Jan Erik Hedberg skrev:Jeg har dem på video et eller andet sted - men helt ærligt var de jo drønkedeligt animeret!
Okay, med barndommens slørede solbriller på, var det vel nogenlunde underholdning, men jeg husker at jeg allerede den gang var meget bevidst om Belvisions ambitionsniveau i.f.t. f.eks Disneykoncernens.
Jamen, du har da helt ret! Men de har dog (i mit ydmyge univers) en berettigelse, da de udgjorde en betydningsfuld port til Tintin-universet. Jeg slugte det råt sammen med kammeraterne og det var jo helt ulideligt med cliffhangers hele tiden. Og så var jeg kun ca. 7 år, så det var nok stærke sager!
I øvrigt erindrer jeg dem som værende betydeligt mere dynamiske end de dérsens nyere canadiske noen, som er jammerligt stive og kedelige. De fortæller på overfladen de samme historier, men Tintin er det sgu ikke.
Ahh den kan jeg godt huske! Min afdøde farmor havde vist en ordentlig bunke optaget på VHS som jeg så når jeg var på ferie der.
Hvis jeg skal være ærlig så synes jeg det er en herlig stil de er lavet i. Den her lidt skipper skræk agtige animation og de pæne baggrunde passer bedre ind i min tegneserie verden end den nyere, som en anden sagde, stift animerede serie.
Så sjovt nok at der er lavet ændringer i historierne for at gøre dem børnevenlige.
Uha ja og stemmeskuespillet!
Nok mine barndomsminder der spiller mig et puds, men det var nu sjovere når der blev brugt mere end 3 skuespillere til samtlige figurer (overdrivelse fremmer forståelsen).
Ham gutten har sgu uploaded Krabben med de gyldne klør...eller hvad den nu hedder..Den DANSKE VERSION! http://www.youtube.com/watch?v=re8n9w7y ... ed&search=
Så kan vi jo høre stemmerne
Hvem hulen er det der er Tintin? Sikker på jeg kender stemmen.
Er der i øvrigt nogle der kan huske nogle gamle lucky luke film hvor dalton brødrene taler som en flok sønderjyder? Det er ekstremt morsomt, kan bare ikke huske hvilken film det var.
Jabberdau skrev:
Hvem hulen er det der er Tintin? Sikker på jeg kender stemmen.
Det er i hvert fald Kjeld Nørgaard, der er Haddock. De andre har jeg sværere at skyde mig ind på - men kunne det være Ove Sprogøe, der siger titlen på filmen i starten, Jess Ingerslev, der er Tintin, og Claus Ryskjær, der er Dupont'erne? Googling på de nævnte navne og Tintin giver en vis sammenhæng - omend det er denne her udgave, der er tale om, kunne jeg ikke lige få bekræftet.
Jan Erik Hedberg skrev:Jeg har dem på video et eller andet sted
Kære søde , rare Jan Erik!
Du er ikke tilfældigvis snublet over disse uvurderlige selvoptagelser i din gennemtrawling af VHS-samlingen?
Det er lykkes mig at skaffe Den mystiske sjerne, Krabben med de gyldne kløer og Månen TR (på svenska), men kunne godt tænke mig at se
Den sorte ø
Månen TR (på dansk)
Rackham den rødes skat
Svend Amstrup Jeppesen skrev:Det værste er, at vor svenske ven har SLETTET manen tur retur!! Min personlige favorittegnefilm i den klassiske version.
Filmklippene er slettet på opfordring af Ellipse Animation, det firma der stod for produktionen af Tintin-film i begyndelsen af 1990'erne.
Man kan jo håbe, at Belvision-filmene udkommer som bokssæt på et tidspunkt. Ikke fordi de er drøngode, men jeg synes som du, at de har et drive, som de nye film mangler. Masser af biler med hjul, der snurrer rundt i evigheder, alvorstunge skurke der skyder løs uden at ramme og højttalere, der udslynger vigtige budskaber med malmfuld røst. Og vilde indfødte, der truer med spyd i animationssløjfe i "Rackham den Rødes Skat". Det bør klart bevares for eftertiden.
Jan Erik Hedberg skrev:Jeg har dem på video et eller andet sted
Kære søde , rare Jan Erik!
Du er ikke tilfældigvis snublet over disse uvurderlige selvoptagelser i din gennemtrawling af VHS-samlingen?
Det er lykkes mig at skaffe Den mystiske sjerne, Krabben med de gyldne kløer og Månen TR (på svenska), men kunne godt tænke mig at se
Den sorte ø
Månen TR (på dansk)
Rackham den rødes skat
Med store våde hundeøjnehilsener
Svend
Undskyld, Svend - jeg har på én eller anden måde overset din forespørgsel!
Jeg har nogenlunde styr på VHS-originalfilmene, men de "selvoptagede" - og specielt børnerelaterede film er total kaos - æhhh - p.g.a. børn...
Jeg lover dig at jeg skal gøre et forsøg, men kan ikke love noget! (De ér der, ved jeg, somewhere!)