Indesign krasj-bum

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Besvar
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Indesign krasj-bum

Indlæg af Ole Damgaard »

Jeg sidder med en gammel Indesignfil som jeg har åbnet i min CS2-version og lavet et par ændringer i, og nu vil jeg eksportere til pdf. Men lortet crasher hver gang jeg prøver. Enten et bip og "failed to export pdf", eller en sur hvæsen og hele Indesign lukker ned.
Har aldrig oplevet et crash før - det plejer at køre stabilt, så der må vel være noget galt med den ene fil her. Nogen der ved hvad man kan gøre for at finde ud af hvad der er galt?

Skulle #¤%!!?# have brugt den i morgen,men det bliver der så ikke noget af.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Indesign krasj-bum

Indlæg af Frank Madsen »

Ole Damgaard skrev:Jeg sidder med en gammel Indesignfil som jeg har åbnet i min CS2-version og lavet et par ændringer i, og nu vil jeg eksportere til pdf. Men lortet crasher hver gang jeg prøver. Enten et bip og "failed to export pdf", eller en sur hvæsen og hele Indesign lukker ned.
Har aldrig oplevet et crash før - det plejer at køre stabilt, så der må vel være noget galt med den ene fil her. Nogen der ved hvad man kan gøre for at finde ud af hvad der er galt?

Skulle #¤%!!?# have brugt den i morgen,men det bliver der så ikke noget af.
Prøv at google på "indesign crash export pdf" - der kommer en del cases + svar:

http://www.google.dk/search?sourceid=na ... export+pdf
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Mail den til mig så sender jeg dig (måske) en pdf...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Ole Damgaard »

Frank Madsen skrev:
Ole Damgaard skrev: Prøv at google på "indesign crash export pdf" - der kommer en del cases + svar:
Ja - jeg har prøvet , mit hoved er ved at eksplodere af alle de forskellige informationer der kommer frem.

Jeg har prøvet nogle af forslagene til hvad man kan gøre, og alle fonte skulle også være ok. Jeg kunne godt eksportere seks andre filer med 50+ sider i går, det var kun den ene her der skabte sig.
Det er lige når den når til side 53 at det går galt.

Måske prøver jeg at sende den til D-Cay.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Ole Damgaard skrev:Det er lige når den når til side 53 at det går galt.
Ellers prøv at eksportere de første 52 sider som én PDF, fra side 54 og frem som en anden og gå ind i InDesign og prøv at finde fejlen på side 53. Måske er det en tom tekstboks, der ligger og flyder et eller andet sted. Nogle gange har jeg gjort det, at jeg har kopieret hele siden, oprettet et nyt dokument, pastet ind og så var der ingen problemer med at eksportere. Hvis det virker, har du din 3. pdf, og så kan du samle dem til én fælles fil med Adobe Acrobat.

Fejl på side 53 er i hvert fald dødssyge, især hvis man har siddet og kigget på at PCen har tygget de andre 52 igennem uden problemer... :D
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Ole Damgaard »

Ha! Man skal bare bruge udelukkelsesmetoden.

Jeg fandt ud af at det var side 53. De andre sider kunne godt eksporteres - denne side fik Indesign til at gå ned.
Jeg begyndte så at fjerne elementer fra siden, et efter et, indtil problemet var væk. Det viste sig at være et sort/hvidt billede der var gemt i bmp-format. Jeg ændrede det til gråtone. Rent gætteri om det var årsagen, men det viste sig faktisk at det hjalp.

(Forresten så googlede jeg 'Indesign crash export pdf' henne på arbejdet i formiddags, og så dukkede dette indlæg op som nummer fem-seks stykker ud af 384000. Mærkelig verden vi lever i.)
Besvar