Så er BT's stribekonkurrencen skudt i gang!

Hvilken serie syn's jeg er den bedste i BT's konkurrence?

Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Kære Thop...
En klog mand sagde en gang til mig: Vil du have succes skal du gøre to ting: La' vær' å vær' kedelig og sørg for at være til nytte...

I øjeblikket gør du ingen af delene. Hvis du vil have succes som tegneserietegner skal du tegne bedre og være sjovere - og bruge mindre tid på at brokke dig. Som redaktør ville jeg tænke mig om to gange hvis jeg hyrede en som i forvejen hvade et ry for at være kværulant.
Selv har jeg i mit professionelle virke være udsat for utallige trælse/uretfærdige oplevelser - jeg har bandet og raset mod de skyldige, mod skæbnen, mod min kone og hund...men altid i privaten så dem det gik ud over (med konen og hunden som undtagelser) slap for at høre på mit brok - for tro mig - som beslutningstager er der INTET man gider høre mindre på end folk der ikke er enige i ens beslutninger.
Det ændrer naturligvis ikke på at det har været en skodparade af tegneseriekonkurrencer - men at tro at konkurrencer kan være andet end en heldig genvej til succes er naivt. Vejen frem er at tegne godt at være sjov og at rende de relevante parter på dørene - at lyttet til kritik (også uberettiget) uden at vise at man er træt af det, at tænke nyt - og traditionelt på samme tid, at blive ved - og ved - og ved...uden at blive trættende...mao: La' vær' å vær' kedelig og vær til nytte - så skal det nok lykkes...hvis du tegner godt og er sjov....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

D-Cay skrev:Kære Thop...
En klog mand sagde en gang til mig: Vil du have succes skal du gøre to ting: La' vær' å vær' kedelig og sørg for at være til nytte...

I øjeblikket gør du ingen af delene. Hvis du vil have succes som tegneserietegner skal du tegne bedre og være sjovere - og bruge mindre tid på at brokke dig.
Jeg prøver bestemt at udvikle mig hele tiden og jeg kan da sagtens tåle kritik.
Men det er ikke det vi diskuterer her. Det vi diskuterer er om hvorvidt konkurrencen er fair over for alle deltagerne og om striberne bliver præsenteret på lige fod og det bliver/blev de ikke!
Slut færdig!

Om man så kan lide min serie eller ej er en helt anden diskussion, men vi kan da sagtens tage den. Jeg er åben.

Men som jeg prøver at forklare Fladnakke så vil jeg gerne udvikle den serie jeg laver nu frem for at starte på en frisk, fordi mange (Ikke lige dig, åbenbart.) godt kan lide den.
Men Fladnakke beskylder mig for at sende den samme serie ind til diverse konkurrencer igennem en hel årrække. Det passer ikke, og jeg er da i min fulde ret til at forsvare mig!...Eller hva'!?
D-Cay skrev:Som redaktør ville jeg tænke mig om to gange hvis jeg hyrede en som i forvejen hvade et ry for at være kværulant.
Jeg havde visse betænkligheder ved at bringe dilemmaet omkring konkurrencen ud i det åbne, men da Peter bragte det op tidligere i tråden ville jeg gerne bakke ham op og skrev derfor en mail til Lars Johansen.
Og det ser ud til at han forstår mit/vores synspunkt! Så nogen gange kan det godt betale sig og brokke sig.
At jeg så måske ikke får arbejde på B.T. er en helt anden ting. :?
Desuden er hele balladen kun relevant for deltagerne, så jeg kan ikke se hvorfor i andre tager så'en på vej.

D-Cay skrev:Selv har jeg i mit professionelle virke være udsat for utallige trælse/uretfærdige oplevelser - jeg har bandet og raset mod de skyldige, mod skæbnen, mod min kone og hund...men altid i privaten så dem det gik ud over (med konen og hunden som undtagelser) slap for at høre på mit brok - for tro mig - som beslutningstager er der INTET man gider høre mindre på end folk der ikke er enige i ens beslutninger.
Det ændrer naturligvis ikke på at det har været en skodparade af tegneseriekonkurrencer - men at tro at konkurrencer kan være andet end en heldig genvej til succes er naivt. Vejen frem er at tegne godt at være sjov og at rende de relevante parter på dørene - at lyttet til kritik (også uberettiget) uden at vise at man er træt af det, at tænke nyt - og traditionelt på samme tid, at blive ved - og ved - og ved...uden at blive trættende...mao: La' vær' å vær' kedelig og vær til nytte - så skal det nok lykkes...hvis du tegner godt og er sjov....
Tak for rådet.
For mig var konkurrencen udelukkende et spørgsmål om at få det med på mit CV, da jeg er ved at lave nogle reklame-brochurer omkring serien som skal sendes ud.
Jeg er da godt klar over at det nok ikke bød på et fast job hos B.T....
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Det er nok nemmere og mere uangribeligt, hvis os, der ikke er deltagere, ytrer os om diverse konkurrencer. Jeg synes sådan set, at Berligske var fair nok. Okay, de smed et ekstra nåleøje ind på et sent tidspunkt, men hør nu her - det er deres konkurrence og deres avis, og hvis de er i tvivl om, hvorvidt de gider at publicere et eller andet, så er de i deres gode ret hertil. Det er ikke Lotto, det her, og deltagerne er ikke kunder, som har krav på et eller andet i kraft af deres investering.

