Linda og Valentin

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Linda og Valentin

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:På samme måde kunne man jo som forlag gøre opmærksom på Kriss af Valnor, med 500.000 solgte album i Frankrig (eller hvad tallet nu er) og året tegneserie i Frankrig. Boghandlerne skal selvfølgelig hænge store skilte op i deres boghandel, ellers er det jo ikke til meget nytte.
Det nævnte jeg i en anden tråd i forbindelse med forklaringen på, hvorfor den danske udgave af Kriss af Valnor så anderledes ud end den franske. Og det franske oplag er altså ikke 500.000, det er vist kun Asterix og Blake og Mortimer, der når derop. Den er heller ikke "årets tegneserie i Frankrig" - den er kåret i et dagblads årlige afstemning. Så det er ikke noget, man kan lave "store skilte" med, og man kan i det hele taget ikke lave store skilte, for dels er der ikke basis for det, dels vil boghandlerne ikke hænge store skilte op. Så nemt er det altså heller ikke.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Carsten Søndergaard skrev:
Spærhage skrev:Hvad om man nu var superfræk og skrev en lille mail til hr. Mezieres? Hvis Carlsen i 70'erne kunne få Hergé til at tegne en side i 'Congo' om, så er det vel ikke helt utopi at Cobolt kunne få Mez til at lave en lille ekstra ryg-snads?

/Spærhage
Intet er vel umuligt, men manden giiider jo ikke tegne mere. "Hey J.C., kan du ikke lige tegne to halve planeter for syv danske samleres skyld?" :mrgreen:
Nå, så spurgte jeg ham alligevel. Og det blev om ikke to halve planeter, så dog til et stykke stjernetåge med lidt passende nams omkring, der fortsætter motivet fra de syv samlebind.

Så den nye udgave af Folk og fæ i himmelrummet (udkommer ca. 15. juni) kommer til at stå smukt som et ottende bind sammen med de syv med de samlede eventyr. Uden nummer øverst på ryggen, men ellers med samme layout og typografi. Og i præcis samme format.

Alt for læserne, siger vi på Cobolt ;-)
eje
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: københavn

Indlæg af eje »

Godt gået Carsten. Og ja, (næsten) alt for kunderne, hvis man gerne vil sælge :D
Så skal du bare lige overtale ham til at gøre det samme med en genudgivelse af de korte historier.
Jeg glæder mig til at få fingrene i de to sidste bind, som jeg faktisk aldrig har fået læst,
selvom jeg rålæste de gamle som yngre. Så for en gangs skyld er det ikke bare nostalgisk gensyn med disse bogudgaver.
Cobolt rules !!

Mvh Erik
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Carsten Søndergaard skrev:Nå, så spurgte jeg ham alligevel. Og det blev om ikke to halve planeter, så dog til et stykke stjernetåge med lidt passende nams omkring, der fortsætter motivet fra de syv samlebind.

Så den nye udgave af Folk og fæ i himmelrummet (udkommer ca. 15. juni) kommer til at stå smukt som et ottende bind sammen med de syv med de samlede eventyr. Uden nummer øverst på ryggen, men ellers med samme layout og typografi. Og i præcis samme format.

Alt for læserne, siger vi på Cobolt ;-)
Skide godt gået, Carsten!

Når nu den rare mand har lavet en lidt neutral stjernetåge, så kunne man måske fifle lidt rundt med den, sådan at ryggen på ’Ad rummets veje’ kunne genbruge den (eller den nederste del, da den udgivelse vel ikke er så høj) uden at det virkede alt for påfaldende? Måske lave rygbilledet i en spejlvendt udgave, så farvetonerne passede sammen i overgangen mellem de to sidste albums?

Det ville da lukke det hele af på en supernajs måde, hva’?

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Jah, joh, jah ... vi må se.

Nu kommer der jo også et helt NYT bind til efteråret. Ikke med en fortsættelse af sagaen, men med punktnedslag i begivenheder fra den, og mere om nogle af de medvirkende. Og måske nøjes de ikke med det enkelte bind, der foreløbig er planlagt (som man kan se en smagsprøve fra i samlede eventyr 7).

Så det kan ende med at blive en lang stjernetåge, spejlvendt frem og tilbage fra bind til bind ;-)
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Indlæg af Karl-E. »

Jeg er mildest talt træt af "ryg-designet"! Idéen er såmænd god nok, men det kræver altså at det hele liner nøjagtigt op, hvilket Cobolt altså ikke formår. Pernittengrynet som jeg er, hader jeg når noget ser så sjusket ud :x Bortset fra det, er jeg vældigt tilfreds med serien og er da også fast aftager af de sidste bøger :wink:
Vedhæftede filer
DSCN5370.JPG
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

Carsten Søndergaard skrev:Jah, joh, jah ... vi må se.

Nu kommer der jo også et helt NYT bind til efteråret. Ikke med en fortsættelse af sagaen, men med punktnedslag i begivenheder fra den, og mere om nogle af de medvirkende. Og måske nøjes de ikke med det enkelte bind, der foreløbig er planlagt (som man kan se en smagsprøve fra i samlede eventyr 7).

