Det andet museum, Frank nævner, er Society of Illustrators. Jeg ved ikke om det er retfærdigt at sige at de valgte at blæse på alle aftaler. MoCCAs permanente samling skal officielt overføres til Society of Illustrators ifølge en forordning fra New York State, og Society tør ikke låne noget ud før det er gået i orden (engang i 2013). Man kan måske godt forstå at det kan være lidt prekært at udlåne originaler, man endnu ikke har legalt ret til at administrere. Min mening er at det var MoCCA, der lod tingene stå til. De valgte totalt at ignore henvendelser fra både Brian Wiborg og undertegnede over sommeren på trods af at aftalen om udlån var i hus og jeg skulle i gang med endeligt at udvælge de originaler, der skulle Horsens. Måske var det forståeligt i lyset af at MoCCA var ved at miste sit lejemål og blive opslugt af Society of Illustrators, men særligt professionelt var det altså ikke.Frank Madsen skrev: MoCCA blev som bekendt smidt på gaden tidligere i år og er ved at blive overtaget af et andet museum, der valgte at blæse på alle aftaler. Det er vel svært at klandre Art Bubble for. Der var flere, der nævnte, at den udstilling, man havde fået op at stå i ugerne før festivalstart, var fuldt på højde med den, MoCCA ville have leveret, men det er svært for mig at vurdere. Men der var i hvert fald masser af flotte originaler af amerikanske stribetegnere.
Jeg synes det var imponerende at Lars og Brian trods alt fik en hæderlig udstilling på benene. Om en udstilling af originaler fra MoCCAs permanente samling ville have været bedre er svært at udtale sig om, da jeg kun fik set ca. 25 % af hvad de lå inde med, inden tingene gik i fisk, men der var da flotte arbejder af Kirby, Eisner, Mignola og David Lloyd, som jeg gerne havde set på Industrimuseet (ærgerlig smiley).