BT's konkurrence er tilsyneladende af en helt anden og lavere standard. Fra præsentationen, som umuliggør en reel stillingstagen, til den manglende enighed om, hvad faen hele foretagenet overhovedet går ud på. Er der tale om sommerspas eller reelt talentspejderi? Er der præmier eller ej? Hvad er konceptet? Hvad havde de tænkt sig? Dumpekarakter på det helt basale niveau.

Kvaliteten af det indsendte er noget helt, helt andet. Alle de her konkurrencer har afsløret, at enten er der bare en det helt store, uopdagende potentiale herhjemme, eller også er sådanne konkurrencer ikke måden af afdække det på. Men på den baggrund har jeg egentlig fuld fortåelse for, at Berlingske fik kolde fødder, da de så, hvad de vitterligt havde at vælge imellem. Og så kan det da godt være, at det er en fornærmelse mod de deltagere, der rent faktisk har lagt en stor indsats i deres bidrag, men nu snakker vi altså bare hård business. Hvis pengene ikke syner frem af horisonten, så løber man fra sine eventuelle løfter.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Min kommentar var bare et råd til Thop....hvis han tror at vejen frem er at stå og kværulere længe efter at festen er slut og alle andre er gået - jammen så bon voyage da...
Om jeg kan lide hans serie er i den forbindelse komplet irelevant....
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ja, det er det (og personligt finder jeg Otto den sjoveste af serierne som de fleste andre herinde, der har deltaget i afstemningen). Men rådet om ikke at kværulere, som nu er fremsat af både dig og Nakken, er ikke ubetinget på sin plads. Nej, det fremmer ikke specielt ens egne muligheder at himle op over urimelige konkurrencebetingelser, og jeg mindes da heller ikke på stående fod nogen tilfælde, hvor afholderne har sagt "ja, det kan vi egentlig godt se - så lad os sige, at du vandt alligevel".

Men lige i forbindelse med denne konkurrence er det en ganske rimelig indvending, at man da for faen burde være i stand til at fuckin læse de striber, som man skal stemme op. De sender jo heller ikke Popstars uden lyd - selv om det da givetvis ville være en forbedring efter en del seeres mening. Det turde da være indlysende.

Og i forbindelse med netop topmandens indvendinger, så kan jeg ikke lige få øje på det punkt, hvor han træder over grænsen fra berettiget kritik til unødvendig kværuleren. Muligvis har jeg overset det, men så henled venligst min opmærksomhed herpå.

Bemærkninger om, at "du sender jo også bare det samme, gamle lort ind hver gang" synes under alle omstændigheder at være lidt tidlige at spille ud med efter... hvad, et lille halvt år eller deromkring?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Thopman »

Christian Aarestrup skrev:Ja, det er det (og personligt finder jeg Otto den sjoveste af serierne som de fleste andre herinde, der har deltaget i afstemningen). Men rådet om ikke at kværulere, som nu er fremsat af både dig og Nakken, er ikke ubetinget på sin plads. Nej, det fremmer ikke specielt ens egne muligheder at himle op over urimelige konkurrencebetingelser, og jeg mindes da heller ikke på stående fod nogen tilfælde, hvor afholderne har sagt "ja, det kan vi egentlig godt se - så lad os sige, at du vandt alligevel".

Men lige i forbindelse med denne konkurrence er det en ganske rimelig indvending, at man da for faen burde være i stand til at fuckin læse de striber, som man skal stemme op. De sender jo heller ikke Popstars uden lyd - selv om det da givetvis ville være en forbedring efter en del seeres mening. Det turde da være indlysende.

Og i forbindelse med netop topmandens indvendinger, så kan jeg ikke lige få øje på det punkt, hvor han træder over grænsen fra berettiget kritik til unødvendig kværuleren. Muligvis har jeg overset det, men så henled venligst min opmærksomhed herpå.

