Achde åben brev

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Dan har ret - men Thierry har sandelig også ret...

Uanset hvem man har uddelegeret ansvaret til, har "vi" som værter selvfølgelig en interesse i om "vore" gæster føler sig tilpas. Thierry sidder inde med en insider-viden, som han formidler videre - og det er blot dét vi skal forholde os til.

Om Euro-kontinentale kunstnere er mere forvendte end f.eks. amerikanske eller asiatiske, skal jeg være usagt, men for at imødegå eventuel "hear-say" kan man som Mads siger, komme på forkant med problemet ved specifikt at aftale vilkårene for accomodation inden 2010...

Et fedt Komiks.dk-arragement - ro på nu, venner!!

:wink:
med venlig hilsen Jan Erik
Kim Jensen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Kim Jensen »

Jan Erik Hedberg skrev:Uanset hvem man har uddelegeret ansvaret til, har "vi" som værter selvfølgelig en interesse i om "vore" gæster føler sig tilpas. Thierry sidder inde med en insider-viden, som han formidler videre - og det er blot dét vi skal forholde os til.
Selvfølgelig har Komiks.dk som værter interesse i at alle gæster føler sig tilpas, uanset om det er deres egne eller om det er forlagnes. Netop derfor er det også vigtigt at festival-ledelsen bliver gjort opmærksom på eventuelle problemer men det er sku en smule ufint ikke først at kontakte ledelsen direkte, specielt når man selv har haft løbende kontakt med selvsamme gæster at gøre under hele festivallen. Nogle af kritikpunkterne kunne der måske være blevet taget hånd m allerede inden gæsterne tog hjem.

Ikke dermed sagt at kritikken ikke kan tåle at blive at blive luftet i det offentlige rum, men når man i forvejen har direkte kontakt til ledelsen ville det måske ha været fornuftigt at gøre dette til at starte med.

Hvis Dany, Guarnido og Meziere har været utilfredse med noget syntes jeg at han skal opfordre dem til at skrive det til festivalen så de har noget konkret at forholde sig til.
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Syd for Køge

Super messe

Indlæg af Henrik Andreasen »

Er blevet gjort opmærksom på denne diskussion af D-Cay og syntes lige jeg ville give mit besyv med.

Alfa omega i denne diskussion er jo, at vi helst skulle have gæster, som føler sig godt behandlet og kan hjælpe med at reklamere for de efterfølgende messer.

Som det er nævnt før i denne tråd, burde diskussionen være foregået internt til at starte med, hvis Thierry så ikke følte at han fik et ordentlig svar, kunne han så have skrevet dette indlæg. Det bedste ville dog have været , hvis man fra gæsternes side havde påpeget tingene under messen, så man kunne have løst det på messen.

Når det er sagt, så er jeg ikke lige bekendt med hvad Thierry's offiecielle rolle er i forhold til Komiks. dk, men det lyder som om at Thierry har en del gode kontakter, som kan skaffe interessante gæster til messen. Forhåbentlig kan han/vil han fortsætte med dette.

Jeg har selv hjulpet messen med at prøve at skaffe gæster, hvor det til denne messe lykkedes at få en gæst. Min indgangsvinkel har været, at jeg hellere end gerne vil hjælpe med at få gæster, da dem jeg har kontakt til er gode venner eller gode bekendte, som jeg gerne vil have til Danmark, for at kunne "hænge ud" med dem under hjemlige himmelstrøg og kunne introducerer dem til dansk kultur (selvom det lyder som lidt som en floskel).

Det har så også gjort, at jeg med Komiks.dk billigelse meldt mig til, at holde den gæst jeg fik inviteret + et par af de andre anglo-amerikanske gæster (som jeg kendte fra mine ture til USA) i hånden mens de var i Danmark. Tage dem rundt på sigtseeing, fået dem introduceret til flæskesteg, stegt flæsk med persillesovs, Rosenborg Slot, Runde Tårn mfl.

Om Thierry har følt at denne del ikke helt var afklaret ansvarsmæssigt, og måske ikke på samme måde som jeg, hellere end gerne også ville være behjælplig med denne del skal jeg lade være usagt. Jeg har kun hilst på Thierry men aldrig rigtig snakket med ham, men min umiddelbare indtryk ville ellers være, at han har det godt med at "hænge ud" med de franske gæster.

Om de franske gæster er svære at please skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg oplever helt klart selv, at de anglo-amerikanske gæster ser turen til Danmark som en mulighed for at opleve noget anderledes kultur mæssigt, mens det for de franske gæster nok ikke har den samme betydning. At inviterer gæster der kan lide at rejse, er langt hen af vejen den sikre måde på at få tilfredse gæster, da Danmark har en del at byde på (vil jeg mene).

Rent økonomisk har messen måske ikke så meget at gøre med, at det tror jeg ikke kan komme bag på nogen af gæsterne, da Mads og Co. gør meget ud af dette faktum når man prøver at inviterer gæster (igen er det derfor godt at inviterer gæster som kan lide at rejse og opleve andre kulturer).

Håber Thierry stadigvæk vil være behjælpelig med gæster fremover, jeg vil helt sikkert hvis man kan bruge min hjælp, og forhåbentlig vil Mads og Co. gerne lave en messe igen i 2010, for vi ville være en del fattigere uden.

Som jeg har sagt andetsteds, så var messen i mine øjne utrolig vellykket og et godt sammenlingssted for branchen, som forhåbetlig vil hjælpe endnu mere til næste gang.

Mvh.

Henrik Andreasen
Besvar