Floyd Gottfredsons Samlede Værker

Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Floyd Gottfredsons Samlede Værker

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Sidste nyt Sidste nyt
Tommy Kvarsvik skrev:Gottfredson Library under planlegging

Andeby Online > Nyhende > Gottfredson Library under planlegging

Den amerikanske utgiveren Gemstone holder for tida på å planlegge en utgivelse av Floyd Gottfredsons samlede Mikke-striper.

Det er Gary Leach som kan melde om dette på mailinglista DCML. Leach skriver: Gemstone has entered what I suppose you could call pre-production on a so-called Gottfredson Library project, though I don't at this point have any sort of scheduling info to offer.

Amerikanske lesere av Disney-tegneserier fikk på 80-tallet verket Carl Barks' Library, og den kommende Gemstone-utgivelsen vil dermed fokusere på en annen av de de viktige personene som var med på å grunnlegge og skape Disneys tegneserier slik vi kjenner dem i dag.

Et viktig spørsmål i forbindelse med utgivelsen, blir om de mange politisk ukorrekte historiene og stripene får bli utgitt i sin originale form, slik alle tegneseriefans håper, eller om de må gjennom Disneys sensur for å kunne komme på trykk. Som nevnt er det ikke klart når verket vil bli utgitt, men vi vil nok kunne vente oss mer informasjon i den kommende tida.

Av Tommy Kvarsvik, 15.07.2007, 13:12
Orv - næsten mere end man turde håbe...!
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Lyder godt, men jeg tror, der vil blive censureret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Jeg er tilbøjelig til at gi dig ret - det er jo mer end man turde håbe på, hvis der ikke mindst kom en løftet pegefinger a la Leonard Maltin...

Vi må bare igang med noget Lobbyisme!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Ikke dårligt.
Men nok ikke noget jeg vil købe tror jeg - men man skal aldrig sige aldrig.
Var det Paul Murray, se så.....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Hmmmm han staves vel egentlig Paul Murry.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

Jan Erik Hedberg skrev:Jeg er tilbøjelig til at gi dig ret - det er jo mer end man turde håbe på, hvis der ikke mindst kom en løftet pegefinger a la Leonard Maltin...

Vi må bare igang med noget Lobbyisme!
På Dcml blev det nævnt at vi måske bare skulle holde kæft og lade Gemstone gøre deres arbejde. De vil garanteret gøre deres for at få udgivet værket ubeskåret, for alt andet giver dem en masse brok og utilfredse kunder i sidste ende. Hvis vi begynder at slå tromme for ucensurerede striber risikerer vi til gengæld at Disney bliver mere opmærksomme på projektet (og hvor slemme de her striber rent faktisk er) og stikker en kæp i hjulet.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Antaeus skrev:Ikke dårligt.
Men nok ikke noget jeg vil købe tror jeg - men man skal aldrig sige aldrig.
Var det Paul Murray, se så.....
Det er helt indlysende et vaerk, der skal ryddes hyldemeter til i reolen. Top nyhed!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
henrik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: sydsjælland

Indlæg af henrik »

GoogaMooga skrev:Lyder godt, men jeg tror, der vil blive censureret.

KØBT censur eller ej!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Ole Damgaard »

Gary fra Gemstone antyder, at der også på en eller anden vis arbejdes henimod et amerikansk CBSV, men påpeger i samme åndedrag, at han ikke kan sige noget om hverken Gottfredson eller Barks-værker fra Gemstone. Endnu. Men det gjorde han så alligevel. Forvirret? Også mig.
Brugeravatar
Thorjulius
Geografisk sted: Toronto, Canada
Kontakt:

Indlæg af Thorjulius »

Sikke en nyhed! nyheder om nyudgivelser af Pogo og Gottfredson på samme uge...!!

Det vil være synd hvis de bliver censureret. Er der nogen der ved hvad det tætteste er på komplet udgivelser af Gottfredson før dette?

Jeg har den Store 'gode gamle MIckey Mouse, og en amerikansk udgivelse i samme format, og jeg kan huske de begge har historien om Mickey MOuse der forsøger at gøre selvmord. Hvor ukonventionelt det end lyder, var historien ganske nu ganske uskyldig og meget underholdende. Det er simpelthen for frustrerende hvis Disney's pæne standarder endnu engang skal hive et klassisk værk ned på laveste fællesnævner...

Har nogen af jer læst 'The Pirates and The Mouse?'. Det er et meget interessant pespektiv på Disney og Mickey Moue's status... jeg har anmeldt den her:

http://thorjulius.blogspot.com/2007/07/ ... -fuck.html
Popkulthor - Nørderier om Tegneserier, Tegnefilm, Manga, Anime, Asian Cinema osv...
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Thorjulius skrev: Har nogen af jer læst 'The Pirates and The Mouse?'. Det er et meget interessant pespektiv på Disney og Mickey Moue's status... jeg har anmeldt den her:

Nope, men jeg har læst det her uddrag/sammendrag af bogen (som vist er det samme du linker til på din blog), og det kan i hvert fald anbefales.

http://www.reason.com/news/show/36416.html
Brugeravatar
Thorjulius
Geografisk sted: Toronto, Canada
Kontakt:

Indlæg af Thorjulius »

Thomas S skrev:
Thorjulius skrev: Har nogen af jer læst 'The Pirates and The Mouse?'. Det er et meget interessant pespektiv på Disney og Mickey Moue's status... jeg har anmeldt den her:

Nope, men jeg har læst det her uddrag/sammendrag af bogen (som vist er det samme du linker til på din blog), og det kan i hvert fald anbefales.

http://www.reason.com/news/show/36416.html
Jep, som dokumentation af forløbet er den bestemt også informativ nok. Hvis man vil have noget af den mere saftige opstilling(læs: 'sladder') af den kontrast som konflikten repæsenterer, er bogen stadig glimrende underholdning :wink:

- Og det er nu ikke kun som triviel Disney-bashing, hvilket jo er knapt så originalt efterhånden...
Popkulthor - Nørderier om Tegneserier, Tegnefilm, Manga, Anime, Asian Cinema osv...
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Prøv lige at studere denne adresse, som er ny for mig!

Mange gode (og tidskrævende) scans af alle de store mestre!
Tid til fordybelse anbefales...
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Så er der nyt om Gottfredson Library!!!

Men jeg kan ikke greje om vi er ofre for en redigeret (=censureret) udgave eller om der bare menes at det der ligger efter 1956 ikke er med.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... R&v=glance

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

Amazon siger 360 sider i et format der minder om liggende A4.

I det format vil jeg gætte på 2 striber pr. side ligesom i Horst Schröder udgaven, og så er der altså langt fra plads til alle dagsstriberne fra de 3 år.

Æv :(
Besvar