Bemærkninger om, at "du sender jo også bare det samme, gamle lort ind hver gang" synes under alle omstændigheder at være lidt tidlige at spille ud med efter... hvad, et lille halvt år eller deromkring?
Tak, Christian !!! :D

Det var som at diskutere med en dør!
Et kort sekund var jeg bange for at alle havde mistet evnen i at føre en ordentlig dialog og så kommer du og udtrykker NØJAGTIGT hvad jeg har gået og sydet over hele dagen. Tak!
- Unknown

Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Thopman »

D-Cay skrev:Min kommentar var bare et råd til Thop....hvis han tror at vejen frem er at stå og kværulere længe efter at festen er slut og alle andre er gået - jammen så bon voyage da...
Den bemærkning håber jeg du tager til dig igen, for ellers ER det permanent bon voyage fra min side!

Siden hvornår er dette forum blevet et sted hvor man ikke kan argumentere mod folks dumsmarte bemærkninger!?
Jeg synes det er et indlysende eksempel på at du slet ikke har fulgt med i tråden...Jeg håber virkelig at det er det der er forklaringen!

Festen slutter vel først når vinderen er kåret. Lige nu er konkurrencen enten på stand by eller også er den slut...Jeg aner det ikke. Men bør diskussionen så slutte her? Du kan jo bare lade være med at deltage.
D-Cay skrev:Om jeg kan lide hans serie er i den forbindelse komplet irelevant....
Hvis det er irrelevant, hvorfor så alle de "gode" råd om hvo'n jeg kan gøre det bedre?
- Unknown

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Så drenge, Thop og Cay...

Jeg tror jeg kender jer begge nok til at hævde, at I taler forbi hinanden. Thop har ret til at argumentere og debattere, og Cay vil blot gi' Thop et godt råd. Det er sådan jeg læser det, og sådan skal man læse det.

Capiche?
Brugeravatar
Fladnakke
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Indlæg af Fladnakke »

Nå ok thopman nu har jeg læst dit indlæg, og et fra lang tid siden.

Du skrev engang du havde deltage i ekstrabladet for 4 år siden mod morten ingeman med en stribe, og den troede jeg var hen af vejen.

Nu ser jeg det var i tykt og tyndt.

den med ham den kiksede heavy gut.

Kan bedre lide tykt og tyndt end hen af vejen, hen af vejen er mere roligt læsning.

Dog ikke at sige du bør droppe hen af vejen for mit vedkommende, du må bare godt eksperimentere mere med det.

Men at jeg troede den du have søgt ind til BT nu her var 4 år gammel det er så min fejl.
man skal aldrig sige nej til en fristelse,

man ved jo aldrig om den kommer igen.

(Garfield)
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Ja, ro på og fred over land.

Læs nogen tegneserier og spis brød til...

:wink:
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Thopman »

Fladnakke skrev:Nå ok thopman nu har jeg læst dit indlæg, og et fra lang tid siden.

Du skrev engang du havde deltage i ekstrabladet for 4 år siden mod morten ingeman med en stribe, og den troede jeg var hen af vejen.

Nu ser jeg det var i tykt og tyndt.

den med ham den kiksede heavy gut.

Kan bedre lide tykt og tyndt end hen af vejen, hen af vejen er mere roligt læsning.

Dog ikke at sige du bør droppe hen af vejen for mit vedkommende, du må bare godt eksperimentere mere med det.

Men at jeg troede den du have søgt ind til BT nu her var 4 år gammel det er så min fejl.
I orden, og jeg lover dig at der nok skal blive eksperimenteret i fremtiden. :wink:
- Unknown

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Thopman skrev:2.Banneren burde enten indholde eksempler fra alle finalisterne, eller et andet form for logo som ikke er tegnet eller designet af nogen af deltagerne.
3.Der bør kun vises de 7 striber som var i avisen og intet andet.
At blive ved med at tæske langhalm på de her to punkter ER at kværulere...og oprigtigt talt Thop....så syntes jeg det er tydeligt at du efterhånden har siddet og hidset dig selv så meget op at du er på vej til at skade dine egne chancer som tegneserietegner....
Det prøvede jeg så at gøre opmærksom på...men hvis du vil insitere på at få ret (og det HAR du da - det er som sådan ikke fordi der er noget urigtigt i dine klagepunkter) så fint med mig...det er da godt der er nogen der prioritere retfærdighed over egen karriere...det er nok bare mig der er blevet kynisk af for mange år i reklamebranchen...
Thopman skrev:Den bemærkning håber jeg du tager til dig igen, for ellers ER det permanent bon voyage fra min side!"
Hva fanden fabler du om mand? Lad være med at tørre din (retfærdige) harme over Fladnakkes noget grovkornede stil af på mig. Hvis der ikke skal mere til for at pisse på din sukkermad end et velmenende råd og et skuldertræk....ja, hvad skal jeg så sige.