Så det kan ende med at blive en lang stjernetåge, spejlvendt frem og tilbage fra bind til bind ;-)
Så vidt jeg kan se er der også kommet et album af Manu Larcenet uden for den almindelige serie:
http://www.bdgest.com/chronique-4823-BD ... olass.html

Hvis det er noget ved kan I jo lave en bog med det med sammen med det nye album fra Christin og Mézières.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Karl-E. skrev:Jeg er mildest talt træt af "ryg-designet"! Idéen er såmænd god nok, men det kræver altså at det hele liner nøjagtigt op, hvilket Cobolt altså ikke formår. Pernittengrynet som jeg er, hader jeg når noget ser så sjusket ud :x Bortset fra det, er jeg vældigt tilfreds med serien og er da også fast aftager af de sidste bøger :wink:
Det er der altså ingen, der formår, medmindre man ville være parat til at give en betydeligt højere pris for de enkelte bind. Den franske samling ser lige så urolig ud. De afrundede rygge på den danske udgave er selvfølgelig også med til at gøre det ekstra uroligt. Man kan ikke få det hele ;-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

JAlbertsen skrev:Så vidt jeg kan se er der også kommet et album af Manu Larcenet uden for den almindelige serie:
http://www.bdgest.com/chronique-4823-BD ... olass.html

Hvis det er noget ved kan I jo lave en bog med det med sammen med det nye album fra Christin og Mézières.
Arh, det kan man altså ikke sætte sammen til én bog! Larcenets album er en form for variation over seriens univers, lidt som de ekstraordinære eventyr med Splint & Co. Men det kan nu godt være, det bliver udgivet. I så fald skal det i hvert fald ikke indgå i rygdesignet for den egentlige serie.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Karl-E. skrev:Jeg er mildest talt træt af "ryg-designet"! Idéen er såmænd god nok, men det kræver altså at det hele liner nøjagtigt op, hvilket Cobolt altså ikke formår. Pernittengrynet som jeg er, hader jeg når noget ser så sjusket ud :x Bortset fra det, er jeg vældigt tilfreds med serien og er da også fast aftager af de sidste bøger :wink:
Det er der altså ingen, der formår, medmindre man ville være parat til at give en betydeligt højere pris for de enkelte bind. Den franske samling ser lige så urolig ud. De afrundede rygge på den danske udgave er selvfølgelig også med til at gøre det ekstra uroligt. Man kan ikke få det hele ;-)
Når man nu alligevel ikke kan få et billede, der fungerer godt, hvorfor prøver man så på at få et matchende billede ?

Her ville en bedre løsning at lave et billede for hver. Albumene fungerer fint som et samlet bind uden et samlet billede, som jo alligevel ikke matcher.
Senest rettet af Antaeus 15. maj 2013, 17:35, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Nu har jeg været i arkivet og studeret forskellige ryg designs på samleværker, og der er altså ingen, der flugter helt. Det er for stort et krav at stille, når bøgerne trykkes uafhængigt af hinanden, ofte med mange måneders mellemrum.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Noname »

Det er vist svært at få til at flugte 100% uanset trykkeri....tænk på Jumbobøgerne
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

Gu' ve' hva' et samlet sæt der faktisk flugter 100 % ville koste og om det er aftagere til et sådant?

Jeg ku' nok levende forestille mig, at Spærhauge allerede nu er ude og matche og måle efter i landets butikker frem til og eller på vej til Copenhagen Comics for at nå så tæt på målet. Nu er det ikke nok, at købe et i standen i 9.8 eller bedre... Sætte skal også flugte!
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Erling G-P »

Mirko Woelck skrev:Gu' ve' hva' et samlet sæt der faktisk flugter 100 % ville koste og om det er aftagere til et sådant?

Jeg ku' nok levende forestille mig, at Spærhauge allerede nu er ude og matche og måle efter i landets butikker frem til og eller på vej til Copenhagen Comics for at nå så tæt på målet. Nu er det ikke nok, at købe et i standen i 9.8 eller bedre... Sætte skal også flugte!
Hehe, helt nyt begreb: 'Matching spines', a lá 'Matching numbers' inden for automobiler :mrgreen:

Spøg til side; et spørgsmål til jer der har bøgerne:

Er ekstramaterialet rigeligt og interessant nok til at retfærdiggøre en udgift på over 2000 kr, hvis man i forvejen har hele serien i album-form ?

Venlig hilsen
Erling
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Erling G-P skrev:
Mirko Woelck skrev:Gu' ve' hva' et samlet sæt der faktisk flugter 100 % ville koste og om det er aftagere til et sådant?

Hehe, helt nyt begreb: 'Matching spines', a lá 'Matching numbers' inden for automobiler :mrgreen:

Spøg til side; et spørgsmål til jer der har bøgerne:

Er ekstramaterialet rigeligt og interessant nok til at retfærdiggøre en udgift på over 2000 kr, hvis man i forvejen har hele serien i album-form ?

Venlig hilsen
Erling
Alene ekstramaterialet kan ikke forsvare de over 2000 kr., hvis man allerede har alle historier. Der kan også være andre værdier ved et samleværk. Bedre kvalitet, papir, hardcover osv. osv.

Der er ikke så meget ekstramateriale, men det der er fandt jeg fremragende og jeg startede endda med det, netop pga. inforamtionsværdien. Det er meget sjældent at jeg starter med ekstramaterialet i et samlealbum.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar