Seriejournalen hylder 30 år med Star Wars

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Seriejournalen hylder 30 år med Star Wars

Indlæg af Thopman »

Vær med fra starten når vi hylder de første 30 år med stjernekrigerne!:

http://www.seriejournalen.dk/tegneserie ... ?mode=Film
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Lyder spændende - jeg har aldrig rigtig fået læst nogle af tegneserierne selv om film-serien er det bedste der findes. Måske fordi jeg aldrig har troet på de kunne hamle op med filmene eller måske fordi de er ret dyre (i hvert fald nu) og jeg vidste ikke rigtig hvad jeg fik.

Kunne dog være spændende at læse dem engang - men jeg er nok ikke villig til at opkøbe dem. Hmmmm... mon man gennem biblioteket kunne....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af Hans Chr. Vang »

Antaeus skrev:Kunne dog være spændende at læse dem engang - men jeg er nok ikke villig til at opkøbe dem. Hmmmm... mon man gennem biblioteket kunne....

De koster da ikke mere end andre tegneserier? Dark Horse har udgivet opsamlinger af dem fra 70'erne og 80'erne som 'Classic Star Wars'... Jeg mener ikke, jeg gav mere end 150 for en bog, da jeg købte dem.
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Hans Chr. Vang skrev:
Antaeus skrev:Kunne dog være spændende at læse dem engang - men jeg er nok ikke villig til at opkøbe dem. Hmmmm... mon man gennem biblioteket kunne....

De koster da ikke mere end andre tegneserier? Dark Horse har udgivet opsamlinger af dem fra 70'erne og 80'erne som 'Classic Star Wars'... Jeg mener ikke, jeg gav mere end 150 for en bog, da jeg købte dem.
Antaeus er ret nærig når han ikke ved hvad han får og der findes rigtig mange album at opkøbe.
Se hvis man nu kunne læse det hele (eller en stor del) på biblioteket og så på den baggrund beslutte om man vil investere. Lige som meget af det andet jeg har købt.

Den pris du nævner er en hel del under det jeg har set Star Wars album til - om det var et specielt album skal jeg ikke kunne sige, men dyrt var det. Kan ikke helt huske hvor meget, men det var vist 300-500 kr. Den slags penge giver jeg kun ud til noget som er ekstremt godt.
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

3-500 kroner lyder voldsomt -- det må være nogle antikvariske samlerobjekter, og hvis du bare vil læse det, så kan det da være det samme...

Du er velkommen til at låne hvad jeg har, hvis det har interesse.
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Hans Chr. Vang skrev:3-500 kroner lyder voldsomt -- det må være nogle antikvariske samlerobjekter, og hvis du bare vil læse det, så kan det da være det samme...

Du er velkommen til at låne hvad jeg har, hvis det har interesse.
Det til 300-500 kr var nyt og ikke antikvarisk(tror jeg da) .

Klart det har interesse - det har mega-interesse 8)
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Ok, så må vi jo finde ud af et eller andet..... hcvang -snabela- vangcreative.dk
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Den første er lidt dyrere end de resterende bind i serien.
Men her er et link til den første samling og selv om den er halv-pebret er der trods alt 336 sider "cheesy" Star Wars sjov at gå i krig med.

http://www.amazon.co.uk/Star-Wars-Long- ... 92&sr=8-11

Hvis man er til Al Williamsons klassiske avis-striber, er prisen en lidt anden:

http://www.amazon.co.uk/Classic-Star-Wa ... 168&sr=1-6

Og til sidst, Dark Empire:

http://www.amazon.co.uk/Star-Wars-Dark- ... 355&sr=1-1
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Hans Chr. Vang skrev:Ok, så må vi jo finde ud af et eller andet..... hcvang -snabela- vangcreative.dk
Jeg har sendt en mail herinde - via "Private Messages". Hav lidt tålmodighed - Franks mailsystem er ikke kendt for at være det hurtigste.
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Antaeus skrev:
Hans Chr. Vang skrev:Ok, så må vi jo finde ud af et eller andet..... hcvang -snabela- vangcreative.dk
Jeg har sendt en mail herinde - via "Private Messages". Hav lidt tålmodighed - Franks mailsystem er ikke kendt for at være det hurtigste.

Oprigtigt talt, kunne du ikke bare have benyttet den rigtigt mailadresse jeg forsynede dig med? Så er jeg fri for at skulle have browser frem, etc, for at kommunikere med dig? Det er en del mere belejligt. Og s'gu da især, når mailsystemet er så sløvt herinde.
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Hans Chr. Vang skrev:
Antaeus skrev:

Oprigtigt talt, kunne du ikke bare have benyttet den rigtigt mailadresse jeg forsynede dig med? Så er jeg fri for at skulle have browser frem, etc, for at kommunikere med dig? Det er en del mere belejligt. Og s'gu da især, når mailsystemet er så sløvt herinde.
Hmmmm vidste ikke det ville skabe besvær - troede faktisk det var det nemmeste for os begge.

Jeg sender min mail via din mailadresse i morgen - nu går jeg i seng.
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Antaeus skrev:Hmmmm vidste ikke det ville skabe besvær - troede faktisk det var det nemmeste for os begge.

Jeg sender min mail via din mailadresse i morgen - nu går jeg i seng.

Super duper. Jeg har alligevel ikke modtaget noget endnu her på, så der går nok en evighed.
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
lordolsen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af lordolsen »

Hej
Jeg er en meget stor fan af sw tegneserier og jeg hilser denne tråd meget velkommen. Jeg har faktisk et site der handler om dette: http://www.starwars.comxnet.dk/dk/ Det er et site der har været længe under udvikling og der er rigtigt meget at gøre endnu.

Jeg har selv en komplet samling at sw tegneserier eller det vil sige næsten komplet. Jeg mangler "kun" de formøse 35C udgaver. Jeg har samlet siden 1977.
Samtidig er jeg samler af originale sider. Jeg har ca. 30 sider og jeg håber naturligvis at øge dette tal. Man kan se et udsnit af disse i dette forum her: http://forum.skywalker.dk/index.php?topic=5560.0

Der findes nogle sw tegneserier der er mange penge værd men de fleste kan skaffes for ganske få penge. De dyreste ligger på ca. $1000.

Carsten
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Antaeus,

Jeg har fundet 2 paperbacks. Classic Star Wars Vol. 4 og Star Wars Infinities: A New Hope... Hvis du synes om dem, når du har kigget lidt i dem, så kan du såmænd godt få lov at købe dem billigt, hvis det har interesse også. De er i udmærket stand, begge to.
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
Brugeravatar
Hans Chr. Vang
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

lordolsen skrev:Samtidig er jeg samler af originale sider. Jeg har ca. 30 sider og jeg håber naturligvis at øge dette tal. Man kan se et udsnit af disse i dette forum her: http://forum.skywalker.dk/index.php?topic=5560.0

Jeg har en enkelt Star Wars original af Al Rio, hvis det skulle have interesse... Jeg skal lige finde den frem først, for at kunne finde ud af hvilken side det egentlig er, men det er åbenlyst ikke en du har i forvejen. Ellers kan man vel dårligt kalde dem for 'originaler' :)
Hans Christian Vang
Vang Creative
www.vangcreative.dk
Besvar