Thopman skrev:Siden hvornår er dette forum blevet et sted hvor man ikke kan argumentere mod folks dumsmarte bemærkninger!?
Jeg synes det er et indlysende eksempel på at du slet ikke har fulgt med i tråden...Jeg håber virkelig at det er det der er forklaringen!
Jeg blander mig ikke i noget jeg ikke har læst - i hvert fald ikke i dette tilfælde. Mine råd gik udelukkende på karrierefremme, det har intet med diskussionen på forummet at gøre - men hvor meget man skal beklage sig til redaktører, før de bliver trætte af en. Af samme årsag har det ikke noget med om jeg kan lide serien eller ej. Hvis du selv læste mit indlæg kan du jo se at der ikke står noget som ikke er generelt for alle der prøver at slå igennem med en serie. (Ja - det ER irriterende at få at vide man ikke har læst indlæg som man HAR læst - ikke sandt?)

Nå - enhver har sin vej til målet. Jeg har naturligvis ikke patent på nogensomhelst form for sandhed. Det var ærligte mente råd - og hvis DET får dig til at skride...jammen så...nå nej...jeg må heller lade være med at komme med ønsker for rejsen....
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Thopman »

D-Cay skrev: At blive ved med at tæske langhalm på de her to punkter ER at kværulere...og oprigtigt talt Thop....så syntes jeg det er tydeligt at du efterhånden har siddet og hidset dig selv så meget op at du er på vej til at skade dine egne chancer som tegneserietegner....
Nu er det forhåbentlig serien og ikke personen bag serien der skal sælges i sidste ende. Jeg nævnte 4 punkter i alt, jeg mindes ikke at have fremhævet de to frem for de andre (?) Jeg bliver nødt til at forsvare mine synspunkter og det kan måske godt ses som at jeg kværulerer. So be it!
D-Cay skrev:Det prøvede jeg så at gøre opmærksom på...men hvis du vil insitere på at få ret (og det HAR du da - det er som sådan ikke fordi der er noget urigtigt i dine klagepunkter) så fint med mig...det er da godt der er nogen der prioritere retfærdighed over egen karriere...det er nok bare mig der er blevet kynisk af for mange år i reklamebranchen...
Jeg tvivler på at min så-godt-som-ikke-eksisterende karriere lider et alvorligt knæk med hændelsen her, men jeg kan da tage fejl. I så fald er det vist ikke kun mig der kommer til at lide, som jeg forstår det har både Rasmus og Peter beklaget afviklingen af konkurrencen til B.T. via emails. Men jeg er glad for at du gi'r mig ret.
D-Cay skrev:Hva fanden fabler du om mand? Lad være med at tørre din (retfærdige) harme over Fladnakkes noget grovkornede stil af på mig. Hvis der ikke skal mere til for at pisse på din sukkermad end et velmenende råd og et skuldertræk....ja, hvad skal jeg så sige.
JEG VAR VRED og den bemærkning gjorde nas!....ja, hvad skal jeg sige?
D-Cay skrev:Nå - enhver har sin vej til målet. Jeg har naturligvis ikke patent på nogensomhelst form for sandhed. Det var ærligte mente råd - og hvis DET får dig til at skride...jammen så...nå nej...jeg må heller lade være med at komme med ønsker for rejsen....
...Og jeg takkede ovenikøbet for det gode råd, master Yoda.
Jeg laver nok ikke Blackno-finten denne gang, men som sagt: Jeg var tosset.
- Unknown

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Thopman skrev:Jeg var tosset.

Hæ....det er vel osse den primære forudsætning for at blive tegneserietegner...

Ro på Thop...jeg forstår din forbitrelse...ikke desto mindre har du da både fået interview og stribe i avisen...så SÅ vred behøver du vist ikke være...

Og videre...
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Raj
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Indlæg af Raj »

Hold da op ... man er kun til en omgang familie fest og så er I ved at slagte hinanden...
Ro på venner - det skader mere end det gavner.
Konkurrencen i BT har ikke været det mest professionelle, og efter hvad jeg kan se på BT's svar, så var det vist heller ikke ment andet end et sommerspøg. At de så har indledt konkurrencen med en lidt tvetydig artikel, er en anden sag.
Personligt har jeg ikke set andet til konkurrencen end lige her på Seriejournalen hvor der var en artikel om en tegneserie konkurrence i Nyhedsavisen og BT med en email adresse hvor man kunne sende sine striber ind. Dvs jeg anede ikke hvilke regler eller andet om konkurrencen i BT - jeg sendte bare ind hvad jeg til daglig arbejdede med.
Thopman jeg har aldrig mailet til BT, jeg har ringet og øffet lidt over at de trykte min serie uden at jeg fik noget at vide. For det var da det mindste de kunne gøre...
Men skal vi nu ikke lige stoppe mudderkastningen her og komme videre... Det er iorden at være sure på BT og alle de andre som ikke kan afvikle en ordentlig konkurrence, men det er ingen grund til at være sure på hinanden...
Jo jo
Besvar