mener at kunne huske Racham den Rødes skat og måske også Soltemplet...
De blev produceret af Tele-Hachette/Belvision og vist på fransk TV i begyndelsen af 1960erne. De i alt 50 fem-minutters afsnit var baseret på disse Tintin-historier:

"Krabben med de gyldne Klør"
"Den mystiske Stjerne"
"Enhjørningens Hemmelighed/Rackham den Rødes Skat"
"Månen Tur-Retur"
"Det hemmelige Våben I-II"

Senere, i 1969, blev der produceret en biograffilm baseret på "De 7 krystalkugler/Soltemplet".
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Frank Madsen skrev: De blev produceret af Tele-Hachette/Belvision og vist på fransk TV i begyndelsen af 1960erne. De i alt 50 fem-minutters afsnit var baseret på disse Tintin-historier:

"Krabben med de gyldne Klør"
"Den mystiske Stjerne"
"Enhjørningens Hemmelighed/Rackham den Rødes Skat"
"Månen Tur-Retur"
"Det hemmelige Våben I-II"

Senere, i 1969, blev der produceret en biograffilm baseret på "De 7 krystalkugler/Soltemplet".
og Den sorte ø.

Læs mere på:
http://www.planete-jeunesse.com/sources ... =597&sec=1
http://en.wikipedia.org/wiki/Herg%C3%A9 ... _of_Tintin
http://www.tintinonline.tk/
Brugeravatar
capezzone1
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af capezzone1 »

Jaaa! det kan jeg godt huske, det var en stor del af min barndom.
Afsniterne blev viste på canal france 3 om aften kl 8. Jeg var ikke ret gammel. De sluttede altid med et fantastisk climax:" Skal Capitain Haddock fare vild i rummet? du vil først se det i det næste afsnit..." Sjovt nok, selvom man kender albummet udenad, vil man gerne alligevel set det næste afsnit.
Jeg glæder mig til at få dem på dvd.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

capezzone1 skrev:Jaaa! det kan jeg godt huske, det var en stor del af min barndom.
Afsniterne blev viste på canal france 3 om aften kl 8. Jeg var ikke ret gammel. De sluttede altid med et fantastisk climax:" Skal Capitain Haddock fare vild i rummet? du vil først se det i det næste afsnit..." Sjovt nok, selvom man kender albummet udenad, vil man gerne alligevel set det næste afsnit.
Jeg glæder mig til at få dem på dvd.
Ja, men hele humlen er, at man IKKE kan få dem på dvd (endnu).
Hvem ejer mon de danske rettigheder? Det var jo DR der i sin tid sendte dem... måske de ved det?
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Jeg har dem på video et eller andet sted - men helt ærligt var de jo drønkedeligt animeret!
Okay, med barndommens slørede solbriller på, var det vel nogenlunde underholdning, men jeg husker at jeg allerede den gang var meget bevidst om Belvisions ambitionsniveau i.f.t. f.eks Disneykoncernens.
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

I'll second that - har ikke været meget mere end en håndfuld år, før de der films virkede underligt uforbundne med Tintin-universet.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Peter Becher skrev:
Berti stravonsky skrev:Det lyder interessant. Jeg håber det bli'r med dansk tale af Kitter, Rose og Bob.
Næppe. Da de ikke lagde stemmer til dem på film. OG KOM SÅ UD AF DØREN DIN KLOVN!
Jaja far.

Nå - jeg har hele tiden troet at de lagde stemmer til filmene også. Vil det dermed betyde, at Kitter, Rose og Goldenbaum KUN lagde stemmer til båndene?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jan Erik Hedberg skrev:Jeg har dem på video et eller andet sted - men helt ærligt var de jo drønkedeligt animeret!
Okay, med barndommens slørede solbriller på, var det vel nogenlunde underholdning, men jeg husker at jeg allerede den gang var meget bevidst om Belvisions ambitionsniveau i.f.t. f.eks Disneykoncernens.
Jan, din gamle dranker. Når du nu alligevel skal forbi og tjekke Bertis lyd, så KUNNE du jo tage de der Tintin'er med, som jeg så kunne låne..
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Berti stravonsky skrev:
Jan Erik Hedberg skrev:Jeg har dem på video et eller andet sted - men helt ærligt var de jo drønkedeligt animeret!
Jan, din gamle dranker. Når du nu alligevel skal forbi og tjekke Bertis lyd, så KUNNE du jo tage de der Tintin'er med, som jeg så kunne låne..
Lyder det som om jeg har fuldstændig styr på hvilke bånd de findes på? Dét var bestemt ikke min hensigt...

Ganske vist får jeg sikkert et par fridage sidst på ugen, men jeg tror sgu Helle blir lidt sur, hvis jeg så sidder og gennemtrawler +1879 VHS-bånd...

"...er det nu ham Berti, igen?" :wink:
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Berti stravonsky skrev: Nå - jeg har hele tiden troet at de lagde stemmer til filmene også. Vil det dermed betyde, at Kitter, Rose og Goldenbaum KUN lagde stemmer til båndene?
Var det ikke Goldenbaum & Co. på TV-føljetonerne også?
Og så var det Klaus Ryskær(!) og Karl Stegger blandt andre på spillefilmene.
Besvar