Den onde, onde Anders!!!

Besvar
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Den onde, onde Anders!!!

Indlæg af Thopman »

:twisted: :twisted: :twisted:

Billede

:twisted: :twisted: :twisted:
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Re: Den onde, onde Anders!!!

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Jeg ved ikke helt.... Som jeg læser rude 6, er Fedtmule ved at drive til havs og råber derfor om hjælp. Ankeret, som Anders beder ham binde om benet, ER jo derfor en hjælp til klovnen, der dermed ikke ende ude poå det åbne hav, men i stedet vil bleve liggende på stedet indtil Anders kan vende tilbage med hjælp.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Der er ingen tvivl om at Anders tidligere havde langt friere tøjler, og at det politisk korrekte ikke havde slået igennem.

Dengang var Anders meget grovere og også meget sjovere. Men en meget fin side du har fundet der, Thop, flere af dem. Lad ænderne komme til på SJ.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Berti stravonsky skrev:Der er ingen tvivl om at Anders tidligere havde langt friere tøjler, og at det politisk korrekte ikke havde slået igennem. Dengang var Anders meget grovere og også meget sjovere.
Det er en velkendt udvikling for populære figurer, at de slår igennem ved at bryde med reglerne om god opførsel og slå i bolledejen. Når de så har fået publikums opmærksomhed, begynder de at brede paletten ud og tale til publikums følelser. Tredje fase er, når der er rullet tilstrækkeligt med penge ind på bankbogen, så begynder de at gå i pænt tøj, lægge piben på hylden, gå i poloskjorte, få smilehuller, grille bøffer i haven og blive goodwill-ambassadør for FN. Eksempler er Mickey Mouse, Garfield, Emil fra Lønneberg, ræven fra Bamse, Vakse Viggo, Asterix m.m.fl.

Hæderfulde undtagelser er Rasmus Klump (der ALTID har været god og rar), Olrik og Axel Borg. De er aldrig gået på kompromis.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Det HØRER naturligvis til i en anden tråd., men jeg må anholde, at Axel Borg OGSÅ i de senere album blev en vatarm.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Peter Becher skrev:Det HØRER naturligvis til i en anden tråd., men jeg må anholde, at Axel Borg OGSÅ i de senere album blev en vatarm.
Jeg henholdt mig til Carstens posting af siden fra Lefranc bd. 17, hvor Axel Borg prøvesprænger en atombombe komplet med laboratorium og videnskabsfolk. Det virkede ret grænseoverskridende (og lidt dumt).

Alex Borg-tråden er her: www.seriejournalen.dk/debat/viewtopic.php?t=6542

Men tilbage til diskussionen om Anders And: VAR han sjovere i de go'e gamle dage?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:når der er rullet tilstrækkeligt med penge ind på bankbogen, så begynder de at gå i pænt tøj, lægge piben på hylden,
Billede

Det officielle 100-års logo for Hergés fødselsdag er bestemt ikke politisk korrekt...

(Nå, men det var Anders...)
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Frank Madsen skrev:Eksempler er Mickey Mouse, Garfield, Emil fra Lønneberg, ræven fra Bamse, Vakse Viggo, Asterix m.m.fl.
...Og især Lucky Luke, som skiftede smøgen ud med et....græstrå! :?
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

Frank Madsen skrev:
Berti stravonsky skrev:
Hæderfulde undtagelser er Rasmus Klump (der ALTID har været god og rar), Olrik og Axel Borg. De er aldrig gået på kompromis.
Kurt Dunder ?? :D
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Lars Kristensen »

Frank Madsen skrev:Det er en velkendt udvikling for populære figurer, at de slår igennem ved at bryde med reglerne om god opførsel og slå i bolledejen. Når de så har fået publikums opmærksomhed, begynder de at brede paletten ud og tale til publikums følelser. Tredje fase er, når der er rullet tilstrækkeligt med penge ind på bankbogen, så begynder de at gå i pænt tøj, lægge piben på hylden, gå i poloskjorte, få smilehuller, grille bøffer i haven og blive goodwill-ambassadør for FN. Eksempler er Mickey Mouse, Garfield, Emil fra Lønneberg, ræven fra Bamse, Vakse Viggo, Asterix m.m.fl.

Med den store popularitet DRG opnåede i sin 3. sæson, glæder jeg mig allerede til en mere følsom golem til næste jul. Det skal nok blive interessant at se, hvordan han klarer at blive mainstream, men udviklingen er også god, fordi der så er kortere tid til, vi får lov at opleve DRG som goodwill-ambassadør for FN. Dét bliver i hvert fald et tilløbsstykke :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ja, glæd du dig bare men måske er det en kende for tidligt. Uden at skulle være en lyseslukker eller på nogen måde flå i magelighedens anker, så tvivler jeg stærkt på at Det Røvfødte Golem falder i den politisk korrekte grøft. Jeg hører allerede aberne fra Århus skrige Anarki, revolte[, bæ, ballade/b] og en pokkers meget mere.

Ambassadør my ass. Nix - Klassen slemme dreng er ikke lort for ingenting.
Jabberdau
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Jabberdau »

Lucky Luke har ihvertfald ikke været bange for at give en omgang klø i de ældre album fra før Goscinny kom til. Husker ikke lige om det var tilfældet efter også.
Men jo Anders brugte tit ufine midler i gamle dage, ofte var historien den at når nevøerne opdagede det planlagde de at få drejet historien på en sådan måde at Anders til sidst selv indså at der var en morale.
Efterhånden ved at være et godt stykke tid siden jeg sidst læste noget nyt, såeh kan ikke lige sige det med sikkerhed.
Besvar