Gammelmandssyn
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Gammelmandssyn
Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.
Så. Alle derude. Bliv ikke gammel. Det er noget lort.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Re: Gammelmandssyn
Jeg fortryder lidt, at jeg ikke samlede på Serie-Magasinet. Havde ellers en pæn etter. Men nu er det nok for sent. De sidste numre i magasinstørrelse skal jeg dog have dem alle af.Berti Stravonsky skrev: ↑11. feb 2024, 10:07 Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Jamen Berti, så må du jo ha' dig en læselup-lampe!
Jeg bemærker selv mit syns forringelse og har sat min computerskærm med en bedre fontstørrelse.
Luppen har jeg med til indkøb så jeg ka' læse inholdsfortegnelserne på div. vare - jeg ved teksten ikke er blevet mindre, blot skal mine øjne ha' bedre støtte.
Ja, jeg er jo virkelig nærsynet , -9,5 og 10, men jeg tager linserne ud eller brillerne af og knalder "mediet", bogen, bladet, iPad'en op i en 5-10 cm afstand fra øjnene og så selvfølgelig en blæselampe af en lampe, dog ikke med iPad'en.
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Som 61årig befinder jeg mig dér, hvor jeg ikke behøver briller til almindelig læseafstand. Så langt står alt knivskarpt, også den mindste skrift. Længere ude står det sløret, så her er det på med brillerne.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
Jeg solgte jo min samling inkl. nr. 1, men når jeg nu falder over et pænt bundt eller et par pæne numre af Serie-Magasinet, så køber jeg dem. Det er super hyggeligt!GoogaMooga skrev: ↑11. feb 2024, 11:16Jeg fortryder lidt, at jeg ikke samlede på Serie-Magasinet. Havde ellers en pæn etter. Men nu er det nok for sent. De sidste numre i magasinstørrelse skal jeg dog have dem alle af.Berti Stravonsky skrev: ↑11. feb 2024, 10:07 Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Paradoksalt nok beklager mange mennesker sig over alderdommens mange skavanker, mens de glemmer, at det ikke er alle forundt at blive gamle. Se det som et privilegie i stedet, når synet driller eller når gebisset falder ud af munden, i bar begejstring over alle de tegneserier man stadig kan nå at læse, inden det er tid til at stille træskoene for døren.Berti Stravonsky skrev: ↑11. feb 2024, 10:07 Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.

-
Enig. Og efterhånden som hukommelsen også begynder at svigte, behøver man ikke at tænke på plads til nye albums. Man kan bare læse de gamle om og om igen.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Enig!Jens Larsen skrev: ↑18. feb 2024, 09:46 Enig. Og efterhånden som hukommelsen også begynder at svigte, behøver man ikke at tænke på plads til nye albums. Man kan bare læse de gamle om og om igen.

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Haha! Genialt.Jens Larsen skrev: ↑18. feb 2024, 09:46 Enig. Og efterhånden som hukommelsen også begynder at svigte, behøver man ikke at tænke på plads til nye albums. Man kan bare læse de gamle om og om igen.

Magasinstørrelse er flott.GoogaMooga skrev: ↑11. feb 2024, 11:16
Jeg fortryder lidt, at jeg ikke samlede på Serie-Magasinet. Havde ellers en pæn etter. Men nu er det nok for sent. De sidste numre i magasinstørrelse skal jeg dog have dem alle af.
From Hell klarte jeg ikke å lese, har prøvd flere ganger. Skriften er alt for liten.