Værste filmatiseringer

Låst
Per Sanderhage

Værste filmatiseringer

Indlæg af Per Sanderhage »

Hvis der en dag oprettes nødhjælpsservice for superhelteafvæning, så bør Captain Americafilmen fra 1991 vises i båndslynge. Red Skull er blevet italiener og Ned Beatty er tydeligvis blevet hyret på en to dags kontrakt uden at få udleveret et manus... det samme synes for resten at gøre sig gældende for instruktøren.

Batmanfilmen fra 1966 (altså indenfor 30 års reglen) var ikke en film man hvor man bare forlod biografen i afsky... jeg mindes tulmuter ved udgangen om hvem der skulle have lov til at gå op og banke filmoperatøren (han have dog viseligt låst døren).

TV ligger vel lidt udenfor konkurrence, men de TV-film, der blev lavet efter TV-serien om Hulk var gået ind, hvor Hulk mødte andre Marvelfigurer bør nu have en skamstøtte for sig selv. I 1988 mødte grønnerten Thor i en udgave som Odin ville have forstødt og ertattet med Loke på et splitsekund, og i 1989 kom The Trial of the Incredible Hulk, hvor Dæmonen Romitahjælpeos dukkede op i et nyt sort kostume med bind for øjnene, så ingen kunne være i tvivl om, at han var blind. Murdock havde nu sin praksis i Boston og John Rhyes-Davies spiller en særdeles behåret Keglekonge med den flotteste kostskolebritiske imperiebyggerrøst, han kan præsterer.

Bunden af TV-film må dog stadig være en udgave af Captain America (igen-igen) fra 1979, hvor han kører rundt med en knallerthjelm, et gennemsigtigt plasikskjold og et hjemmelavet kostume. Der kom vist nok en efterfølger, som en nådig skæbne hidtil har holdt fra min TV-skærm.

Måske burde man foreslå Stegelman om at lave en superskodspecial om superhelte.
Per S
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Værste filmatiseringer

Indlæg af Frank Madsen »

Udmærket indlæg. Jeg har lagt en kopi over i den rigtige tråd om "gode/dårlige tegneseriefilm". Den ligger her:

http://www.seriejournalen.dk/debat/viewtopic.php?t=2099

Debatten kan fortsætte der.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Låst